25.1.08

 

פסטיבל ונציה - החל מהיום

מדי חורף, עם התקרב התאריך המיועד, הופכים רחובותיה של ונציה לתפאורה לנשף מסכות מופלא. קרנבל זה הוא מהפסטיבלים הידועים והמרתקים ביותר באירופה כולה. היופי המיוחד והקלאסי של מבני העיר, ארמונותיה ותעלותיה מקבל גוון חדש, מקורי ושמח במיוחד עקב אלפי מבקרים ומקומיים עטויים מסכות צבעוניות ותלבושות מטורפות כיד הדמיון הטובה, כאילו נקלעתם לתיאטרון רחוב ענק, ערב רב של מוזיקה ושמחה מכל עבר, שמצליח להשכיח מהלב אפילו את הקור האירופאי השורר בעיר בחודש זה.

המיוחד בקרנבל זה הינו חוסר הארגון - לא מצעד או תהלוכה המתוכננים לפרטי פרטים, אלא דגש דווקא על התארגנות של יחידים ובודדים, שכאילו מתחרים זה בזה במציאת התחפושת המיוחדת, "המשוגעת" והיפהפיה ביותר שיוכלו למצוא או להכין - מה שמקנה לפסטיבל אופי מיוחד משלו.

מקורו של קרנבל ונציה הינו כנראה במאה ה-18, אז נחגג בצורה פחות המונית ויותר צנועה. יחודן של המסכות היה בכך שהעניקו אנונימיות מוחלטת ללובשיהן. בעלי חובות היו יכולים להתחמק מהמלווים להם, מהמרים יכלו להתכסות ב"פני פוקר" מושלמים, ואצילים היו יכולים להתערבב בין האנשים הפשוטים. לפני כ-20 שנה הוחלט להגדיל את הפסטיבל וכיום הוא מהווה מוקד משיכה אדיר לתיירות לעיר. 





צילמה: שולה מלמד

רוב המסכות בפסטיבל, בהתאם למסורת, הינן מסכות מסורתיות עשויות עיסת נייר. שלל מפעלים וחנויות לממכר ויצור מסכות שכאלו מציעים בפניכם מגוון עצום של מסכות להתחבא מאחוריהן ולחייך אל העולם - מומלץ לנצל את ההזדמנות להציץ בתהליך הייצור וכמובן גם לקנות מסכה או שתיים...
רוב פעילות הפסטיבל מתרכזת בכיכר סן מרקו, בה מתקיימות הופעות ותהלוכות שונות, כולל תחרות לקביעת המסכות היפות מכולן ביום האחרון. בנוסף מתקיימים אירועים רבים, בעיקר נשפי מסכות מהודרים עם ארוחות כיד המלך וריקודים, בתשלום שיכול להגיע עד מאות דולרים ובהם חלה חובת הופעה בתחפושת מתאימה על האורחים. אך אין צורך לרוקן את הארנק כדי להנות מהפסטיבל הנפלא הזה - מספיק לשוטט בעיר המרהיבה כדי לספוג את האווירה ולהביט במחופשים ובדמויות הססגוניות על רקע הארכיטקטורה של אחת הערים היפות באיטליה. גבירות בתלבושות ימי הביניים הלוגמות קפוצ`ינו איטלקי בבתי הקפה, ליצנים מחוייכים על גדות התעלות, מסכות מוזהבות עטויות נוצות בשלל צבעים, תחפושות המוקפדות עד לפרט האחרון שחלקן הוכנו שבועות וחודשים מראש... מראות שאי אפשר לשבוע מהם.

לרכישת כרטיסים, פנו ל -
Azienda di Promozione Turistica di Venezia
טלפון: 390415298701
Calle del Rimedio 4421, Castello 30100, Venezia, Italy
לתכניה של אירועי הקרנבל הכנסו לאתר האינטרנט www.carnivalofvenice.com

פרטים נוספים אפשר לקבל במשרד התיירות:
Italian Tourist Office
כתובת:
Via Parigi 5, 00185 Rome, Italy
טלפון: 390415298700
פקס: 390415230399

מקום האירוע:
במספר מקומות ברחבי ונציה 

למידע נוסף
ונציה באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל