28.12.05

 

סין מתכננת את בנייתו של הסכר הגדול בעולם

סמוך לכפר ההררי זעיר במחוז יונאן שבדרום מערב סין מתכננת בייג'ין לבנות את הסכר הגדול ביותר בעולם. הסכר אמור להיות מוקם על נהר הנו והוא יפיק יותר חשמל מסכר שלושת הערוצים העצום, שבנייתו החלה ב-1994 וטרם הושלמה. פעילי איכות סביבה בסין מזהירים כי הפרויקט יפגע באזור שנחשב לפנינה אקולוגית, ויביא לפינויים של 50 אלף בני אדם מבתיהם.

האזור בו עובר נהר הנו (שפירושו "הנהר הזועם" בסינית) הוא אזור הררי, שבו מצויים יותר מ-7,000 מיני צמחים ו-80 מינים של בעלי חיים בסכנת הכחדה. לטענת אונסק"ו, מדובר ב"מערכת האקולוגית המגוונת ביותר מבחינה ביולוגית" שקיימת בעולם, והאזור הוכרז בשנת 2003 כ"אתר מורשת עולמית".

קבוצה של ארגוני סביבה סיניים מבקשת כעת לנצל את החוקים החדשים וקוראת לממשל המרכזי לחשוף את הדו"ח הסודי על תכנון סכר הנו ולקיים - לראשונה בסין - דיונים פתוחים לציבור לפני שתתקבל החלטה סופית בעניין. ואולם, למרות החוק אמצעי התקשורת המקומיים נמנעים מלעסוק בנושא, וגורמים בכירים בממשלה סירבו לענות על שאלות. התושבים נאלצים לאסוף מידע על עתידם משמועות בלבד. כמה תושבים סיפרו שגורמים מרשויות המחוז אמרו להם שכל התושבים יצטרכו להתפנות מבתיהם כבר בתחילת פברואר, גם אם תוכנית הסכר לא תאושר עד אז.

מתוך אתר: הארץ
קראו עוד על סין ועל בייג'ין באתר למטייל

 

הישראלים קונים טיולים באינטרנט

חברת התיירות גוליבר המוכרת חבילות תיירות דרך האינטרנט, טוענת כי השנה היתה עליה של כ- 40% ברכישת חבילות ברשת. הישראלים לדבריהם, הבינו שכדאי להשוות מחירים באינטרנט וכך למצוא את החבילה המתאימה ביותר להם. מנתוני החברה עולה כי היעדים המועדפים על ישראלים לחופשות בשנת 2005 היו ניו-יורק, בנגקוק, פראג, בודפשט, ברצלונה, אנטליה, לונדון, פריז, אמסטרדם וברלין. חודשי השיא השנה היו אפריל, יוני, יולי, אוגוסט ואוקטובר. דווקא בעונת השיא (יוני עד ספטמבר ועונת החגים) בה המחירים הם גבוהים יחסית, משפחות רבות נוסעות לחו"ל. תקופת החורף מאופיינת במחירים זולים יותר ובמגוון טיסות מצומצם יחסית.

כמו כן, השנה חלה התעוררות בתחום תיירות הפנים, כאשר היעד המועדף על הישראלים היא אילת, ואחריה ים המלח וצפון הארץ. מנתוני החברה עולה כי ישראלים רבים יצאו השנה לחופשה בישראל לפחות פעמיים.

באשר למצב הביטחוני, יש לציין שסיני היא היעד שנפגע בצורה המשמעותית ביותר, הן בגלל הפיגועים והן בגלל אזהרות שפרסם המטה ללוחמה בטרור. בנוסף, בחודש אוגוסט חלה ירידה בכמות הנוסעים לטורקיה, גם זאת בעקבות אזהרת מסע שפרסם המטה ללוחמה בטרור.

מתוך אתר: megalim
קראו עוד על היעדים באירופה ובארה"ב באתר למטייל

27.12.05

 

מהיום: אפשר לגלוש בחרמון

אתר החרמון ייפתח הבוקר בפעם ראשונה בחורף הנוכחי. מנהלי האתר ממליצים לבאים להתאזר בסבלנות, זאת בשל הציפייה כי החרמון יתמלא באלפי אנשים כבר משעות הבוקר המוקדמות.

עד לשעות הערב המאוחרות עבדו אתמול חתולי השלג בחרמון על מנת להכשיר את מסלולי הגלישה באתר לאלפים שיציפו אותו היום. בחרמון ציינו אתמול כי בזכות סופת השלגים שנמשכה גם אתמול תנאי הגלישה מצוינים.

באזור הרכבל התחתון נערם השלג לגובה של 80 ס"מ וברכבל העליון חצה השלג את גבול המטר. מנכ"ל האתר, מנחם ברוך, אמר כי כבר אתמול נרשמו מאות הזמנות של גולשים והוסיף "אני בהחלט צופה שבימים הקרובים האתר יתמלא בשעה מוקדמת. יש באפשרותנו לקלוט ‭1,800‬ רכבים פרטיים בלבד ולכן עלולים להיווצר פקקים בכניסה‭."‬

למרות החגיגיות, למגיעים לאתר מומלץ לא להגיע עם חרמוניות או ציוד צבאי אחר כי תחנת משטרת גולן מתכוונת להציב מארבים לגולשים. במסגרת ישיבה שנערכה אתמול החליט מפקד התחנה, רב-פקד ראובן ארבל, להמשיך במדיניות מהשנה שעברה לפיה יוצבו באתר מספר מארבים משטרתיים לגילוי אזרחים המגיעים אליו עם ציוד צבאי. רפ"ק ארבל אמר אתמול "החזקת ציוד צה"ל ללא אישור הינה עבירה פלילית, ובהחלט יש לנו כוונה לפעול נגד אלו שעוברים אותה".

בנוסף לפקקים שצפויים לכם, גם המחירים נותרו גבוהים. כניסה לאתר: 38 שקל למבוגר, 32 לילד. רכבל: 35 שקל. יום גלישה עולה 200 שקל. האתר פתוח עד 16:00, פרטים נוספים באתר האינטרנט.

מתוך אתר NRG
קראו עוד על סקי וסנובורד באתר למטייל.

 

הודו: מדריך הטיולים הישראלי ישוחרר בערבות

גילי חסקין, מדריך טיולים ישראלי בן 47 שנעצר לפני כעשרה ימים בדרום הודו, צפוי להשתחרר היום (יום ג') מכלאו. חסקין נעצר בשעה שהיה בדרכו לסרי לנקה עם קבוצת מטיילים ישראליים, זאת לאחר שבתרמילו נמצא קליע רובה.

שופט בבית המשפט המקומי החליט בדיון שנערך אתמול לשחרר את חסקין בערבות ובשלושה תנאים: שלא ייצא את מחוז טריוונדרון בדרום הודו בו הוא נמצא; שיפקיד את דרכונו ושיפקיד ערבות כספית בגובה שייקבע מחר.

"עד שהוא לא ייצא מהכלא לא נוכל לנשום לרווחה", אמרה ל-ynet אחותו, מימי חסקין, שסיפרה כי משרד החוץ מסייע בנושא. "מצבו הנפשי והפיזי הורע מאד בכלא. לישון כעשרה לילות על רצפה תחת פלורסנטים זה דבר מזוויע".

חסקין ביקש לחצות את הגבול ולהמשיך לסרי לנקה, אלא שאז נערך בחפציו החיפוש שבו אותר הקליע. הוריו ההמומים נותרו אובדי עצות נוכח המעצר וכדי שלא לקלקל את הטיול עבור יתר חברי הקבוצה המשיך אביו להדריך את המטיילים במקומו.

"המצב מדאיג מאוד. אומנם שמענו שהפחיתו את העבירה שלו מעבירה של טרור לעבירה של החזקה לא חוקית של נשק, אולם זאת נחמת עניים. מעולם לא היה לו אקדח. אני מניח שמישהו רצה לסבך אותו", אמר אז ל-ynet דודו, אבינועם טלבי.

לדבריו, "גילי הוא מדריך טיולים מנוסה מזה שלושים שנה ולא ייתכן שהסתובב עם כדור של רובה בתרמיל. הוא מטייל בכל העולם ואיננו עושה מילואים מזה עשרים שנה". במשרד החוץ ממשיכים לעקוב מקרוב אחר עניינו של חסקין.

מתוך אתר: ynetקראו עוד על הודו באתר למטייל

 

חג שמח: בפינלנד הדליקו נרות בחנוכיית קרח

כ-350 איש הגיעו למסיבת חנוכה וטקס הדלקת נרות מרגש במיוחד בהלסינקי, בירת פינלנד. הדלקת הנר השני של חנוכה נערכה במגרש ההחלקה האזורי, ונכחו בה חברי הקהילה היהודית במקום ואורחים רבים. את הנרות הדליקו שגריר ישראל בהלסינקי, שמי צור, ויושב ראש סיעת השמרנים בפרלמנט, בני זיסקוביץ. באירוע השתתפו גם רב הקהילה היהודית, גדעון בולוטבסקי, ורב חב"ד בנג'מין וולף.

הקור העז - 8 מעלות מתחת לאפס - לא הרתיע את המתכנסים, מרביתם אנשי הקהילה היהודית, המונה כאלף איש. נרות החנוכה הודלקו בתוך עששיות בשל הרוח המנשבת באזור. הנרות הוצבו על-גבי חנוכיית קרח, בגובה של מטר וחצי, שעוצבה במיוחד על-ידי אומן מקומי והוצבה בפאתי מגרש ההחלקה.

"זה היה מחזה מדהים. מאות המשתתפים אכלו סופגניות והחליקו על הרקח כשהכל מואר באורות חג המולד מסביב", אמר ל-ynet השגריר צור. "לאירוע לא הוזמנו שרים ונציגים רשמיים כפי שקורה באירוע רשמי, וזאת בשל החג המקומי. מסיבת החנוכה התאפיינה באווירה חברית ומשוחררת", סיפר.

אין מדובר באירוע יחיד במינו. רק אתמול הדליקו אנשי שגרירות ישראל את הנר הראשון של חג החנוכה על סמלה של סין - החומה הסינית. חג שמח.

מתוך אתר: ynet
קראו עוד על פסטיבלים ואירועי תרבות מסביב לעולם באתר למטייל

 

חגיגות השנה החדשה בברלין ובמינכן

בעוד חמישה ימים יחגגו בברלין ובמינכן שבגרמניה את כניסת השנה האזרחית החדשה. בברלין יאספו בשער ברנדנבורג מאות אלפים מכל רחבי גרמניה ויחזו במופעי זיקוקים, מופעי אורות ייחודיים והופעות חיות. שער ברנדנבורג, סמל לחיבור מזרח ומערב העיר, משמש כמוקד לחגיגות מאז שנות התשעים המוקדמות.

ומדוע לא לבלות את כניסת השנה החדשה בבירת בוואריה? פרט לבירה משובחת ושווקי כריסטמס, מובטחת לחוגגים במינכן הנאה שלמה עם מופעים והרקדות המוניות ב-6 אוהלי ענק מקורים.

לפרטים נוספים: www.whatsonwhen.com
קראו עוד על גרמניה ועל אירופה באתר למטייל

 

שנה לצונמי: ענף התיירות משתקם לאט

400 חדרי מלון פעילים יש כרגע בקו פי פי, במקום כ-2,000. בסרי לנקה שופצו כל המלונות, אבל התיירים הזרים עדיין לא חזרו. באיים המלדיביים, מתמודדים עם ירידה של כשליש במספר התיירים ובאינדונזיה הטרור השפיע יותר מאשר הצונמי. שנה אחרי האסון, נאחזים אנשי התיירות בתקווה כי השיפור שהביאה עמה עונת החגים הנוצריים היא תחילתה של מגמה חדשה.

"לפני הצונמי - פוקט מספר אחד. עכשיו - מספר כלום", אומר רקדן קברט באחד מהמועדונים בחוף פאטונג שבפוקט, תאילנד. אבל למרות ההצהרה הדרמטית, גם השנה היתה תאילנד אחד היעדים הכי פופולריים באסיה ובמהלך 2005 נרשמו בה כ-12 מיליון כניסות מבקרים (היעד היה להגיע ליותר מ-13 מיליון).

תאילנד, האיים המלדיביים, אינדונזיה וסרי-לנקה נהנות עתה, עונת החגים של העולם הנוצרי, מאחוזי תפוסה גבוהים במלונות, אבל גם עכשיו מספרי התיירים נמוכים משהיו לפני האסון, ונציג ארגון התיירות של האו"ם משער שרק בעוד כשנה ניתן יהיה להכריז על שיקום מלא של תחום התיירות באזור.

כפרי הנופש שלאורך החופים השתקמו לאיטם. באוגוסט האחרון דווח על תפוסה נמוכה ב-50 אחוז בפוקט, בחוף הדרומי של סרי לנקה דווח על ירידה של 53 אחוז, ובאוקטובר נמסר מהאיים המלדיבים על ירידה של 23 אחוז, אבל עתה, בדצמבר, מדווחים מכל המקומות האלה על תפוסה נאה של 80-90 אחוזים. בעיה אחרת, הפוכה לגמרי, שגם עמה מתמודדים במקומות שנפגעו בצונמי היא מחסור בחדרים: בקו פי פי פועלים כרגע כ-400 חדרי מלון במקום כ-2,000 טרם האסון, ובקאו לאק נפתחו פחות מ-500 חדרים מבין ה-6,000 שהיו קיימים. בתאילנד השקיעו מאמצים רבים בהבאת תיירים למדינה ומחירי השהייה באיים השונים זולים מתמיד. שיקומו של קו פי פי איטי במיוחד, שכן ממשלת תאילנד עדיין לא קיבלה החלטות לגבי תוכנית השיפוץ והשיקום במקום, אך בפוקט חזרו התיירים למסלולם - והם רובצים בנחת על החופים היפים, כשסוחרים מקומיים מציעים למכירה קלטות וחולצות עם מזכרות מהצונאמי.

מספר ההרוגים הגדול ביותר כתוצאה מהצונאמי נרשם באינדונזיה, אבל הגלים לא פגעו בבאלי ובאזורי תיירות אחרים ואף לא מלון אחד נפגע באסון. לעומת זאת, מתקפת הטרור לפני כחודשיים בבאלי השפיעה על מצב התיירות לאזור, והנתונים מצביעים על ירידה של 37 אחוז בחודש אוקטובר האחרון. אנשי התיירות באינדונזיה מקווים שהחזרה לשגרה תהיה מהירה יותר מאשר ב-2002, גם אז סבלה באלי מהתקפות טרור. סמנכ"לית ארגון התיירות של אינדונזיה, מייטי רובוט, אמרה כי "לצונאמי היתה השפעה, אבל היא היתה שולית בהשוואה להשפעה של אירועים כמו טרור, הסארס או שפעת העופות".

מסרי לנקה מדווחים כי מספר התיירים הזרים שביקרו בה השנה עמד על כ-525 אלף, בעוד שב-2004 ביקרו בה 560 אלף. מנכ"ל רשות התיירות במדינה, קאלי סלבאם, אמר כי "הבזבזנים הגדולים, אלה שמוציאים סכומים שווי ערך ל-50 אחוז מסך כל התיירים, לא חזרו לנפוש במדינה". עיקר התיירים, לדבריו, הם ממדינות אסייאתיות שכנות.

סרי לנקה סובלת כמובן גם מבעיות עם המורדים הטאמילים, מתיחויות רבות והתפרצויות אלימות שונות, אך אלה מתרחשות במרחק גדול מחופי הדרום של המדינה, שם נבנו מחדש כמעט כל 52 המלונות שנהרסו בצונאמי. בעוד שמלונות היוקרה חזרו לתפקד, רבים מבין המקומיים - שמפעילים חנויות ושירותים שונים למען התיירים - עדיין לא גרים במגורי קבע ולנים בבקתות או באוהלים הממוקמים בשולי האזור, במקומות אליהם תיירים לא מגיעים.

באיים המלדיביים, אומרים גורמים רשמיים, חזרה התיירות למקום בו עמדה לפני כשמונה שנים. ב-30 השנים האחרונות שימשה התיירות דלק לכלכלת המדינה בת 1,192 איי האלמוגים, אבל לפני שנה בדיוק הוצפו מרבית האיים ועתה מדווחות הרשויות שם על כך ש-15 מבין 87 כפרי הנופש עדיין סגורים. חופי הים הלבנים מחכים לרוחצים, אך מספרי התיירים נמוכים ב-30 אחוז השנה ומשמעות הדבר היא הפסד הכנסות בגובה של 40 מיליון דולר.

מתוך אתר: ynet
קראו עוד על תאילנד, סרי-לנקה, אינדונזיה והאיים המלדיביים באתר למטייל

 

בצורת בקניה - ילדים ובבונים נלחמים על מזון

שני ילדים קנייתים נפצעו בשבוע שעבר באורח קשה במהלך התנגשויות בין כפריים ללהקת קופי בבון במרכז לחלוקת מזון. הקופים המורעבים הקיפו את מרכז הסיוע שבאחד היישובים במחוז גריסה, בצפון מזרח המדינה, והחלו להתקרב לערימות התירס, השעועית ושמן הבישול שנתרמו על ידי ארגוני סיוע המקומיים. עיתון הניישן הקנייתי מסר, כי הילדים – בני שבע ועשר – ניסו להבריחם, ואז הותקפו על-ידי ארבעה זכרים גדולים.

השניים ספגו מכות ונשיכות קשות בכל חלקי גופם, לפני שהמבוגרים הספיקו לחלצם. חבר המועצה האזורית שלקח אותם לטיפול רפואי, סיפר לעיתון כי התושבים סובלים מהצקות של הבבונים המורעבים, וכי אלה פושטים לעתים על בתיהם. הסיבה להתנגשויות התכופות האלה היא הבצורת הקשה שפוקדת את צפון קניה.

גורמים רשמיים בקניה ציינו כי 1.5 מיליון אזרחים סובלים כיום מרעב בעקבות הבצורת ששוררת במדינה, וכי מספר זה עתיד להכפיל את עצמו במהלך החודשים הקרובים. הממשלה השקיעה עד כה 1.4 מיליארד שילינג (כ-88 מיליון שקל) בהצנחת מזון לאזורים הנגועים, הכולל מאות אלפי שקי תירס, שעועית, שמן, ואבקת חלב. ואולם המתאמת הלאומית לאזורים צחיחים פטומה אבדיקאדיר הזהירה כי המצוקה תלך ותחמיר בינואר ובפברואר.

צבא קניה כבר נשלח לצפון המדינה, שם השילוב של הבצורת והעוני הקשה גורמים לנזקים הקשים ביותר. תמונות של גופות תושבים שרעבו למוות מתפרסמות בימים האחרונים בכלי התקשורת במדינה והממשלה מואשמת כי אינה מגיבה במהירות הראויה להתדרדרות בשטח.

לדברי אנשי ארגון הצלב האדום הבינלאומי יש מספיק מזון ומים במדינה אולם הממשלה אינה מסוגלת לספק את המשאבים הדרושים לחלוקתם לרעבים. נשיא קניה פנה לבני עמו בבקשה להתגייס ולתרום כספים למבצע הצלת תושבי צפון המדינה.

האיחוד האירופי כבר תרם 174 מיליון שילינג (כעשרה מיליון שקלים) וגם ארגון האו"ם למען הילד (יוניצף) נרתם. אך הסיוע אינו מספק, וניירובי קוראת לארגוני סיוע נוספים להיכנס לאזורי המצוקה ולהציל את אלפי התושבים שנמצאים בסכנת מוות. בינתיים, כדי להציל את חיות המשק מרעב, החלה הממשלה להעבירן לחוות קואופרטיביות, עד שייפתר המשבר. "אנחנו פשוט לא רוצים שהחיות ימותו", הסביר גורם ממשלתי.

מתוך אתר: nrg
קראו עוד על קניה ועל אפריקה באתר למטייל

26.12.05

 

שנה לצונאמי: מערכות ההתרעה יופעלו רק ב-2008

בין התחנות הרבות במסע ההרס של גלי הצונאמי ב-26 בדצמבר 2004, היה גם הכפר התאילנדי באן נאם קם, "כפר המים המלוחים". כרבע מ-4,000 תושביו נהרגו באסון, קרוב ל-650 בתים נמחו מעל פני האדמה, ומאות ספינות דיג רוסקו. אחד הסימנים המוחשיים ביותר שנותרו כעדות אילמת בשטח, הוא סירת דיג שנותרה תקועה בלבו של הכפר. מאז, הפחד שהים מעורר בקרב התושבים לא התפוגג. "הממשלה התקינה סירנות והעבירה תרגילי כוננות, אבל התחושה הרווחת היא שזה לא מספיק", אומר ראש הכפר, סאטיין פטליאנג. "אנו רוצים שייבנו כאן מגדלי חירום שאליהם נוכל לרוץ במהירות, או שיקימו סוללה סביב הנמל שתעצור את הנחשול הבא. לצערנו, הממשלה טוענת שזה יקר מדי".

עם זאת, תאילנד החרדה להכנסותיה מתיירות, דווקא עומדת בראש היוזמות להקים מערכת התרעה מוקדמת. בששת מחוזות החוף שנפגעו בצונאמי יוקמו עד תחילת השבוע הבא 30 מגדלי התרעה בחופים, ו-62 נוספים יעמדו על תלם עד מארס.

באינדונזיה, נעשה השנה צעד קדימה להבטחת ביטחון התושבים: הרשויות החלו בהתקנת עשרה מצופי התרעה באוקיינוס ההודי בין אצ'ה לבאלי, כחלק ממערכת ההתרעה משוכללת שקיבלו השלטונות במתנה מממשלת גרמניה. עם זאת, המערכת - שעלותה כ-543 מיליון דולר - תהיה פעילה לכל המוקדם ב-2008.

ספקות נשמעים גם בהודו ואולם, שלטונות ג'קארטה סבורים שטכנולוגיה לבדה לא תוכל לסייע להצלת חיי אדם. "ברגע האסון, האנשים לא יספיקו להגיב, ועלולים אף להתעלם מההתרעות על בוא הצונאמי", אמר סגן השר לענייני טכנולוגיה של אינדונזיה, איוואן סוהארדי. לדבריו, הממשלה יוזמת תוכנית הסברה שתתריע מפני סכנות הצונאמי ותדריך את התושבים כיצד לנהוג במקרה שנחשול כזה מתקרב. אך לדבריו, זהו תהליך שלוקח זמן, "אולי דור שלם", הוסיף.

לא מעט ספקות נשמעים גם בהודו, שתהיה אחת מ-16 המדינות שתקבל התרעה על אפשרות של היווצרות גלי צונאמי באמצעות מערכת התרעה כללית שיקים האו"ם באוקיינוס ההודי. "כיצד יכולה מדינה כמו האיים המלדיוויים, למשל, להכשיר את עצמה לשימוש במערכת התרעה מורכבת כל כך בפרק זמן קצר", שאל מדען הודי.

לדברי ג' ה' פ' דהרמראטנה, סגן מנהל המכון המטאורולוגי של סרי לנקה, גם אם המערכת תתריע על אסון אפשרי בזמן, הכלים שבידי הממשלה עדיין לא יעילים דיים. לטענתו, מאחר שתחנות משטרה מקומיות, הצבא ותחנות רדיו וטלווויזיה הם האמצעים העיקריים שיש בידי הממשלה להפיץ מידע, הם עלולים להיות בלתי יעילים, בייחוד במקרה שהצונאמי יכה בשעת לילה.

דהרמראטנה סבור בנוסף שהמדינות השוכנות לחופי האוקיינוס ההודי ייאלצו לפרסם התרעות בכל פעם שתורגש רעידת אדמה חריגה, בעיקר מפני שאין כל דרך לנבא אם הרעש יגרום לצונאמי. "לכן", הוא מעריך, "הדבר הבטוח היחיד שתושבי האזור יכולים לצפות לו בשנה הקרובה הוא שמיעת אזעקות שווא רבות".

מתוך אתר: הארץ
קראו עוד על המזרח הרחוק באתר למטייל

 

סרי לנקה: אלימות מאפילה על יום השנה לצונאמי

בעוד בסרי לנקה נערכים לציין את יום השנה לצונאמי מחר, אסון הטבע שפגע ב-70% מחופי האי ועלה בחייהם של כ-31,000 בני אדם, עולה מחדש הדאגה שפניה של האומה הסרילנקית למלחמה מחודשת. במהומות האחרונות נורה חבר פרלמנט למוות בעת שהשתתף במיסת חג המולד.

בעשורים שלמים של שפיכות דמים ומלחמת אזרחים בסרי לנקה נהרגו קרוב לפי שניים אנשים משנהרגו באסון הצונאמי.

סוף השבוע האחרון היה אלים ועקוב מדם במיוחד. 5 אנשים נהרגו בשבת, וביום שישי נהרגו 18 איש בהתקפות שמיוחסות למורדים הטאמילים.

מתוך אתר: ABC News
לקריאה נוספת: סרילנקה והמזרח הרחוק באתר למטייל

 

יום השנה לצונאמי

דמעות בגן עדן - יום השנה לצונאמי בתאילנד
סוכנות Reuters

חופי קו פיפי, תאילנד.
אחד אחד, שניים שניים, הם נעו לעבר שפת הים, התיישבו, ונעצו מבט בים שלקח את יקיריהם. 700 איש נספו בחופי קו פיפי לפני שנה. באיי פיפי, פוקט ובחופי קאו לאק הסמוכים נאספו אנשים מכל העולם יחד עם תאים מקומיים להעלות את זכרם של 5,395 האנשים שנהרגו בתאילנד על ידי הצונאמי, בהם קרוב ל-3,000 נעדרים. 2,000 מן ההרוגים היו תיירים, השאר מקומיים.

מתוך: סוכנות הידיעות Reuters
קראו עוד על תאילנד באתר למטייל

 

אופטימיות לבנה: באתר החרמון מצפים לגולשים

"ככל הנראה יפתח האתר למטיילים וגולשים כבר ביום שלישי בבוקר, לאחר פינוי השלג מן הכבישים ומגרשי החנייה", מבשר הבוקר מנהל אתר החרמון מנחם ברוך. "עד עתה הצטברו 60 סנטימטר שלג בחלק התחתון של האתר, וכמטר בחלקו העליון. תנאי גלישה דורשים 50 סנטימטר בלבד. כדאי מאוד לבדוק טרם היציאה מן הבית את המצב לאשורו. ניתן לעשות זאת באתר האינטרנט או במענה הקולי המעודכן שמספרו 04-6060640", הוא מוסיף.

8 מיליון שקלים הושקעו השנה באתר החרמון, נוספים ל-16 מיליון שהושקעו בו בשנים האחרונות. מרבית התקציב נועד להחלפת הרכבל הישן, ששימש את הגולשים מאז 1970. הרכבל החדש יכול לשנע 1,200 איש בשעה (במקום 300 ברכבל הישן), והוא ישמש גולשים ומבקרים כאחד. המבקרים יגיעו אליו בעזרת גשר להולכי רגל באורך 33 מטרים ובגובה 5.5 מטרים.

בנוסף הורחבו מרכז המבקרים ומערך המזנונים בתחנה העליונה של הרכבל. במקום 70 מקומות ישיבה יוכלו השנה 250 איש לשבת שם בניחותא. גם מספר תאי השירותים גדל באופן משמעותי.

באזור בית הספר לסקי הוארך מסלולו של המסוע מ-50 ל-150 מ`. באתר החרמון מסבירים כי המסוע המתקדם נוח לגולשים מתלמדים ויכול לשאת 500 תלמידים בשעה. מטרתו לייעל את לימודי הסקי ולמנוע עיכובים על המסלול. עוד נרכשו לאתר שני "חתולי שלג" חדשים, היכולים לסייע בחילוץ גולשים במקרה הצורך.

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על סקי וסנובורד באתר למטייל

25.12.05

 

וושינגטון: העישון נאסר גם במסעדות ובברים

התקנה החדשה הורחבה במסגרת החוק האוסר על עישון ברוב בנייני המשרדים בעיר * ראש העיר חושש מפני בריחת תיירים מאתרי הבילוי בעיר

הדלקת סיגריות במסעדות ובברים תהפוך להיות בלתי חוקית בוושינגטון, בירת ארה"ב, עם הרחבת איסור העישון, אשר אושר על-ידי מועצת העיר. כך דווח (יום ד', 7.12.05) בסוכנות AP. ראש העיר מתריע כי התקנה החדשה תגרום לתיירים ותושבים המתגוררים לאורך נהר הפוטומק לסעוד בפרברים מקלים יותר.

"אסור לנו להטיל איסור כולל על כל המסעדות שלנו" אמר ראש העיר אנטוני וויליאמס. "לעשות כן יציב את המחוז בחסרון תחרותי". וויליאמס הפעיל לחץ על מוצעת המחוז להקהל בהגבלות על מסעדות בעת ההצבעה הסופית בנושא. המועצה העניקה אתמול את אישורה המקדים ברוב של 12 מול 1, אולם התקנה צריכה לעבור את ההצבעה הסופית.

התקנה תמחוק את העישון ברוב אתרי התיירות בעיר כולל במסעדות, ברים ומועדוני לילה, החל מה-1 בינואר 2007. תקנות אלה הורחבו תחת החוק הנוכחי אשר הוציא את העישון אל מחוץ לחוק ברוב בנייני המשרדים בעיר.

מתוך אתר: www.nfc.co.il
קראו עוד על וושינגטון ועל ארה"ב באתר למטייל

 

ארמון ורסאי עבר "מתיחת פנים"

הבוקר ייפתח לקהל הרחב, לאחר יותר משנה של ניקוי, ליטוש ותיקון, אולם המראות המפורסם של ארמון ורסאי. עתה, כך מבטיחים בצרפת, האולם נראה בדיוק כמו שהיה בימי תפארתו במאה ה-17.

בחלל המצועצע, בו נחתם ב-1919 "הסכם ורסאי " שסיים את מלחמת העולם הראשונה, הושקעו עתה 14.4 מיליון דולר ו-18 חודשים של עבודה על ידי 60 מומחים. גווני הכחול של בדי הקנבס שעל התקרה התגלו לאחר ניקוי עדין בעזרת שואבי אבק. הכרכובים המוזהבים שוב זוהרים, וקירות השייש נהנו מתיקונים קלים. גם רצפת העץ הוחלפה, ובין לבין הותקנו גם מערכות חירום לכיבוי שריפות. האולם, באורך של כ-82 מטרים, נבנה בין השנים 1678 ו-1684, ויש בו 357 מראות המשקפות ומכפילות את האור החודר אליו מ-17 חלונות צרפתיים מהם נשקפים גני ורסאי. זהו לב הארמון של לואי ה-14 , שקושט ב-17 קשתות ובתקרה מקומרת שכוסתה בציורים מפוארים, צבעי זהב ופיתוחים מפוסלים.

זוהי רק הפעם הרביעית בה נערך שיפוץ באולם מאז נבנה, והפעם הראשונה בה השתמשו בטכנולוגיות חדשניות לצורך זה. "זוהי עבודת נמלים", אמר סינציה פאסקוואלי שניהל את עבודות הרסטורציה בתקרת האולם. "עבודת הרסטורציה הכי טובה היא זו שאינך מבחין בה". עבודות שיפוץ בחלקו השני של האולם יחלו בפברואר ויסתיימו במאי 2007. עבודות אלה יתנהלו מאחורי מראות, שיעזרו למבקרים בחציו המשופץ של האולם לקבל את התחושה כי מדובר בחלל ארוך.

מתוך אתר: Ynet
לקריאה נוספת: צרפת באתר למטייל

 

31.12 בחופי ברזיל: פסטיבל אלה הים

אחת לשנה, ב-31.12 מתאספים חוגגים ומאמינים בחופי הזהב של קופקבנה, איפנמה ולובלון שבברזיל לפולחן אלת הים, Iemanjá. האלה Iemanjá היא גם אלת התענוגות הגופניים, ועל כן ממלאים החוגגים את תאבונה במנות מזון, ריקודים, עישון וריטואלים נוספים. במסגרת החגיגות מעמיסים על סירות ורפסודות משקאות, בשמים ופרחים ושולחים אותן לים.

לפרטים נוספים: www.whatsonwhen.com
קראו עוד על ברזיל ודרום אמריקה באתר למטייל

22.12.05

 

מצעד השושנים בלוס אנג'לס

ב-2 בינואר, החל בשעה 8:00 בבוקר יתקיים "מצעד השושנים" בלוס אנג'לס, קליפורניה - תהלוכה מסורתית המתקיימת זו השנה ה-117. בתהלוכה תוכלו להנות מלהקות ותזמורות מכל רחבי המדינה, במות ועגלות מלאות שושנים בכל הצבעים ומופעים שונים. מסורת המצעד החלה בשל הרצון של תושבי פרבר בלוס אנג'לס לציין את מזג האויר הנוח השורר בינואר באזור, בעונה שבה מתכסה חלק גדול מארה"ב בשלג.

לפרטים נוספים על המצעד: www.tournamentofroses.com
קראו עוד על ארה"ב ועל קליפורניה ועל לוס אנג'לס באתר למטייל

 

אח חדש לחרמון בסוריה

בהשקעה של כ-15 מיליארד דולר ייבנו הסורים על פסגת ההר אתר סקי חדשני, הכולל רכבל ובתי מלון.

גם השכנים מצפון-מזרח רוצים לבלות בשלג: סוריה מתכננת לבנות על החרמון פרויקט תיירות ענק בהשקעה של 15 מיליארד דולר, אשר יצפה על רמת הגולן ולבנון - כך דיווחה העיתונות בדמשק.

הפרויקט החדש יכלול על פי התכנון בתי-מלון, מרכזים מסחריים, אתר סקי הכולל רכבל ומתקני ספורט נוספים. על פי הדיווח, הממשל בדמשק כבר נתן אור ירוק להתחלת העבודות, אשר מתוכננות להתפרס על 15 השנים הקרובות.

מוסטפה קאפרי, מנהל רשות ההשקעות בסוריה, סיפר כי מאחורי הפרויקט עומדת קבוצת משקיעים מסוריה, כוויית וסעודיה. הוא הוסיף כי ב-2005, "שנת ההשקעות" בסוריה, הוצגו כ-70 פרויקטים שונים בהיקף של 1.6 מיליארד דולר, וכולם אושרו על ידי הממשלה.

פסגת החרמון, בגובה של 2,814 מטר מעל פני הים, היא הנקודה הגבוהה ביותר בישראל ובסוריה.

מתוך אתר: nrg
קראו עוד על סקי וסנובורד באתר למטייל

 

מעטה הקרח על הקילימנג'רו מפשיר ונעלם

בקצב הנוכחי של התחממות האטמוספירה, קרוב לוודאי שבתוך שני עשורים לא תיוותר במרומי הקילימנג'רו אף לא שלוגית אחת. נפח עצום ממעטה הקרח מפשיר מדי יממה, ולא עוזרות גם תפילותיהם של בני המסאי, השבט הגדול שיושב באזור.

בשנת 1848 חזר למומבסה הכומר הגרמני יוהאן ראבמן, אחד המיסיונרים הראשונים באפריקה. הוא שב ממסע מחקר בטנגנייקה והביא עימו ידיעה סנסציונית. ראבמן גילה כי לאחר שיצא למסע מן החוף המזרחי אל פנים היבשת ראה הרחק מעל לאזור היער, כיפה הררית עצומה מכוסה שלג המתנשאת אל מעבר לעננים. כאשר הגיעה הידיעה לאוזני הגיאוגרפים באירופה היא עוררה ספקות רבים, ובאנגליה אך הביאה לגלי צחוק. שלג באפריקה, בקו המשווה? תהו כולם. לא יתכן ששלג לא יימס על פסגתו של הר שנמצא בקרבת קו המשווה.

לדעת דסבורו קוליי, חבר האגודה הגיאוגרפית המלכותית, מה שראה ראבמן לא היה אלא השתקפות קרני השמש בשכבת סלעים לבנים. נראה שהכומר התמים סונוור באור השמש החזק, וההר נראה בעיניו כמכוסה שלג עד. אבל, כידוע, אי אפשר להתכחש לעובדות לאורך ימים. בשנת 1889 העפיל גרמני אחר, האנס מאייר, אל ההר, ועשה דרכו בין קרחונים עצומים. מן הילידים למד שקראו לו קילימנג'רו דהיינו 'ההר הקורן'.

הקילימנג'רו, הגבוה בהרי אפריקה, הוא הר געש עתיק. אורכו כשמונים ק"מ ומצויות בו שתי פסגות עיקריות. הגבוהה שבהן היא קיבו המתנשאת לרום של 5895 מטר. היא מכוסה שלג כל ימות השנה, למרות היותה מרוחקת מקו המשווה 350 ק"מ בלבד. היקפו של הקרחון המצוי בלוע הגעשי הוא כשש ק"מ. הוא מכונה "בית האל' בהתאם לאגדה שמנליך, הראשון בקיסרי חבש ובנם של שלמה המלך ומלכת שבא, עלה לשם עם כל אוצרותיו ונעלם בן גושי הקרח. הפסגה השניה היא מאוונזי, הנמוכה ממנה ב-550 מטר. בגלל היותה חשופה לרוחות אין השלג נשמר עליה.

השאלה ששואלים המדענים כיום היא כמה זמן עוד תחזיק מעמד כיפת הקרח על ההר. בקצב הנוכחי של התחממות האטמוספרה, קרוב לוודאי שבתוך שני עשורים לא תיוותר במרומי הקילימנג'רו אף לא שלוגית אחת. נפח עצום ממעטה הקרח מפשיר מדי יממה, ולא עוזרות גם תפילותיהם של בני המסאי, השבט הגדול שיושב באזור. דומה שמראה ההר הניצב בהוד רב מעל מישור הסוואנה, עומד להשתנות בשנים הקרובות.

ההתחממות הגלובלית אינה הסיבה היחידה. גם כריתת היערות במזרח אפריקה גורמת לשינויים אקלימיים חמורים. היערות הם אלה היוצרים סביבם את האקלים הלח. המים אשר מתנדפים מצמחיית היער העצומה, בהשפעתה של השמש הטרופית, שבים אל הקרקע כגשמים והדבר חוזר ונשנה ללא הפסקה. בפסגת הקילימנג'רו צונחת הטמפרטורה אל מתחת לאפס בלילות רבים, ואז יורדים המשקעים בצורת שלגים. עתה מפשיר הקרח מן ההר ושלג נוסף לא נערם מחדש.

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על אפריקה וקניה באתר למטייל

 

יפן: גוש קרח נפל מהשמיים למרכז מגרש גולף

לזה באמת קשה להאמין: גוש קרח במשקל שני קילוגרמים נפל מהשמיים לאמצע מגרש גולף. רק בנס לא נפגע אף אחד מהשחקנים שעמדו בסמוך. האירוע המסתורי התרחש במגרש גולף סמוך לטוקיו, בירת יפן. מדובר בגוש גדול במיוחד המעוצב בצורת דיסק, קוטרו כחצי מטר ועוביו כ-15 סנטימטרים. דובר המשטרה המקומית, מסהיקו קוואסימה, הודיע כי היא פתחה בחקירת התקרית המוזרה.

הכל החל כשארבעה שחקני גולף במגרש שמעו בום עמום ולפתע הבחינו בגוש הקרח שנחת ממש בסמוך אליהם. הגוש התפרק לכמה חתיכות בעת ההתנגשות בקרקע.

קוואשימה סיפר כי בכוונת המשטרה לפנות למשרד התחבורה על מנת לבדוק אפשרות שבאותה העת טס מעל המגרש מטוס מטען שהוביל קרח. בעבר היו מקרים של נפילת גושי קרח ממטוסים באזור שדה התעופה הסמוך לטוקיו, אך הפעם, אומר הדובר, מדובר באזור שאינו סמוך לשדה תעופה וככל הידוע הוא אינו נמצא מתחת לנתיב תעופה כלשהו. "זה תמוה", סיכם קוואשימה את האירוע. הקרח, אם תהיתם, נשמר בינתיים במחסני המשטרה. בקירור כמובן.

מתוך אתר YNETקראו עוד על יפן ועל טוקיו באתר למטייל

21.12.05

 

קנקון מנסה להשתקם מהסופה וילמה

השמש זורחת והים צבוע בכחול שמימי, אבל חודשיים אחרי ההוריקן וילמה בעיר קנקון שבמקסיקו עדיין נזקקים למאמצי שיקום ונראה שיש יותר עובדי בניה מאשר תיירים. נראה כי היהלום שבכתר התיירות במקסיקו אבד מזוהרו, וגם הצהרתו של הנשיא לפיה העניינים שבו לקדמותם היתה אופטימית מדי. פרט לחופים ולאתרי הנופש, גם חיי הלילה הידועים של העיר ספגו מהלומה קשה, וכ-80% מהברים והמועדונים עדיין סגורים לשיפוצים.

לכתבה המלאה: מתוך ה-bbc
קראו עוד על מרכז אמריקה, הקאריביים ומקסיקו באתר למטייל

 

ניו-יורק: 7 מיליון הולכים ברגל

לראשונה מזה 25 שנה, עובדי מערכת התחבורה הציבורית בעיר ניו-יורק הורידו אתמול את השאלטר ואילצו מיליונים לצאת בצעדה רגלית בדרכם לעבודה. ההשבתה הגיעה לאחר
ששיחות המשא-ומתן בין העובדים להנהלה התפוצצו.

המאבק בין איגוד העובדים להנהלה החל סביב דרישה להעלאת שכר ומחלוקת בנושא ביטוח בריאות ותנאי פנסיה. השביתה החלה לאחר שנציגי העובדים דחו את ההצעה שהגישו מעסיקיהם שלשום בלילה, והכניסו לתוקף את האולטימטום שהציגו קודם לכן.

"34 אלף העובדים עייפים מלהיות בלתי מוערכים ולקבל יחס חסר כבוד", אמר יו''ר ועד העובדים, רוג'ר טאוסינט. "הצבענו בעד הרחבת פעולות המחאה לכל התחבורה הציבורית בעיר באופן מיידי".

נהגי האוטובוסים והרכבות התחתיות קיבלו הוראה מראשי הוועד לסיים את משמרות הלילה ולחזור לתחנות המוצא, לפני שיחלו בעיצומים.

ראש העיר, מייקל בלומברג, הזהיר כי למרות תוכניות החירום להתמודדות עם השלכות השביתה, כמו למשל תוכנית הסעה משותפת במכוניות פרטיות, יווצרו פקקי תנועה אדירים. בלומברג העריך את הנזק הצפוי למשק בכ-400 מיליון דולר ליום שביתה.

"אסור לתת לעובדים את הסיפוק של יצירת תוהו ובוהו שהם כל כך רוצים בו", אמר בלומברג. "אסור לתת לאי הנוחות לעצור את הכלכלה ולסגור את בתי הספר".

מתוך אתר NRG
עוד על ארצות הברית באתר למטייל

 

אוקלנד: 40 "סנטה קלאוסים" שיכורים התפרעו ברחובות

חג המולד זה חג שמח רוב הזמן, אבל 40 "סנטה קלאוסים" מניו זילנד לקחו את שמחת החג צעד אחד קדימה, השתכרו ויצאו למסע הרס ברחובות אוקלנד. החוגגים המחופשים תקפו מאבטחים, גנבו מחנויות ואפילו - למרבה האירוניה - השחיתו את אחד מעצי חג המולד שהוצבו במרכז העיר.

"הם נכנסו, אמרו לי 'חג מולד שמח' ולקחו כל מה שראו", סיפר אחד מבעלי החנויות שנשדדו ל"ניו זילנד הראלד". המשטרה דיווחה כי חלק מה"סנטות" השליכו כוסות בירה לכל עבר ואחד מהם אף ניסה לטפס על ספינה שעגנה בקרבת מקום.

עוד נמסר מהמשטרה כי היא צופה קשיים בזיהוי החשודים במעשה. "כשכל-כך הרבה אנשים מתלבשים אותו דבר, לעדי הראייה יהיה קשה לזהות את האחראים למעשה", אמר החוקר האחראי, מאט רוג'רס. (SKY)

מתוך אתר YNET
קראו עוד על ניו זילנד באתר למטייל

 

בריטניה: מי לקח את הפינגווין שלי?

משטרת לונדון פתחה במצוד אחר שודדים אלמונים, שגנבו גור-פינגווין מגן החיות. השוטרים אף הזהירו כי הגור האומלל עשוי למות אם לא ישוב לביתו במהרה. הגור, טוגה, נולד בחודש ספטמבר האחרון. הוא נגנב מגן החיות "עולם אמזון" ביום שבת בלילה.

בכירים בגן החיות סיפרו כי הגור צעיר כל-כך, שטרם קיבל את צבעי השחור-לבן המאפיינים את הפינגווינים. לדבריהם, "הוא מקבל תזונה מיוחדת ולא בוגר מספיק כדי לשרוד ללא הוריו. אם לא נמצא אותו במהרה הוא ימות". מטפליו של טוגה גם הזהירו את השודדים והבהירו: "הגור אולי נראה קטן ושברירי, אבל במצב של בהלה הוא עלול לנשוך".

מתוך אתר YNETקראו עוד על אנגליה באתר למטייל.

 

סין: יום הולדת שמח לבאסי הפנדה


צילמה: אפרת המר

בגן חיות במזרח סין חגגו יום הולדת מיוחד: לבאסי הפנדה, בת ה-25. אצל בני האדם מדובר אמנם בגיל צעיר, אך 25 שנים בחיי החיה ההולכת ונכחדת מקבילות ל-100 שנות חיים של בן אדם.

על פי עיתון ה"צ'יינה דיילי", החגיגה כללה פרחים, פירות ועוגה ענקית שהוכנה לכבוד הדובה. כמו כן, נכתב במיוחד עבורה שיר, הועלה לכבודה אתר אינטרנט והונפקו בולים מיוחדים ולוח שנה לרגל האירוע. בן מאות המשתתפים בחגיגת השמחה היה גם לי שינגיו, שהציל את הדובה מטביעה לפני 21 שנים, כשזו עדיין חיה בחיק הטבע. מטפליה של באסי סיפרו כי הדובה המבוגרת סובלת מכמה בעיות בריאותיות, ובהן בעיות לב, לחץ דם גבוה וקטרקט.

מדובר באירוע לא שגרתי בהתחשב בעובדה שאורך חיים ממוצע של דב פנדה עומד על 12 שנים. ביערות במרכז סין חיים כיום רק כ-1,600 דובי פנדה, ועוד כ-160 מוחזקים בפארקים ובגני חיות סגורים. שלא בתנאי טבע, דובי פנדה כמעט שלא מתרבים, ובשנים האחרונות שודרו בפניהם קלטות וידיאו לחינוך מיני, על מנת לעודד אותם להזדווג.

מתוך אתר YNET
קראו עוד על סין באתר למטייל

20.12.05

 

חדש! עולם תרמילאים בולגריה


חדש חדש עולם תרמילאים בולגריה! לכל התרמילאים המבקשים יעדים חדשים יפים, מסעירים, אותנטיים ולא יקרים, בולגריה היא הארץ הבאה עבורכם. טרק בהרי הפירין, טיולים בין כפרים בהרי הרודופי, פלפלים וגבינות, מזג אוויר כמעט ים תיכוני וכל שאר הדברים שצריך לדעת בשביל לטייל עם תרמיל על הגב בבולגריה.

עולם התרמילאים בולגריה
למידע נוסף על בולגריה

כתבה וצילמה: אפרת המר

19.12.05

 

הערכה: אלפי ישראלים יבלו את חנוכה בחו"ל

בחג החנוכה 2005 צפויים לטוס לחו"ל כ-100,000 ישראלים, גידול של כ-20% לעומת חג החנוכה אשתקד. כך מעריך יונתן שטריקס, מנכ"ל חברת "אופיר טורס". הסיבה לגידול במספר היוצאים לחו"ל הינה הצמידות של חג החנוכה ושל חג המולד הנוצרי, המהווה את תקופת ה"סיילים" והמבצעים בבתי הכלבו והקניונים בחו"ל. סיבה נוספת הינה חגיגות השנה האזרחית שחלות השנה בסוף השבוע, מה שמאפשר לבלות את אירועי הסילבסטר בחו"ל.

שטריקס מוסיף כי מרבית הנסיעות הינן נסיעות משפחתיות לחופשות סקי - בעיקר בקלאבים באיטליה ובצרפת. יעדים פופולאריים נוספים הינם ניו-יורק, פריז, לונדון, איטליה, ספרד וטורקיה. גם ארצות השמש החמות כגון תאילנד (בה נפתח בימים אלו הקניון הגדול ביותר במזרח אסיה), הודו וברזיל פופולאריות בתקופה זו.

מתוך אתר: www.Nfc.co.il

 

בוליביה: "הסיוט של ארה"ב" ניצח בבחירות

מועמד השמאל בבחירות לנשיאות בבוליביה, איבו מורלס, ניצח כשגבר על יריבו, מנהיג השמרנים, חורחה קירוגה. מורלס, שהכריז על עצמו כ"סיוט עבור ארה"ב", יהיה לנשיא הראשון ממוצא אינדיאני ומתכוון להפוך לחוקי את גידול עלי הקוקה.

מועמד השמאל בבחירות לנשיאות בוליביה, איבו מורלס, המעיד על עצמו כי הוא "סיוט עבור ארצות הברית", ניצח הלילה (יום ב') בפער משמעותי את יריבו השמרני, חורחה קירוגה, כך לפי מדגמים שערכו ערוצי טלוויזיה מקומיים. מורלס יהיה לנשיא הבוליביאני הראשון ממוצא אינדיאני. מנהיג השמאל הבוליביאני, שאמר כי בכוונתו להפוך את גידול עלי הקוקה לחוקי, זכה לפי מדגמי ארבעה ערוצי טלוויזיה שונים, לבין 47 ל-50 אחוזי תמיכה. מדובר ברוב גדול משחזו סקרי דעת הקהל שנערכו לפני הבחירות.

המועמד השמרני, חורחה קירוגה, זכה לפי המדגמים במקום השני, עם תמיכה שנעה בין 31 ל-33 אחוזים מהקולות. קירוגה הכיר בהפסדו ואף בירך את מפלגתו של מורלס על קמפיין הבחירות המוצלח שניהלה.

הממשל בוושינגטון מחשיב את מורלס כאויב במסגרת מאבקו בסמים שמקורם בבוליביה, יצאנית הקוקאין השלישית בגודלה אחרי קולומביה ופרו. מבקריו של מורלס חוששים כי בחירתו תסכן את זרימת סיוע החוץ האמריקני, הנאמד במיליוני דולרים.

מורלס נשבע להפוך את גידול עלי הקוקה לחוקי וגם אמר כי בכוונתו להלאים את משאבי הגז הטבעי במדינה, בטענה כי זו הדרך הטובה ביותר לסייע לפיתוח המדינה הדרום-אמריקנית הענייה ביותר ביבשת. בוליביה גם סבלה מאי יציבות שלטונית, כאשר בארבע השנים האחרונות התחלפו בה חמישה נשיאים.

לעומת מורלס, קירוגה הוא מהנדס שחונך בארצות הברית וכיהן בתפקיד נשיא בוליביה בין 2001 ל-2002. הוא נשבע לחזק את מדיניות השוק החופשי וליישם את מדיניות השמדת גידולי עלי הקוקה, בהתאם לציפיות האמריקניות.

ניצחונו של מורלס מצטרף למגמת התמיכה הגוברת בנשיאים מהשמאל הפוליטי ברחבי דרום אמריקה, כפי שאירע בארגנטינה, ברזיל, אורוגוואי וונצואלה.

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על דרום אמריקה ובוליביה באתר למטייל

 

טורקיה: תיירות נטולת אלכוהול?


ויכוח לוהט מעסיק בימים אלה את הרחוב הטורקי: מפלגת השלטון מתכוונת להעביר חוק שיגביל ויגדיר את מכירת המשקאות החריפים במדינה. המתנגדים לצעד זה טוענים כי הדבר יהרוס את התיירות למדינה. האם בשנה הבאה יצאו הישראלים לנופשונים אולטרא-כולל-הכל-חוץ-מבירה-יין-וקוקטיילים?



צילמה: נטע רטר

האם טורקיה הולכת ומתאסלמת? לאחרונה אסרה ממשלת טורקיה על מכירת אלכוהול במסעדות ובתי קפה בבעלות ממשלתית, והאופוזיציה וכלי התקשורת בטורקיה מביעים חשש לקראת הצעדים הבאים בתחום. מומחים מזהירים כי הגבלות על צריכת אלכוהול עלולות לפגוע משמעותית בתעשיית התיירות במדינה, והויכוח בנושא התפשט לאתרי הנופש המובילים כמו אנטליה וקושדאסי.

התקשורת הטורקית מדווחת כי מפלגת AKP, מפלגת השלטון, מבקשת עתה להגביל נוכחות מוסדות המורשים למכור אלכוהול לאזורים מסויימים, בעיקר בשולי הערים והעיירות, וזאת כדי להקשות על המעוניינים בשתייה. שר הפנים הטורקי, אבדולקאדיר אקסו, טוען בתגובה כי פרשנות זו הינה שגויה, וכי משמעות השינוי היא שרשויות מקומיות יוכל לקבוע בעצמן מי יקבל רישון למכירת אלכוהול.

אבל, מאחר שמפלגת AKP שולטת בערים כמו איסטנבול, אנקרה ורבות אחרות, מפחדים המתנגדים לשינוי כי העברת האחריות לרשויות המקומיות תגרום לכך שהקשיים שיוערמו על המבקשים להוציא רישיון מכירה יהפכו את המשימה לבלתי אפשרית, וכי בסופו של דבר תיאסר לחלוטין מכירת אלכוהול. מבקרי התהליך מצביעים על כך שגם עכשיו מחירי הבירה, היין ומרבית המשקאות האלכוהוליים גבוהים בטורקיה יותר מאשר במרבית מדינות אירופה, וזאת בגלל מיסוי גבוה שהטילה ממשלת AKP.

פארוק סן, מנהל מרכז ללימודי טורקיה באוניברסיטה גרמנית, טוען כי הגבלת האלכוהול משמעה הרתעת תיירים זרים מלהגיע למדינה. "אנטליה עלולה להיות מושפעת מהשינוי בקרוב, וזו תהיה מכת מחץ לתיירות - גדולה יותר מהמלחמה בעיראק והטרור הכורדיסטאני ביחד".


כמעט 20 מיליון תיירים זרים ביקרו בטורקיה בעשרת החודשים הראשונים של 2005, עלייה של 21 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מתוך אתר: Ynet
לקריאה נוספת: טורקיה באתר למטייל

 

ארה"ב: שיא חדש בתעריפי הסקי

81 דולר ישלם מי שירצה לעלות במעלה ההר באתר הסקי היוקרתי וייל שבקולורדו. באתרים אחרים נעים המחירים בין 50 ל-70 דולר, אבל מנכ"ל וייל מתגאה בשיא המפוקפק: "סימן שזה באמת המקום הכי טוב לחופשה"
איי פי

בדרך כלל עסקים לא מתגאים בכך שהם הכי יקרים בשוק, אבל בעסקי הסקי דווקא כן. האתר וייל (Vail) בקולורדו (ארה"ב) אחד ממגרשי המשחקים החביבים על חוג הסילון, הודיע בשבוע שעבר כי המחיר למעלית העליונה בוייל וביוור קריק יהיה 81 דולר - 3 דולר יותר מאשר באספן (Aspen), המתחרה הסמוך. מנכ"ל וייל, אדם ארון, אמר כי החברה השקיעה יותר מ-100 מיליון דולר באתרים במהלך הקיץ, וזה "הגיוני להוסיף תוספת תשלום צנועה, כדי להחזיר את ההשקעה". אבל ארון טוען כי יש גם "רווח מסוג אחר" בגביית הסכום הגבוה: "וייל וביוור קריק באמת גובים את המחיר הגבוה ביותר בארה"ב עבור נסיעה במעלית, אבל אנחנו גם באמת לא מסתירים זאת אלא דווקא גאים בזה", הכריז והסביר: "אם האתר יכול לגבות בהצלחה את התעריף הגבוה ביותר במדינה, זה סימן שזה באמת המקום הכי טוב לחופשה".

ייתכן שהוא צודק, אבל חלק מהגולשים נדהמו לשמוע את החדשות. "אני חושבת שזה מזעזע", אמרה שרה ווסט, סנובורדיסטית בת 25 מדנוור. "אני לא חושבת שאסע לשם אי פעם. השלג צריך להיות עשוי מזהב כדי שזה יהיה שווה את הכסף". המתחרים הגדולים של וייל, מהר מאמות' בקליפורניה עד סטראטון בוורמונט, דורשים כ-70 דולר לכרטיס כניסה יומי בעונת השיא. בסאן וואלי באיידהו גובים 69 דולר ובג'קסון הול בוויומינג גובים 73 דולר. באתרים קטנים יותר כמו Loveland ו-Araphoe Basin בקולורדו המחירים נעים סביב ה-50 דולר בעונת השיא.

סמנכ"ל השיווק של האתר הקנדי וויסלר-בלאקומב, סטיוארט רמפל, אמר כי הוא אינו מופתע מהמהלך, שכן האתרים המפורסמים והגדולים בארה"ב העלו מחירים באופן כללי. המחירים בדיר וואלי שביוטה, למשל, עלו מ-71 דולר ל-74. "אני חושב שהעובדה שאצלנו מבקרים הכי הרבה אנשים בצפון אמריקה נעוצה בעובדה שאנחנו נותנים את התמורה הכי טובה לתשלום", אמר רמפל. המחיר הגבוה באתר הקנדי שווה ערך ל-65 דולר אמריקני.

דיוויד דילן, נשיא ארגון ענף הסקי בוורמונט, אמר כי המשמעות של מנויים שנתיים וחבילות כרטיסים היא שמעט גולשים משלמים את מחירו המלא של יום גלישה. גם סמנכ"ל השיווק של פרי מסכים עמו: "אין סיבה לשלם מחיר מלא. עם קצת תכנון מוקדם אפשר למנוע את זה".

מנכ"ל האתר בוייל מעריך כי למרות המחיר הגבוה יימכרו השנה כ-2.5 מיליון כרטיסי מעלית. מנתח השוק המקצועי, וויל מארקס, סקפטי בנוגע להשפעה החיובית של העלאת המחירים, אבל מסכים כי אם יש מקום שבו זה עשוי לעבוד - הרי שזה בוויל, "בגלל שהלקוחות שלהם מיליארדרים ומולטי-מילארדרים".

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על ארה"ב, וסקי - סנובורד באתר למטייל

 

הישראלים בהודו


שגריר הודו בארץ: 40 אלף ישראלים מבקרים מדי שנה. ההורים של התרמילאים מגיעים גם..

40 אלף ישראלים מבקרים בהודו מדי שנה - כך סיפר שגריר הודו בישראל, ארון סינג, בהרצאה שנשא באוניברסיטת חיפה. על תופעת נהירת הישראלים להודו אמר השגריר כי "הודו הפכה מזמן ליעד תיירותי מבוקש בקרב מטיילים ישראלים. וזה הגיע לכך שאין כמעט אדם שאני פוגש בישראל שלא היה בהודו, או שאחד מילדיו לא שוהה בה ברגע זה".
צילמה: אפרת המר

"הישראלים לא מגיעים להודו לשבוע או לשבועיים, הם מגיעים לשנה. תחילה מגיע הנוער ובעקבותיו נוסעים ההורים כדי לבדוק מה מרתק ומעניין בהודו", אמר סינג על הרגלי הטיול של הישראלי הנודד.

השגריר, שהרצה בחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת חיפה, סיפר על בדיחה שרווחת בהודו לגבי הישראלים הרבים המגיעים אליה. "כשהודי שואל ישראלי כמה תושבים חיים בישראל, עונה לו הישראלי '7 מיליון'. ההודי מתבלבל ומשיב: 'לא התכוונתי לשאול כמה ישראלים יש בהודו, אלא כמה יש בישראל".

סינג ציין שגם הודו עוברת תהליכי שינוים גלובליים ופונה לכלכלה קפיטליסטית. עם זאת, אמר, המימד הרוחני והאותנטי שלה נשמר. לדבריו, יחסי ישראל-הודו התחזקו והתהדקו מאוד בשנים האחרונות וקיימת נכונות רבה, הן בקרב התושבים והן בקרב הממשלה, להרחיב ולהעמיק את היחסים בין המדינות בכל התחומים.

מתוך אתר: nrg
קראו עוד על המזרח הרחוק ועל הודו באתר למטייל

 

לא כל דיל הוא ביג דיל

חנוכה הוא תירוץ מצוין לטוס לחו"ל, אך מבדיקה שערכנו מסתבר שבהזמנה דרך אתרי האינטרנט, פער המחירים יכול להגיע עד 35%

הפער הממוצע שנמצא בין האתרים השונים לגבי הדילים לפאריס היה 13.6%, או 434 שקל. גם כאן נבדקו ארבעה דילים שכללו טיסה ומלון עם ארוחת בוקר. גם כאן האתר שהציע את המחירים הזולים ביותר היה איסתא. את המחירים הגבוהים ביותר ניתן היה למצוא בגוליבר ובפליי אנד טור.

אגב, בדקנו גם מהם המחירים לאותם דילים אצל הסוכנים הלא-וירטואליים של חלק מאתרי האינטרנט. בחמישה מתוך שישה מקרים היו המחירים שהציע הסוכן נמוכים מאלה שהוצגו באינטרנט. כך, לדוגמה, מחיר הדיל לפראג של איסתא (מלון ג'ונו) באינטרנט היה 519 דולר, והסוכן הציע אותו ב-509 דולר.


תחום שריבוי אתרי הנסיעות באינטרנט תרם לו מאוד הוא קניית הכרטיסים ברגע האחרון, שנהפך לתחביב המשלב שתי אהבות גדולות של הישראלים: נסיעות לחו"ל והימורים. מכיוון שדילים לחו"ל וקניית חופשה ברגע האחרון הם דברים שכרוכים זה בזה, ראוי להבין אחת ולתמיד מה משתלם יותר: קניית כרטיסים זמן רב מראש, או שמא המתנה דרוכה לרגע האחרון? מהבדיקה שערכנו עולה כי במועדים מבוקשים כמו חגים וחופשים, רצוי להזמין כרטיסים מוקדם ככל האפשר. אולם לנסיעות ספונטניות, בעיקר בעונות המתות, אפשר למצוא מציאות ברגע האחרון, בדומה למכירות "סוף עונה" בענף האופנה: המחירים בוודאי נמוכים יותר, אך לא בטוח שתמצאו בדיוק את הפריט שבו חשקתם.

תחום שריבוי אתרי הנסיעות באינטרנט תרם לו מאוד הוא קניית הכרטיסים ברגע האחרון, שנהפך לתחביב המשלב שתי אהבות גדולות של הישראלים: נסיעות לחו"ל והימורים. מכיוון שדילים לחו"ל וקניית חופשה ברגע האחרון הם דברים שכרוכים זה בזה, ראוי להבין אחת ולתמיד מה משתלם יותר: קניית כרטיסים זמן רב מראש, או שמא המתנה דרוכה לרגע האחרון? מהבדיקה שערכנו עולה כי במועדים מבוקשים כמו חגים וחופשים, רצוי להזמין כרטיסים מוקדם ככל האפשר. אולם לנסיעות ספונטניות, בעיקר בעונות המתות, אפשר למצוא מציאות ברגע האחרון, בדומה למכירות "סוף עונה" בענף האופנה: המחירים בוודאי נמוכים יותר, אך לא בטוח שתמצאו בדיוק את הפריט שבו חשקתם.

מאת: נופר סיני, הארץ
מתוך אתר: walla

לקריאה נוספת: אירופה באתר למטייל

17.12.05

 

9 בני אדם נהרגו ממפולות בוייטנאם

לפחות תשעה בני אדם, שעבדו בתיקון כבישים במרכז ויטנאם, נהרגו במפולות שגרמו הגשמים הכבדים. כוחות החילוץ ממשיכים לחפש אחר שלוש מגופותיהם. בכך, עלה מספר ההרוגים מנזקי מזג האוויר האחרונים ל-41.

מתוך אתר: walla
לקריאה נוספת: ויאטנם באתר למטייל

15.12.05

 

גואטמלה: ממצאים חדשים מתקופת המאיה

חוקר שעצר לנוח בג'ונגל בגואטמלה גילה במקרה חדר עתיק ובו ציור קיר גדול ומפורט משנת 100 לפני הספירה. לא רחוק משם נתגלה אתר קבורה עתיק השייך גם הוא לתרבות העתיקה. הארכיאולוג וויליאם סאטורנו "נכנס להלם", לדבריו, כשגילה ציור קיר מתקופת המאיה שנסתר מעיני הציבור במשך כאלפיים שנה. הציור התגלה בסאן ברתולו שבגואטמלה, והוא מכסה את הקיר המערבי בחדר שצמוד לפירמידה, כך מסר סאטורנו.

בצבעים מדהימים מספר הציור את סיפור הבריאה לפי תרבות המאיה. הוא צוייר בסביבות שנת מאה לפני הספירה, וכוסה בשלב מאוחר יותר. "היה אפשר להאמין שהוא צוייר אתמול", אמר סאטורנו במסיבת עתונאים שארגנה חברת "נשיונל ג'יאוגרפיק" שתומכת בחפירות במקום ותפרסם עליהן כתבה בגיליון ינואר של המגזין. בציור מופיעים ארבעה אלים, שהם מופעים שונים של אותה דמות - הבן של אל התירס. האל הראשון, לדברי סאטורנו, עומד במים ומציע דג, ובכך מייסד את העולם התת מיימי. השני עומד על הקרקע ומקריב צבי, ומקים באופן זה את עולם האדמה. האל השלישי מרחף באוויר ומציע תרנגול הודו - ייסוד השמיים, והרביעי ניצב בשדה פרחים - מזון האלים, ומייסד את גן עדן. חלק אחר בציור מראה את אל התירס מכתיר עצמו כמלך על פיגומי עץ. בחלק השלישי בציור נראית הכתרה היסטורית של מלך מתקופת המאיה. מפאת השנים, ניתן לפענח רק חלק מהטקסט המלווה את הציורים.

סאטורנו, חוקר מאוניברסיטת ניו המפשייר, דיווח על מציאת האתר כבר ב-2002. הארכיאולוג עצר אז לנוח בג'ונגל וגילה כי הבקתה הישנה בצילה חסה היא למעשה חלק מחדר עתיק. מאז חשף סאטורנו את הקיר המערבי והצפוני של החדר. הקירות האחרים נהרסו ושבריהם שמשו כמילוי, מסביר סאטורנו. לא רחוק משם חשפה משלחת ארכיאולוגים אחרת את אתר הקבורה העתיק ביותר הידוע מתקופת המאיה, ככל הנראה משנת 150 לפני הספירה. האתר נמצא מתחת לפירמידה קטנה וכולל כלי חימר ועצמות אדם שעל חזן מונחים סמלי מלוכה של שושלת המאיה.

מתוך אתר: Ynet
לקריאה נוספת: מרכז אמריקה וגואטמלה באתר למטייל

13.12.05

 

שנה לטרמינל 3 - האם הציבור מרוצה?

במלאות שנה לפעילותו של טרמינל 3 בדקה רשות שדות התעופה את שביעות רצון הציבור בישראלי מפעילות הטרמינל החדש. מהסקר עולה כי רובו המכריע של הציבור (90%) מעדיף את טרמינל 3 על פני הטרמינל הישן. 80% מציינים כי חוויית הביקור הכללית בטרמינל 3 השתפרה משמעותית, ביחס לטרמינל הישן. מבדיקות שערכה רש"ת לבחינת רמת השירות בטרמינל עולה כי 88% מהנוסעים ממתינים עד 20 דקות בתור לבידוק ביטחוני. 89% מהנוסעים המתינו עד 15 דקות בתור לקבלת שירות בדלפקי הצ'ק אין. 92% מהנוסעים עוברים את תהליך בידוק כבודת היד תוך שש דקות, 93% מהנוסעים הישראלים מקבלים שירות בביקורת גבולות תוך דקה ו-90% מהנוסעים הזרים מקבלים שירות זה תוך דקה ו-45 שניות. המדידות בוצעו, הן בתהליך נוסע יוצא והן בתהליך נוסע נכנס, באמצעות חברת אביב ניהול הנדסה ומערכות מידע בקרב מדגם מייצג של 8,600 איש.

35 דקות עד לדיוטי פרי
מהסקר עולה כי במסגרת תהליך היציאה מהארץ, 50% מהנוסעים עברו את כל התהליכים עד הגעה לדיוטי פרי תוך 35 דקות. 70% מהנוסעים עברו את התהליכים עד הגעה לדיוטי פרי בפרק זמן של עד 57 דקות.

10 דקות בביקורת הגבולות
עבור נוסע נכנס מעלות המדידות כי 94% עוברים את תהליך ביקורת הגבולות ב-10 דקות. 90% מהנוסעים הישראלים מקבלים שירות תוך דקה, ו-90% מהנוסעים הזרים מקבלים שירות בביקורות הגבולות תוך 2.5 דקות. נוסע נכנס מגיע לאולם איסוף הכבודה לאחר כ-17 דקות בממוצע מפתיחת דלת המטוס, שם הוא ממתין עוד כ-18 דקות בממוצע עד לאיסוף כבודתו. בממוצע, מגיע הנוסע הנכנס לאולם מקבלי הפנים לאחר 35 דקות מרגע נחיתתו.

8.4 מיליון בני אדם בשנה
במהלך שנת הפעילות הראשונה של הטרמינל עברו בו כ-8.4 מיליון בני אדם. יום השיא היה ב-25.8.05 בו עברו בנמל 47,728 מיליון איש ב-262 טיסות. בחודשי הקיץ יולי-אוגוסט שירת הטרמינל כ-2 מיליון בני אדם ב-13,183 טיסות.

בחודש אוקטובר, חודש החגים, עברו בטרמינל כ-800 אלף בני אדם ב-2,571 טיסות.

המדינות המובילות בהיקף התנועה אליהן ומהן בשנה הראשונה של הטרמינל: ארה"ב, טורקיה, צרפת, בריטניה, גרמניה ואיטליה.

מתוך אתר: www.nfc.co.il

 

ארצות הברית: הסנאט רוצה לשלוט במזג האוויר

לאחר שנה קשה של הוריקנים, טורנדו, שיטפונות ובצורת, בבית המחוקקים האמריקני (ארה"ב) לא מוכנים לקחת יותר סיכונים. לפי דיווח ברשת "פוקס", המחוקקים הנמרצים עמלים בימים אלה על יוזמת חוק שיאפשר להם בעתיד לנצח את אמא אדמה ולשלוט במזג האוויר.

"זה נושא מרתק עבורי, הרעיון שאנחנו יכולים לשלוט במזג האוויר הוא רעיון מרגש ומפחיד באותה מידה", אמר הסנאטור ג'ים דה-מינט, רפובליקני מדרום קרולינה.

את החוק יזמה הסנאטורית קיי ביילי-האצ'ינסון, רפובליקנית מטקסס, שטענה כי לאחר "קתרינה", "ריטה", "וילמה" ושאר האסונות – אין למחוקקים האמריקנים ברירה אלא לקחת לידיהם את השליטה באיתני הטבע. הצעת החוק עברה כבר בוועדות המסחר, המדע והתחבורה של הסנאט וכעת היא עומדת להצבעת המליאה.

אם תתקבל הצעת החוק, הממשל האמריקני ישקיע 10 מיליון דולר, במשך 10 השנים הקרובות, למחקר שמטרתו להעלות רעיונות שיאפשרו לשלוט במזג האוויר. מדובר בסכום כסף שנחשב לנמוך בעיני המדענים אך הוא גבוה בכמיליון דולר מהסכום שמושקע כעת במחקר פדראלי בנושא.

אגב, האמריקנים לא לבד בעניין הזה. "סנדיי טיימס" הבריטי דיווח שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כה חרד להצלחת פסגת שמונה המדינות העשירות בשנה הבאה בסנט פטרסבורג, שהוא מתכנן "טריק מיוחד": שימוש במטוסים מיוחדים שיפזרו את חומרים כימיים בעננים כדי להבטיח מזג אוויר טוב בעת שמנהיגי העולם יבקרו בעיר.

מתוך אתר YNETקראו עוד על ארצות הברית באתר למטייל

 

בנגלור: העיר חזרה לשמה המקורי: "שעועית מורתחת"

מעתה אמור "בנגלוּרוּ": העיר ההודית בנגלור, הידועה בגניה היפים ובמבני הטכנולוגיה החדישים שבה, תחזור להיקרא בשמה המקורי, "בנגלורו", שמשמעותו "עיר השעועית המורתחת". בזאת מצטרפת בנגלורו, בירת מדינת קרנטקה הדרומית, לשורה ארוכה של ערים הודיות שחזרו לשמן המקורי, זה בו נקראו לפני שהכובשים הבריטים הגיעו למקום והפכו את שמות הערים ההינדיות לכאלה הפשוטים להגייה עבור דוברי האנגלית. כך חזרה "בומביי" להיות "מומביי", "מדרס" הפכה ל"צ'נאיי" ו"כלכותה" ל"כולכאתה".

שמה המקורי של העיר נובע מהמונח ההינדי "בנדה קלורו", או "שעועית מורתחת". זאת, בשל אגדה עתיקה לפיה במהלך ציד יערות שנערך במאה ה-14 לספירה עצר במקום המלך התשוש, שהואכל בשעועיות מבושלות אותן נידבו האיכרים המקומיים.

מתוך אתר ynet
קראו עוד על הודו באתר למטייל.

 

ברצלונה: תערוכה של איורי פיקאסו

מוזיאון פיקאסו בברצלונה מציג עד 8 בינואר עשרות איורים של הצייר והפסל הספרדי לספרים, בין היתר ל"מטאמורפוזה" של אובידיוס ולסונטות של פטררקה. חלק מהאיורים מוצגים בפורמט דיגיטלי, ולצדם גם כמה ניסיונות ספרותיים שעשה האמן בשנות ה-30, בתקופה הקצרה שבה הפנה עורף לציור וניסה כוחו בספרות.

Museu Picasso C Montcada, 15, ברצלונה. טל' 10-63-319-93.

מתוך אתר ואללה
לקריאה נוספת- ספרד באתר למטייל.

12.12.05

 

החלה עונת הצפיה בלויתנים בסן דיאגו, קליפורניה

בכל שנה, החל באמצע דצמבר ועד אמצע מרץ חובבי לויתנים וחיות ימיות אחרות יכולים לצפות בלויתנים אפורים, מ-San Diego's Cabrillo National Monument - מתקן תצפית שהוקם לצורך כך בשמורת הטבע Cabrillo שבקליפורניה, ארה"ב.

הלויתנים, חלקם מעל 17 מטרים אורך, נודדים כל שנה מימת ברינג שבאלסקה אל המים החמימים של באחה קליפורניה ומקסיקו. ניתן לצפות בלויתנים ממתקן התצפית המקורה או לצאת לביור צפיה מאורגן ביצורים המדהימים הללו.

המידע מתוך: www.whatsonwhen.com
תוכלו לקרוא עוד על ארה"ב, קליפורניה ו-מקסיקו באתר למטייל

11.12.05

 

לונדון: אוטובוס הקומותיים יורד מהכביש

הרוטמאסטר (Routemaster) יצא לפנסיה. אלפי מעריצים נפרדו בשבוע שעבר מהאוטובוס שכיכב באלפי תמונות באלבומים של תיירים ועל אינסוף גלויות ומזכרות מהבירה האנגלית. קו 159 - ממארבל ארץ` לסטרית`אם היל - היה הקו האחרון בו שירתו האוטובוסים הותיקים. מרבית האוטובוסים עזבו כבר אתמול אחר הצהריים את לונדון, וחצו את התמזה בדרכם למוסך בבריקסטון. הנסיעה האחרונה בהחלט של רוטמאסטר בקו זה התבצעה ביום שישי האחרון.

מתוך אתר YNET

 

ניגריה: 103 הרוגים בהתרסקות מטוס

בין הנוסעים שהיו במטוס - 75 תלמידי תיכון. המטוס, השייך לחברת תעופה ניגרית, עלה בלהבות לאחר ההתרסקות ועד כה חולצו מבין שרידיו 103 גופות. התאונה האווירית הנוכחית מצטרפת לשתיים נוספות שאירעו בחודשים האחרונים בניגריה.

לפחות 103 בני אדם נהרגו השבת בהתרסקות מטוס נוסעים בעיר פורט הרקורט, בדרום ניגריה, כך דיווחה תחנת הרדיו הלאומית של המדינה. שבעה נוסעים נוספים נפצעו בהתרסקות המטוס, השייך לחברת "סוסוליסו אירליינס". במטוס היו 110 נוסעים, 75 מהם תלמידי תיכון, ועדיין לא ברור מי מהם ניצל, אם בכלל. על-פי דיווחי הרדיו, "המטוס התרסק ועלה בלהבות", כאשר על פי רישומי החברה היו עליו 110 נוסעים. כאמור, עד כה חולצו 103 גופות מבין שרידי המטוס הבוער.

בעשורים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בתחום התעופה במדינה המאוכלסת ביותר ביבשת אפריקה, אולם השימוש במטוסים ישנים נמשך ובתקופה האחרונה נרשמו מספר תאונות תעופה. בחודש אוקטובר האחרון התרסק בואינג 737 של חברת "בלוויו" הניגרית זמן קצר אחרי שהמריאה משדה התעופה בלאגוס, 117 נוסעים מצאו את מותם. החוקרים לא הצליחו עד היום למצוא את "הקופסה השחורה" של המטוס, שהתרסק ליד הכפר ליסה, המרוחק שלושים קילומטרים צפונית מעיר הבירה.

מתוך אתר: YNET
לקריאה נוספת - ניגריה ו-אפריקה באתר למטייל

 

פיצוץ במאגר דלק ליד לונדון

סמוך לשעה 8:00 התקבלו דיווחים על 3 פיצוצים במאגר דלק ליד העיירה המל המסטד; יש נפגעים, בהם הרוגים

שלושה פיצוצים אירעו הבוקר (ראשון) מצפון ללונדון במאגר דלק באזור תעשייה ליד העיירה המל המסטד. משטרת לונדון מדווחת כי יש נפגעים, בהם הרוגים. לפי דיווחים לא רשמיים, לפחות שמונה בני אדם נהרגו. המשטרה המקומית מעריכה כי מדובר בתאונה. "אין דבר היכול להצביע שלא מדובר בתאונה", נמסר מהמשטרה. כוחות משטרה והצלה רבים הגיעו לאזור וסגרו אותו. דווח על נזק רב שנגרם למבנים בעיירה.

הפיצוץ הראשון נשמע ב-8:05 (שעון ישראל) במאגר הדלק בנצ'פילד בלוורסטוק גרין, ליד המל המסטד, הנמצא כ-15 ק"מ סמוך לשדה התעופה לוטון, כ-40 ק"מ מצפון לבירה הבריטית. שני פיצוצים נוספים נשמעו ב-8:26 וב-8:27. כוחות המשטרה סגרו את כביש M1, כביש מהיר ומרכזי המחבר את לונדון עם צפון אנגליה. 12 צוותי כיבוי פועלים באזור מאגר הדלק בניסיון לכבות את האש. עוד דווח כי מלון רמדה בעיירה המל המסטד פונה מיושביו, לאחר ששמשות המלון התנפצו.

כמה עדי ראייה המתגוררים באזור מסרו לב-בי-סי כי הם שמעו מטוס הטס בגובה נמוך סמוך לשעת הפיצוץ, וחלקם אף דיווחו כי ראו אותו מתרסק לתוך מאגר הדלק. ואולם, משטרת לונדון הכחישה את הדיווח. "אין דבר המצביע שמטוס היה מעורב בפיצוץ", אמר.

לפי דיווחים של עדי ראייה, נזק רב נגרם למבנים באזור וחלונות רבים התנפצו. תושבים רבים דיווחו על פיצוץ גדול ולהבות גבוהות. תושבים ברדיוס של 40 ק"מ אמרו כי שמעו את הפיצוץ. "כל השמים שחורים, סיפרה קלי, הגרה כ-2 ק"מ ליד מאגר הדלק, "כל הבית רעד. הלהבות עצומות". "הלהבות מגיעות לגובה של 20 מטר", סיפר סם מטו, הגר סמוך למאגר, "השמיים בצבע כתום".

לפני כחמישה חודשים, ב-7 ביולי, נהרגו למעלה מ-50 בני אדם ומאות נפצעו במתקפת טרור משולבת שאירעה בתחנות רכבת תחתית ובאוטובוס בלונדון. שבועיים לאחר מכן שוב אירעה מתקפת טרור בבירה הבריטית. ארבעה פיצוצים אירעו כמעט בו-זמנית בתחנות רכבת תחתית בעיר. מספר בני אדם נפצעו. המשטרה הבריטית העריכה אז כי ככל הנראה היה מדובר במטענים, שחלקם לא התפוצצו.

מתוך אתר: הארץ
לקריאה נוספת: אנגליה ועל לונדון באתר למטייל

8.12.05

 

לונדון בחורף - כתבה חמה

יש הטוענים שהעולם מתחלק לשניים: אנגלופילים ופרנקופילים. חובבי אנגליה ואוהבי צרפת. אז בחלוקה הזו, לאיריס אין ספק לאיזה צד היא שייכת. God Save The Queen! הבו לה שבוע באנגליה ועשו אותה מאושרת. בכתבה חדשה על לונדון מגוללת איריס פרטים חשובים וטיפים שיכוונו אתכם למקומות השווים באמת ברחבי לונדון: מסעדות, מלונות, סמטאות ורחובות, סיורים ובילויים והכל בדגש חורפי ואוהב, כיאה למכורה אמיתית :)


עץ חג המולד בקובנט גארדן - צולם ע"י דרור כהנוביץ'

לקריאת הכתבה לונדון אהובתי - מאת: איריס גולדמן.
קריאה נוספת על לונדון באתר למטייל
קריאה נוספת על אנגליה באתר למטייל

 

פסטיבל הדרווישים המחוללים - טורקיה

פסטיבל הדרווישים המחוללים בקוניה - טורקיה
The Whirling Dervishes at Konya
10-17.12.05

הסופים, כת איסלאמית מיסטית ורבת רזים טמירים חוגגת לכבוד הקדוש שלה הלוא הוא Mevlana. יותר ממיליון איש נוהרים אל Konya, טורקיה, להשתתף ולצפות בטקסים החגיגיים והמרשימים, שיש בהם יותר מקורט של תרבות ופולקלור מדהימים ביופיים.

במוזוליאום של מבלנה בקוניה, מבצעים הסופים האדוקים ביותר את מחול הדרווישים. כל זאת לכבוד אותו מבלנה, איש המאה השלוש עשרה, שהיה הוגה דעות ומורה סופי גדול. מבלנה, כמו רוב הסופים, טען בחום כי ניתן להתחבר אל האל ואל תורתו בדרכי האמנות, למשל דרך המחול. מי שרואה את הדרווישים מסתובבים בלי להפסיק, כל כולם מרוכזים בהתחברות דתית רוחנית זו, מבין היטב את רוח הדברים. כל חלק בטקס הוא בעל משמעות עמוקה וסמלית, החל בשמלותיהם הלבנות של הדרווישים וכובעי הצמר הפשוטים שלהם, וכלה בתנוחות גופם במהלך המחול האינסופי. האירועים נערכים לציון ולזכר יום מותו של מבלנה, וארועים נוספים נערכים ברחבי טורקיה (למשל - מופעים מיוחדים באיסטנבול).

קראו עוד:
- על טורקיה באתר למטייל
- על פסטיבלים וארועי תרבות באתר למטייל

 

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בסלובקיה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בברטיסלבה, בירת סלובקיה מתקיים זו השנה השביעית. הפסטיבל מתקיים בין התאריכים 2-10 בדצמבר. הפסטיבל מארח סרטים סלובקים וסרטים מכל העולם.

לפרטים נוספים: www.iffbratislava.sk/2005/index.html
לקריאה נוספת: סלובקיה באתר למטייל
פסטיבלים וארועי תרבות באתר למטייל

 

מחר נפתח פסטיבל ההומור בשוויץ

חובבי הגלישה ודאי ישמחו לגלות כי בתשעת הימים הקרובים יוכלו להנות גם מצחוק בריא!
פסטיבל ההומור בעיר ארוסה (Arosa Humour Festival), שוויץ, נפתח מחר וימשך 9 ימים (9-18 לדצמבר).

עונת הסקי בשוויץ נפתחה בתחילת החודש, וקולות רעמי הצחוק יחלו להתגלגל ממחר באתר הסקי הפסטורלי בארוסה. הפסטיבל מציע מגוון רחב של מופעי צחוק והומור, שיתאימו לכל גיל וטעם - קומדיות, סטנד-אפ, סלפסטיק, מופעים אירונים וקברטים ועוד. בארועים ישתתפו למעלה מ-70 סטנד-אפיסטים ושחקנים, ובכללם כוכבים בינלאומיים.

לפרטים נוספים: www.humorfestival.ch
קראו עוד על שוויץ ועל סקי באתר למטייל.

 

תערוכות וירידים בברלין

ירידים ותערוכות החודש בברלין, גרמניה

8-10 בדצמבר: יריד בינלאומי לקעקועים בברלין, בהשתתפות יותר מ-100 מומחים מ-60 מדינות. כולל תצוגות אופנה תחרותיות: הקעקוע הגדול ביותר, ה"אסיאתי" ביותר, המטורף ביותר, ועוד ועוד. טל' 49303270425.

עד 29 בינואר: ‏המוזיאון היהודי בברלין מציג תערוכה מיוחדת של סיפורי חג המולד וחנוכה והקשר בין נרות החנוכה ועץ חג ‏המולד. פתוח בימי שני 10:00-22:00, ‏בשלישי עד ראשון – עד 20:00. ‏סגור בערב חג ‏המולד. טל': 493025993300.

9 בדצמבר עד 3 במרץ: הגלריה הלאומית הישנה בברלין מציגה תערוכה מיוחדת של הצייר והליטוגרף מקס בקמן (1884-1956), מגדולי הציירים בני תקופתו שגורש מגרמניה על ידי הנאצים והתיישב בארה"ב. פתוח בימים שלישי עד ראשון מ-10:00 בבוקר. סגור בימי שני. טל': 49302663660.

מתוך אתר: YNET
לקריאה נוספת: גרמניה באתר למטייל

7.12.05

 

דרכונים ביומטרים יוכנסו לשימוש באירופה ואסיה

הדרכונים מכילים תמונה דיגיטלית וטביעות אצבעות של בעליהם * באינדונזיה תחל הנפקת הדרכונים כבר מהשנה הבאה בארה"ב ובקנדה כבר נכנס לשימוש

מדינות באסיה ואירופה מתכננות להכניס לשימוש בדרכונים ביומטריים עד לשנת 2010, על-מנת לסייע במלחמה בטרור, כך אמר גורם רשמי מטעם משרד ההגירה האינדונזי. באינדונזיה מקווים להתחיל בהנפקת הדרכונים כבר מהשנה הבאה, כך הודיע מנהל במשרד ההגירה, אימאן סאנטוסו, בתדרוך לכתבים באי התיירותי באלי.

בארה"ב ובקנדה כבר עושים שימוש בדרכונים הביומטרים הכוללים בתוכם שבב המאחסן תמונה דיגטלית של בעל הדרכון וטביעות אצבעות. "השיטה הביומטרית הינה אחת השיטות לפעול נגד הטרור ופשע חוצה יבשות", אמר שר המשפטים וזכויות האדם האינדונזי, חאמיד אוולודין, בנאומו אשר פתח את השיחות בוועידה שתימשך יומיים.

מתוך אתר: www.nfc.co.il

 

המטה ללוחמה בטרור: צאו מסיני לאלתר

מתחדדת ההתרעה הביטחונית מפני נסיעות לחצי האי סיני. החשש: חטיפת ישראלים בחופים הפסטורליים. האיום נשקף הפעם דווקא לא מאל-קאעידה, אלא מארגון אחר המוכר למערכת הביטחון. "מדובר בהתרעה קונקרטית הזהה בחומרתה לזו שהתקבלה ערב הפיגועים בטאבה ובשארם".

המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה מחדד הערב (יום ג') את האזהרות מפני נסיעה לסיני: "בימים האחרונים הוחמר האיום לחטיפת ישראלים בחצי האי", נמסר. בעקבות המידע המודיעיני, ממליץ המטה בתוקף לאזרחים ישראלים להימנע מכל ביקור בסיני, ומי שכבר שוהה שם נקרא לצאת משם לאלתר.

במערכת הביטחון מתייחסים להתרעה הנוכחית - הקונקרטית - בחומרה רבה, ומציינים כי היא זהה בחומרתה לזו שהתקבלה ערב הפיגועים במלון הילטון טאבה ובשארם א-שייח'.

על פי ההערכה, שוהים בעת הזאת בחופי סיני כמה מאות ישראלים. במטה ללוחמה בטרור מבהירים שאזהרת המסע היא בגדר המלצה בלבד: "ההחלטה על ביקור או שהייה במקום כלשהו בחו"ל נתונה לשיקול דעתו של כל אדם ועל אחריותו הבלעדית", נמסר.

עד כה הסתמכו ההתרעות בעיקר על מידעים בעניין פעילותן של קבוצות המסונפות לרשת אל-קאעידה העולמית. במערכת הביטחון ובאגף המודיעין של צה"ל דיווחו לאחרונה על בסיס שהקימו שלוחי אל-קאעידה בסיני, ואשר צבא מצרים מתקשה לפעול בגזרתו. בסיני עצמה, לאחר פיגועי הטרור שנראו שם, נמשך המצוד אחר החשודים בפעילות טרור. אבל בישראל הוחלט שלא לקחת סיכונים מיותרים, ולחדד שוב את האזהרות.

מתוך אתר: YNET
לקריאה נוספת - המזרח התיכון וסיני באתר למטייל

6.12.05

 

וינה מתכוננת לשנת מוצרט

בווינה שבאוסטריה מתקיימות בימים אלה ההכנות לפתיחת שנת מוצרט ב-27 בינואר 2006. בתאריך זה ימלאו 250 שנה להולדתו של המלחין הגאון. אף על פי שנולד בזלצבורג והופיע בהצלחה עצומה בפראג ואיטליה, באנגליה וגרמניה, חלק חשוב מחייו הקצרים ואירועים מרכזיים בקריירה המקצועית שלו התרחשו בבירה האוסטרית. שנת 2006 כולה תוקדש למלחין, שכבר בהיותו בן שש הרשים את באי ארמון הקיץ בשונברון שליד וינה.

ברחבי וינה כ-20 אתרים הקשורים בשמו של מוצרט. אפשר לסייר במשך יום אחד בין רוב האתרים שיוצרים את "מסלול מוצרט" בעיר, וההליכה אינה ארוכה במיוחד.

מתוך אתר: walla
לקריאה נוספת: אוסטריה באתר למטייל

 

בקרוב: מבלים בכפר הנופש של היטלר

10,000 חדרי נופש הוקמו במצוות הפיהרר ברואגן שבצפון גרמניה, אך הם מעולם לא שימשו תיירים. שני יזמים שרכשו חלקים מהמתחם מתכוונים לממש את יעודו המקורי ולהפוך אותו לכפר נופש פעיל, על אף שבמקום פועל מוזיאון המלמד ומחנך בני נוער על אירועי המלחמה ההיא.

מחנה הנופש שאדולף היטלר בנה כ"אתר הנופש הגדול בעולם" יתחיל לפעול בקרוב - באיחור של 70 שנה מלוח הזמנים המקורי. כך מדווח העתון הבריטי Daily Mirror. בשנת 1936 הושלמה בנייתו של קומלפקס ענק באי רואגן (Ruegen) הכולל שמונה בניינים זהים בני שש קומות ובהם 10,000 חדרים. אתר הנופש פרורה (Prora) נועד לשמש עשרות אלפי קייטנים ומשפחות, שהיו אמורים לבוא לחופשות בחוף הים, אך הוא מעולם לא נפתח - מאחר שמלחמת העולם השניה פרצה. שנים אחר כך השתמשה בו הממשלה המזרח גרמנית כמחנה אימונים לקצינים, ומאז נפילת חומת ברלין הפך המקום לאתר הנצחה המאכלס מוזיאונים.

רואגן, בצפון מזרח גרמניה, הוא האי הגדול ביותר השייך למדינה. מגוון מלונות ספא, דירות נופש ואתרי קמפינג מארחים נופשים שנוהגים לטייל ולרכוב באופניים בשמורות הטבע ולחופיו החוליים של הים הבלטי. אתר הנופש אמור לכולל דירות, מתקני ספורט, חנויות ואכסניית נוער.

נציגת הרשויות ברואגן, קריסטין קסנר, אמר לכתב העיתון כי "יש קונפליקט בין היזם לבין מוזיאון פרורה, אבל התוכנית החדשה טובה יותר מאשר השימוש הצבאי שנעשה במקום בעבר".

מתוך אתר: YNET
קראו עוד על גרמניה באתר למטייל

 

דובאי: אתר סקי באמצע המדבר

הרימו את הגלביה, שימו גוגלס מעל הכאפיה - אתר הסקי של דובאי, 22 אלף מ"ר של חורף ו-600 טון של שלג מלאכותי, נפתח לגולשים בסוף השבוע. בחוץ הטמפרטורה עומדת על 28 מעלות, אבל בפנים היא נעה בין 2- לבין 8-. עונת הסקי של דובאי נפתחה באופן רשמי בסוף השבוע, וזאת באמצעות אתר סקי מפתיע, כולל מסלול שחור, השוכן לבטח במרכז הקניות הענק "קניון האמירויות".

ביום שישי נפתחו לקהל המדרונות הנמוכים יותר, והעליונים ייפתחו בעוד כשבועיים. לאנשי הסנו-בורד ממתין מסלול באורך 90 מטר, שכולל גם מקפצות ומסילות. אתר הסקי , שעלות הקמתו מוערכת בכ-272 מיליון דולר, הוא האקסטרווגנצה האחרונה של האמירות, שהולכת ותופסת מקום רציני על מפת התיירות העולמית - בעזרת המגדל הגבוה בעולם, המלון היחיד בעולם שנבנה מתחת למים ועוד.

"אני רץ לשיעור סקי לפני פגישה עסקית", אומר תושב מקומי, שנאלץ להמיר את הגלבייה שלו בחליפת סקי לפני העלייה למרום המסלול. ג'וני יאמין, שמתמחה בד"כ בטיפוס הרים במדבריות המקומיות, גולש במקום על סנובורד: "אני נלהב מאיכות השלג וממגוון האפשרויות. זה יותר טוב מאתרי הסקי הבנויים שניסיתי באירופה".

"סקי דובאי" גדול כמו שלושה מגרשי כדורגל ויכול להכיל 1,500 מבקרים. יפעלו בו חמישה מסלולים בדרגות קושי שונות, הארוך שבהם יימתח לאורך 400 מטרים, ויכלול ירידה של 62 מטר. 6,000 טון שלג ממלאים את ההיכל, שנבנה באופן שאינו מאפשר מפולות שלגים. תותחי שלג מזרימים "תוצרת" על המדרונות - לשמחת המבקרים המקומיים, שלרבים מהם זהו מפגש ראשון עם שלג.

האתר כולל גם פארק לצעירים בו נושבת רוח מייללת, שם יכולים ילדים לצייר על קירות קפואים. פעילויות ה"אפרה סקי" כוללות שוקו חם או פונדו במסעדת "אוולאנש" או "סט. מוריץ".

מתוך אתר ynet
עוד על סקי- באתר הסקי למטייל

5.12.05

 

הוואי - בעקבות התפרצות געשית - קרסו 170 דונם לתוך האוקינוס

מה שהתפרצות געשית יכולה לגרום.. כ-170 דונם של חוף באחד מאיי הוואי קרסו לתוך האוקיאנוס השקט השבוע. הקריסה יצרה מצוק בגובה 14 מטרים מעל פני הים, ממנו נשפכה לבה לים. מיד עם מפגש הלבה במים התחיל להיווצר משטח יבשה חדש. הקריסה ארכה כ-4.5 שעות, וצופים מסרו שהיה זה מחזה מרהיב - מופע של אש, מים ואדים.

התרעת קריסה פורסמה כבר ביוני, מאחר ובמדף הלבה ובמצוק החלו להתגלע סדקים. באזור כבר אירעו בעבר קריסות גדולות.

מתוך אתר: וואלה
לקריאה נוספת - הוואי ו-ארה"ב באתר למטייל

 

תערוכת עצי חג המולד, שיקגו

מוזיאון המדע והתעשייה בשיקגו, ארה"ב, מציג מעל 50 עצי חג מולד, מתרבויות ומסורות שונות מרחבי העולם. התערוכה המסורתית, המתקיימת מדי שנה כבר למעלה מ-60 שנה, יוקדש אגף לנושא "חגים של אור", ובו גם מוצגים מהתרבות היהודית הקשורים לחנוכה, כמו גם מוצגים מהתרבות הבודהיסטית, המוסלמית ומנהגים משבדיה. אם אתם לא בדרככם לארה"ב, תוכלו לטייל אל אתר המוזיאון, שבו תצלומים של העצים המוארים, שמייצגים מסורות ממדינות רבות, ובינהן קוריאה, יפן, פולין, בוליביה וסקוטלנד. התערוכה מתקיימת עד עד 8 בינואר.

מתוך האתרים: הארץ, msichicago

 

קפריסין: מדד המחירים יתחשב במחירי הקונדומים

קונדומים, ג'ל לשיער ושעווה למריטת שיער מיותר הם - כך מסתבר - פריטי חובה בכל בית בקפריסין . מוצרי הטיפוח ואמצעי המניעה הם חלק כה משמעותי בחיי היומיום של הקפריסאים, עד שראשי המשק החליטו לכלול אותם ברשימת המוצרים הבסיסית המשפיעה על חישוב מדד המחירים לצרכן.

ראשי המשק הסבירו שהם צריכים לרענן את רשימת המוצרים כדי שתשקף את הרגלי הצריכה של תושבי המדינה, שמכונה - לא לשווא כנראה - האי של אפרודיטה (על שמה של אלת היופי והאהבה היוונית).

רויטרס תהו כיצד הצליחו הקונדומים לזכות במעמד רם כל כך בסל המוצרים הקפריסאי. כלכלנים הסבירו להם שאכן הייתה בעיה לקבל מהנשאלים את הנתונים האמיתיים באשר לתדירות הצריכה של הפריט ה"רגיש" ולכן הם קיבלו את המידע הרלוונטי מהיבואנים. פריטים נוספים, אגב, שמצאו עצמו ברשימה היו משקה אלכוהולי ידוע בשם "זיוואניה" וגלולות לטיפול בבעיות זיקפה. לידיעתכם.

מתוך אתר: YNET
לקריאה נוספת: קפריסין בלמטייל

 

מיאנמר (בורמה): 6 חודשי מאסר בית נוספים לסו צ'י

מחיר החתירה לדמוקרטיה: החונטה הצבאית בבורמה (מיאנמר) הודיעה כי האריכה בחצי שנה את מעצר הבית בו נתונה המנהיגה הדמוקרטית אונג סן סו צ'י. "הליגה הדמוקרטית-לאומית", מפלגתה של האסירה, שזכתה בעבר בפרס נובל לשלום, אישרה שמנהיגתה קיבלה צו המאריך את מעצרה.

בכיר ממשלתי, שסירב להזדהות בשמו, מסר כי "הצו הגיע ליעדו ביום ראשון בערב". הוא סירב להסביר מדוע מדובר בהארכה של חצי שנה בלבד. אונג סן סו צ'י נמצאת במעצר בית מאז חודש מאי 2003, ללא כל קשר לעולם החיצוני. בפעם הקודמת בה הוארך מעצרה, היה זה לשנה שלמה.

דובר "הליגה הדמוקרטית-לאומית", יו לווין, אמר כי הוא "מקווה שתקופת ההארכה הקצרה, משמעותה היא שבקרוב היא תשוחרר". לדבריו, שיחרורה עשוי להיות קשור ללוח הזמנים שהציבה החונטה לאסיפה הלאומית, בה נציגים שנבחרו בפינצטה עמלים לנסח חוקה חדשה.

לפי חוקה זו, המפקד העליון של הצבא יוכל למנות רבע מחברי הפרלמנט. בנוסף, הוא יוכל למנוע מאונג סן סו צ'י להתמודד לנשיאות, מכיוון שהיא נשואה לזר.

מתוך אתר: YNET
לקריאה נוספת: בורמה בלמטייל

 

פיברק "דיווח" על פלישת סין ליפן - ונעצר

החטא ועונשו: מתכנת מחשבים יפני נעצר בחשד שהקם אתר אינטרנט שחיקה את המראה של אתר "!Yahoo" היפני, ופירסם בו ידיעה שקרית על פלישת סין לאי היפני הדרומי אוקינאווה.

משטרת טוקיו עצרה את טאקהירו יאממוטו (30) בחשד להפרת פטנט רשום. מהמשטרה נמסר שהוא חשוד גם שפרסם באתר שהקים דיווח שקרי אותו ייחס לסוכנות הידיעות היפנית "קיודו", ובו כתב שכוחות צבא סיניים פלשו לאי אוקינאווה.

66 אלף איש ראו את הדיווח עד ש"יאהו!" ו"קיודו" התלוננו במשטרה והביאו להורדת האתר החקיין. לפי שעה לא ידוע על השלכות דיפלומטיות שהיו לדיווח, אולם במתיחות הקיימת ממילא בין יפן לסין, לא מן הנמנע שמישהו לקח את הדיווח הזה ברצינות גמורה.

מתוך אתר: YNET
לקריאה נוספת: סין ויפן בלמטייל.

 

בריטניה: אם תרצו, תוכלו לשתות כל הלילה

החל מה-24 בנובמבר יוכלו פאבים ברחבי בריטניה לפתוח את דלתותיהם ולהגיש משקאות אלכוהוליים 24 שעות ביממה. חברי הפרלמנט הבריטי הצביע אמש (ג') בעד תיקון לחוק בנושא, ודחו יוזמה של השמרנים למנוע מהפאבים לתת שירות במשך היממה כולה.

כצפוי, יוזמת הממשלה עוררה ויכוח נוקב. השמרנים טענו שהיוזמה מעודדת צריכת אלכוהול; הממשלה טענה שהאילוץ של הפאבים לסגור את הדלתות עד 11 בלילה גורם לבליינים לשתות הרבה מדי ומהר מדי - לפני שהפאב נסגר. לטענתה, הארכת שעות הפתיחה תקנה לציבור "הרגלי שתיה בוגרים" וכך תוכל המשטרה להתמקד בעבריינות אמיתית, ולא תצטרך לבלות את הלילות ברדיפה אחרי שיכורים מתפרעים.

על פי נתונים רשמיים בבריטניה, כ-70 אחוז מ-81 אלף בתי העסק המגישים אלכוהול באנגליה ו-וויילס פנו בבקשה לאפשר להם להאריך את שעות הפתיחה. רובם מעוניינים בהארכה של שעה או שעתיים בסופי השבוע אבל רק מיעוטם ביקשו אישור לפעילות סביב השעון.

המשמעות היא שבקרוב ניתן יהיה לשתות משהו בפאב בריטי גם אחרי חצות; לעשן אגב, אסור.

מתוך אתר: YNET
לקריאה נוספת: אנגליה בלמטייל

1.12.05

 

ארה"ב: ממחר אפשר לעלות עם מספריים לטיסה

מחר צפויה הכרזה רשמית של רשות הבטיחות בתחבורה של ארה"ב - ניתן להעלות למטוס מספריים, כלי עבודה מסוימים ושאר חפצים חדים קטנים. יהיה זה שינוי משמעותי באמצעי הבטחון שננקטו ב-ארצות הברית אחרי הפיגועים ב-11.9 שנת 2001. על פי הידיעה, אמצעי הבטחון המרובים שננקטים במטוסים מפחיתים את הסיכון לחטיפות, והוחלט להתמקד במציאת חומרי נפץ וכלי נשק מאשר באיתור כלים חדים. מחר תפורסם הרשימה המלאה של החפצים אותם ניתן יהיה לשאת בתיקי העליה למטוס מעתה.

מתוך אתר: YNET
לקריאה נוספת: ארה"ב בלמטייל

 

עידן ושרון: כתבים חדשים בדרום אמריקה


עידן כבר היה בדרום אמריקה, בטיול שאחרי צבא, אח"כ הוא הכיר את שרון, וכשהיא השתחררה היא רצתה לנסוע לטייל ב... דרום אמריקה.

אז הנה הם נוסעים, שוב, לדרום אמריקה ואתם מוזמנים ללוות אותם בטיפוס אל הטורסים בצ`ילה, מול הקרחון המתנפץ בארגנטינה, בחופי ברזיל, בחציית הסלאר בבוליביה, מול המאצ`ו פיצ`ו בפרו ובשאר מקומות קסומים.

לקריאת הכתבות של עידן ושרון- לחצו כאן