19.12.05

 

הישראלים בהודו


שגריר הודו בארץ: 40 אלף ישראלים מבקרים מדי שנה. ההורים של התרמילאים מגיעים גם..

40 אלף ישראלים מבקרים בהודו מדי שנה - כך סיפר שגריר הודו בישראל, ארון סינג, בהרצאה שנשא באוניברסיטת חיפה. על תופעת נהירת הישראלים להודו אמר השגריר כי "הודו הפכה מזמן ליעד תיירותי מבוקש בקרב מטיילים ישראלים. וזה הגיע לכך שאין כמעט אדם שאני פוגש בישראל שלא היה בהודו, או שאחד מילדיו לא שוהה בה ברגע זה".
צילמה: אפרת המר

"הישראלים לא מגיעים להודו לשבוע או לשבועיים, הם מגיעים לשנה. תחילה מגיע הנוער ובעקבותיו נוסעים ההורים כדי לבדוק מה מרתק ומעניין בהודו", אמר סינג על הרגלי הטיול של הישראלי הנודד.

השגריר, שהרצה בחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת חיפה, סיפר על בדיחה שרווחת בהודו לגבי הישראלים הרבים המגיעים אליה. "כשהודי שואל ישראלי כמה תושבים חיים בישראל, עונה לו הישראלי '7 מיליון'. ההודי מתבלבל ומשיב: 'לא התכוונתי לשאול כמה ישראלים יש בהודו, אלא כמה יש בישראל".

סינג ציין שגם הודו עוברת תהליכי שינוים גלובליים ופונה לכלכלה קפיטליסטית. עם זאת, אמר, המימד הרוחני והאותנטי שלה נשמר. לדבריו, יחסי ישראל-הודו התחזקו והתהדקו מאוד בשנים האחרונות וקיימת נכונות רבה, הן בקרב התושבים והן בקרב הממשלה, להרחיב ולהעמיק את היחסים בין המדינות בכל התחומים.

מתוך אתר: nrg
קראו עוד על המזרח הרחוק ועל הודו באתר למטייל