28.12.05

 

סין מתכננת את בנייתו של הסכר הגדול בעולם

סמוך לכפר ההררי זעיר במחוז יונאן שבדרום מערב סין מתכננת בייג'ין לבנות את הסכר הגדול ביותר בעולם. הסכר אמור להיות מוקם על נהר הנו והוא יפיק יותר חשמל מסכר שלושת הערוצים העצום, שבנייתו החלה ב-1994 וטרם הושלמה. פעילי איכות סביבה בסין מזהירים כי הפרויקט יפגע באזור שנחשב לפנינה אקולוגית, ויביא לפינויים של 50 אלף בני אדם מבתיהם.

האזור בו עובר נהר הנו (שפירושו "הנהר הזועם" בסינית) הוא אזור הררי, שבו מצויים יותר מ-7,000 מיני צמחים ו-80 מינים של בעלי חיים בסכנת הכחדה. לטענת אונסק"ו, מדובר ב"מערכת האקולוגית המגוונת ביותר מבחינה ביולוגית" שקיימת בעולם, והאזור הוכרז בשנת 2003 כ"אתר מורשת עולמית".

קבוצה של ארגוני סביבה סיניים מבקשת כעת לנצל את החוקים החדשים וקוראת לממשל המרכזי לחשוף את הדו"ח הסודי על תכנון סכר הנו ולקיים - לראשונה בסין - דיונים פתוחים לציבור לפני שתתקבל החלטה סופית בעניין. ואולם, למרות החוק אמצעי התקשורת המקומיים נמנעים מלעסוק בנושא, וגורמים בכירים בממשלה סירבו לענות על שאלות. התושבים נאלצים לאסוף מידע על עתידם משמועות בלבד. כמה תושבים סיפרו שגורמים מרשויות המחוז אמרו להם שכל התושבים יצטרכו להתפנות מבתיהם כבר בתחילת פברואר, גם אם תוכנית הסכר לא תאושר עד אז.

מתוך אתר: הארץ
קראו עוד על סין ועל בייג'ין באתר למטייל