7.12.05

 

המטה ללוחמה בטרור: צאו מסיני לאלתר

מתחדדת ההתרעה הביטחונית מפני נסיעות לחצי האי סיני. החשש: חטיפת ישראלים בחופים הפסטורליים. האיום נשקף הפעם דווקא לא מאל-קאעידה, אלא מארגון אחר המוכר למערכת הביטחון. "מדובר בהתרעה קונקרטית הזהה בחומרתה לזו שהתקבלה ערב הפיגועים בטאבה ובשארם".

המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה מחדד הערב (יום ג') את האזהרות מפני נסיעה לסיני: "בימים האחרונים הוחמר האיום לחטיפת ישראלים בחצי האי", נמסר. בעקבות המידע המודיעיני, ממליץ המטה בתוקף לאזרחים ישראלים להימנע מכל ביקור בסיני, ומי שכבר שוהה שם נקרא לצאת משם לאלתר.

במערכת הביטחון מתייחסים להתרעה הנוכחית - הקונקרטית - בחומרה רבה, ומציינים כי היא זהה בחומרתה לזו שהתקבלה ערב הפיגועים במלון הילטון טאבה ובשארם א-שייח'.

על פי ההערכה, שוהים בעת הזאת בחופי סיני כמה מאות ישראלים. במטה ללוחמה בטרור מבהירים שאזהרת המסע היא בגדר המלצה בלבד: "ההחלטה על ביקור או שהייה במקום כלשהו בחו"ל נתונה לשיקול דעתו של כל אדם ועל אחריותו הבלעדית", נמסר.

עד כה הסתמכו ההתרעות בעיקר על מידעים בעניין פעילותן של קבוצות המסונפות לרשת אל-קאעידה העולמית. במערכת הביטחון ובאגף המודיעין של צה"ל דיווחו לאחרונה על בסיס שהקימו שלוחי אל-קאעידה בסיני, ואשר צבא מצרים מתקשה לפעול בגזרתו. בסיני עצמה, לאחר פיגועי הטרור שנראו שם, נמשך המצוד אחר החשודים בפעילות טרור. אבל בישראל הוחלט שלא לקחת סיכונים מיותרים, ולחדד שוב את האזהרות.

מתוך אתר: YNET
לקריאה נוספת - המזרח התיכון וסיני באתר למטייל