19.12.05

 

ארה"ב: שיא חדש בתעריפי הסקי

81 דולר ישלם מי שירצה לעלות במעלה ההר באתר הסקי היוקרתי וייל שבקולורדו. באתרים אחרים נעים המחירים בין 50 ל-70 דולר, אבל מנכ"ל וייל מתגאה בשיא המפוקפק: "סימן שזה באמת המקום הכי טוב לחופשה"
איי פי

בדרך כלל עסקים לא מתגאים בכך שהם הכי יקרים בשוק, אבל בעסקי הסקי דווקא כן. האתר וייל (Vail) בקולורדו (ארה"ב) אחד ממגרשי המשחקים החביבים על חוג הסילון, הודיע בשבוע שעבר כי המחיר למעלית העליונה בוייל וביוור קריק יהיה 81 דולר - 3 דולר יותר מאשר באספן (Aspen), המתחרה הסמוך. מנכ"ל וייל, אדם ארון, אמר כי החברה השקיעה יותר מ-100 מיליון דולר באתרים במהלך הקיץ, וזה "הגיוני להוסיף תוספת תשלום צנועה, כדי להחזיר את ההשקעה". אבל ארון טוען כי יש גם "רווח מסוג אחר" בגביית הסכום הגבוה: "וייל וביוור קריק באמת גובים את המחיר הגבוה ביותר בארה"ב עבור נסיעה במעלית, אבל אנחנו גם באמת לא מסתירים זאת אלא דווקא גאים בזה", הכריז והסביר: "אם האתר יכול לגבות בהצלחה את התעריף הגבוה ביותר במדינה, זה סימן שזה באמת המקום הכי טוב לחופשה".

ייתכן שהוא צודק, אבל חלק מהגולשים נדהמו לשמוע את החדשות. "אני חושבת שזה מזעזע", אמרה שרה ווסט, סנובורדיסטית בת 25 מדנוור. "אני לא חושבת שאסע לשם אי פעם. השלג צריך להיות עשוי מזהב כדי שזה יהיה שווה את הכסף". המתחרים הגדולים של וייל, מהר מאמות' בקליפורניה עד סטראטון בוורמונט, דורשים כ-70 דולר לכרטיס כניסה יומי בעונת השיא. בסאן וואלי באיידהו גובים 69 דולר ובג'קסון הול בוויומינג גובים 73 דולר. באתרים קטנים יותר כמו Loveland ו-Araphoe Basin בקולורדו המחירים נעים סביב ה-50 דולר בעונת השיא.

סמנכ"ל השיווק של האתר הקנדי וויסלר-בלאקומב, סטיוארט רמפל, אמר כי הוא אינו מופתע מהמהלך, שכן האתרים המפורסמים והגדולים בארה"ב העלו מחירים באופן כללי. המחירים בדיר וואלי שביוטה, למשל, עלו מ-71 דולר ל-74. "אני חושב שהעובדה שאצלנו מבקרים הכי הרבה אנשים בצפון אמריקה נעוצה בעובדה שאנחנו נותנים את התמורה הכי טובה לתשלום", אמר רמפל. המחיר הגבוה באתר הקנדי שווה ערך ל-65 דולר אמריקני.

דיוויד דילן, נשיא ארגון ענף הסקי בוורמונט, אמר כי המשמעות של מנויים שנתיים וחבילות כרטיסים היא שמעט גולשים משלמים את מחירו המלא של יום גלישה. גם סמנכ"ל השיווק של פרי מסכים עמו: "אין סיבה לשלם מחיר מלא. עם קצת תכנון מוקדם אפשר למנוע את זה".

מנכ"ל האתר בוייל מעריך כי למרות המחיר הגבוה יימכרו השנה כ-2.5 מיליון כרטיסי מעלית. מנתח השוק המקצועי, וויל מארקס, סקפטי בנוגע להשפעה החיובית של העלאת המחירים, אבל מסכים כי אם יש מקום שבו זה עשוי לעבוד - הרי שזה בוויל, "בגלל שהלקוחות שלהם מיליארדרים ומולטי-מילארדרים".

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על ארה"ב, וסקי - סנובורד באתר למטייל