11.12.05

 

פיצוץ במאגר דלק ליד לונדון

סמוך לשעה 8:00 התקבלו דיווחים על 3 פיצוצים במאגר דלק ליד העיירה המל המסטד; יש נפגעים, בהם הרוגים

שלושה פיצוצים אירעו הבוקר (ראשון) מצפון ללונדון במאגר דלק באזור תעשייה ליד העיירה המל המסטד. משטרת לונדון מדווחת כי יש נפגעים, בהם הרוגים. לפי דיווחים לא רשמיים, לפחות שמונה בני אדם נהרגו. המשטרה המקומית מעריכה כי מדובר בתאונה. "אין דבר היכול להצביע שלא מדובר בתאונה", נמסר מהמשטרה. כוחות משטרה והצלה רבים הגיעו לאזור וסגרו אותו. דווח על נזק רב שנגרם למבנים בעיירה.

הפיצוץ הראשון נשמע ב-8:05 (שעון ישראל) במאגר הדלק בנצ'פילד בלוורסטוק גרין, ליד המל המסטד, הנמצא כ-15 ק"מ סמוך לשדה התעופה לוטון, כ-40 ק"מ מצפון לבירה הבריטית. שני פיצוצים נוספים נשמעו ב-8:26 וב-8:27. כוחות המשטרה סגרו את כביש M1, כביש מהיר ומרכזי המחבר את לונדון עם צפון אנגליה. 12 צוותי כיבוי פועלים באזור מאגר הדלק בניסיון לכבות את האש. עוד דווח כי מלון רמדה בעיירה המל המסטד פונה מיושביו, לאחר ששמשות המלון התנפצו.

כמה עדי ראייה המתגוררים באזור מסרו לב-בי-סי כי הם שמעו מטוס הטס בגובה נמוך סמוך לשעת הפיצוץ, וחלקם אף דיווחו כי ראו אותו מתרסק לתוך מאגר הדלק. ואולם, משטרת לונדון הכחישה את הדיווח. "אין דבר המצביע שמטוס היה מעורב בפיצוץ", אמר.

לפי דיווחים של עדי ראייה, נזק רב נגרם למבנים באזור וחלונות רבים התנפצו. תושבים רבים דיווחו על פיצוץ גדול ולהבות גבוהות. תושבים ברדיוס של 40 ק"מ אמרו כי שמעו את הפיצוץ. "כל השמים שחורים, סיפרה קלי, הגרה כ-2 ק"מ ליד מאגר הדלק, "כל הבית רעד. הלהבות עצומות". "הלהבות מגיעות לגובה של 20 מטר", סיפר סם מטו, הגר סמוך למאגר, "השמיים בצבע כתום".

לפני כחמישה חודשים, ב-7 ביולי, נהרגו למעלה מ-50 בני אדם ומאות נפצעו במתקפת טרור משולבת שאירעה בתחנות רכבת תחתית ובאוטובוס בלונדון. שבועיים לאחר מכן שוב אירעה מתקפת טרור בבירה הבריטית. ארבעה פיצוצים אירעו כמעט בו-זמנית בתחנות רכבת תחתית בעיר. מספר בני אדם נפצעו. המשטרה הבריטית העריכה אז כי ככל הנראה היה מדובר במטענים, שחלקם לא התפוצצו.

מתוך אתר: הארץ
לקריאה נוספת: אנגליה ועל לונדון באתר למטייל