27.12.05

 

בצורת בקניה - ילדים ובבונים נלחמים על מזון

שני ילדים קנייתים נפצעו בשבוע שעבר באורח קשה במהלך התנגשויות בין כפריים ללהקת קופי בבון במרכז לחלוקת מזון. הקופים המורעבים הקיפו את מרכז הסיוע שבאחד היישובים במחוז גריסה, בצפון מזרח המדינה, והחלו להתקרב לערימות התירס, השעועית ושמן הבישול שנתרמו על ידי ארגוני סיוע המקומיים. עיתון הניישן הקנייתי מסר, כי הילדים – בני שבע ועשר – ניסו להבריחם, ואז הותקפו על-ידי ארבעה זכרים גדולים.

השניים ספגו מכות ונשיכות קשות בכל חלקי גופם, לפני שהמבוגרים הספיקו לחלצם. חבר המועצה האזורית שלקח אותם לטיפול רפואי, סיפר לעיתון כי התושבים סובלים מהצקות של הבבונים המורעבים, וכי אלה פושטים לעתים על בתיהם. הסיבה להתנגשויות התכופות האלה היא הבצורת הקשה שפוקדת את צפון קניה.

גורמים רשמיים בקניה ציינו כי 1.5 מיליון אזרחים סובלים כיום מרעב בעקבות הבצורת ששוררת במדינה, וכי מספר זה עתיד להכפיל את עצמו במהלך החודשים הקרובים. הממשלה השקיעה עד כה 1.4 מיליארד שילינג (כ-88 מיליון שקל) בהצנחת מזון לאזורים הנגועים, הכולל מאות אלפי שקי תירס, שעועית, שמן, ואבקת חלב. ואולם המתאמת הלאומית לאזורים צחיחים פטומה אבדיקאדיר הזהירה כי המצוקה תלך ותחמיר בינואר ובפברואר.

צבא קניה כבר נשלח לצפון המדינה, שם השילוב של הבצורת והעוני הקשה גורמים לנזקים הקשים ביותר. תמונות של גופות תושבים שרעבו למוות מתפרסמות בימים האחרונים בכלי התקשורת במדינה והממשלה מואשמת כי אינה מגיבה במהירות הראויה להתדרדרות בשטח.

לדברי אנשי ארגון הצלב האדום הבינלאומי יש מספיק מזון ומים במדינה אולם הממשלה אינה מסוגלת לספק את המשאבים הדרושים לחלוקתם לרעבים. נשיא קניה פנה לבני עמו בבקשה להתגייס ולתרום כספים למבצע הצלת תושבי צפון המדינה.

האיחוד האירופי כבר תרם 174 מיליון שילינג (כעשרה מיליון שקלים) וגם ארגון האו"ם למען הילד (יוניצף) נרתם. אך הסיוע אינו מספק, וניירובי קוראת לארגוני סיוע נוספים להיכנס לאזורי המצוקה ולהציל את אלפי התושבים שנמצאים בסכנת מוות. בינתיים, כדי להציל את חיות המשק מרעב, החלה הממשלה להעבירן לחוות קואופרטיביות, עד שייפתר המשבר. "אנחנו פשוט לא רוצים שהחיות ימותו", הסביר גורם ממשלתי.

מתוך אתר: nrg
קראו עוד על קניה ועל אפריקה באתר למטייל