13.12.05

 

ארצות הברית: הסנאט רוצה לשלוט במזג האוויר

לאחר שנה קשה של הוריקנים, טורנדו, שיטפונות ובצורת, בבית המחוקקים האמריקני (ארה"ב) לא מוכנים לקחת יותר סיכונים. לפי דיווח ברשת "פוקס", המחוקקים הנמרצים עמלים בימים אלה על יוזמת חוק שיאפשר להם בעתיד לנצח את אמא אדמה ולשלוט במזג האוויר.

"זה נושא מרתק עבורי, הרעיון שאנחנו יכולים לשלוט במזג האוויר הוא רעיון מרגש ומפחיד באותה מידה", אמר הסנאטור ג'ים דה-מינט, רפובליקני מדרום קרולינה.

את החוק יזמה הסנאטורית קיי ביילי-האצ'ינסון, רפובליקנית מטקסס, שטענה כי לאחר "קתרינה", "ריטה", "וילמה" ושאר האסונות – אין למחוקקים האמריקנים ברירה אלא לקחת לידיהם את השליטה באיתני הטבע. הצעת החוק עברה כבר בוועדות המסחר, המדע והתחבורה של הסנאט וכעת היא עומדת להצבעת המליאה.

אם תתקבל הצעת החוק, הממשל האמריקני ישקיע 10 מיליון דולר, במשך 10 השנים הקרובות, למחקר שמטרתו להעלות רעיונות שיאפשרו לשלוט במזג האוויר. מדובר בסכום כסף שנחשב לנמוך בעיני המדענים אך הוא גבוה בכמיליון דולר מהסכום שמושקע כעת במחקר פדראלי בנושא.

אגב, האמריקנים לא לבד בעניין הזה. "סנדיי טיימס" הבריטי דיווח שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כה חרד להצלחת פסגת שמונה המדינות העשירות בשנה הבאה בסנט פטרסבורג, שהוא מתכנן "טריק מיוחד": שימוש במטוסים מיוחדים שיפזרו את חומרים כימיים בעננים כדי להבטיח מזג אוויר טוב בעת שמנהיגי העולם יבקרו בעיר.

מתוך אתר YNETקראו עוד על ארצות הברית באתר למטייל