27.12.05

 

הודו: מדריך הטיולים הישראלי ישוחרר בערבות

גילי חסקין, מדריך טיולים ישראלי בן 47 שנעצר לפני כעשרה ימים בדרום הודו, צפוי להשתחרר היום (יום ג') מכלאו. חסקין נעצר בשעה שהיה בדרכו לסרי לנקה עם קבוצת מטיילים ישראליים, זאת לאחר שבתרמילו נמצא קליע רובה.

שופט בבית המשפט המקומי החליט בדיון שנערך אתמול לשחרר את חסקין בערבות ובשלושה תנאים: שלא ייצא את מחוז טריוונדרון בדרום הודו בו הוא נמצא; שיפקיד את דרכונו ושיפקיד ערבות כספית בגובה שייקבע מחר.

"עד שהוא לא ייצא מהכלא לא נוכל לנשום לרווחה", אמרה ל-ynet אחותו, מימי חסקין, שסיפרה כי משרד החוץ מסייע בנושא. "מצבו הנפשי והפיזי הורע מאד בכלא. לישון כעשרה לילות על רצפה תחת פלורסנטים זה דבר מזוויע".

חסקין ביקש לחצות את הגבול ולהמשיך לסרי לנקה, אלא שאז נערך בחפציו החיפוש שבו אותר הקליע. הוריו ההמומים נותרו אובדי עצות נוכח המעצר וכדי שלא לקלקל את הטיול עבור יתר חברי הקבוצה המשיך אביו להדריך את המטיילים במקומו.

"המצב מדאיג מאוד. אומנם שמענו שהפחיתו את העבירה שלו מעבירה של טרור לעבירה של החזקה לא חוקית של נשק, אולם זאת נחמת עניים. מעולם לא היה לו אקדח. אני מניח שמישהו רצה לסבך אותו", אמר אז ל-ynet דודו, אבינועם טלבי.

לדבריו, "גילי הוא מדריך טיולים מנוסה מזה שלושים שנה ולא ייתכן שהסתובב עם כדור של רובה בתרמיל. הוא מטייל בכל העולם ואיננו עושה מילואים מזה עשרים שנה". במשרד החוץ ממשיכים לעקוב מקרוב אחר עניינו של חסקין.

מתוך אתר: ynetקראו עוד על הודו באתר למטייל