13.12.05

 

שנה לטרמינל 3 - האם הציבור מרוצה?

במלאות שנה לפעילותו של טרמינל 3 בדקה רשות שדות התעופה את שביעות רצון הציבור בישראלי מפעילות הטרמינל החדש. מהסקר עולה כי רובו המכריע של הציבור (90%) מעדיף את טרמינל 3 על פני הטרמינל הישן. 80% מציינים כי חוויית הביקור הכללית בטרמינל 3 השתפרה משמעותית, ביחס לטרמינל הישן. מבדיקות שערכה רש"ת לבחינת רמת השירות בטרמינל עולה כי 88% מהנוסעים ממתינים עד 20 דקות בתור לבידוק ביטחוני. 89% מהנוסעים המתינו עד 15 דקות בתור לקבלת שירות בדלפקי הצ'ק אין. 92% מהנוסעים עוברים את תהליך בידוק כבודת היד תוך שש דקות, 93% מהנוסעים הישראלים מקבלים שירות בביקורת גבולות תוך דקה ו-90% מהנוסעים הזרים מקבלים שירות זה תוך דקה ו-45 שניות. המדידות בוצעו, הן בתהליך נוסע יוצא והן בתהליך נוסע נכנס, באמצעות חברת אביב ניהול הנדסה ומערכות מידע בקרב מדגם מייצג של 8,600 איש.

35 דקות עד לדיוטי פרי
מהסקר עולה כי במסגרת תהליך היציאה מהארץ, 50% מהנוסעים עברו את כל התהליכים עד הגעה לדיוטי פרי תוך 35 דקות. 70% מהנוסעים עברו את התהליכים עד הגעה לדיוטי פרי בפרק זמן של עד 57 דקות.

10 דקות בביקורת הגבולות
עבור נוסע נכנס מעלות המדידות כי 94% עוברים את תהליך ביקורת הגבולות ב-10 דקות. 90% מהנוסעים הישראלים מקבלים שירות תוך דקה, ו-90% מהנוסעים הזרים מקבלים שירות בביקורות הגבולות תוך 2.5 דקות. נוסע נכנס מגיע לאולם איסוף הכבודה לאחר כ-17 דקות בממוצע מפתיחת דלת המטוס, שם הוא ממתין עוד כ-18 דקות בממוצע עד לאיסוף כבודתו. בממוצע, מגיע הנוסע הנכנס לאולם מקבלי הפנים לאחר 35 דקות מרגע נחיתתו.

8.4 מיליון בני אדם בשנה
במהלך שנת הפעילות הראשונה של הטרמינל עברו בו כ-8.4 מיליון בני אדם. יום השיא היה ב-25.8.05 בו עברו בנמל 47,728 מיליון איש ב-262 טיסות. בחודשי הקיץ יולי-אוגוסט שירת הטרמינל כ-2 מיליון בני אדם ב-13,183 טיסות.

בחודש אוקטובר, חודש החגים, עברו בטרמינל כ-800 אלף בני אדם ב-2,571 טיסות.

המדינות המובילות בהיקף התנועה אליהן ומהן בשנה הראשונה של הטרמינל: ארה"ב, טורקיה, צרפת, בריטניה, גרמניה ואיטליה.

מתוך אתר: www.nfc.co.il