25.2.07

 

הקרנבל הגדול של באזל

הקרנבל הגדול של באזל
Carnival (Fasnacht)

במשך שלושת הימים של הקרנבל הזה הופכת באזל ל"מקום הכי נפלא בעולם", כפי שמגדיר זאת תושביה. החל משעה 04:00 של יום שני עד 04:00 של יום חמישי מרכז העיר כולו הופך להיות זירה של תהלוכות, תחפושות, מוסיקה וריקודים. פנסי הרחוב כבים בדיוק בשעה ארבע, ומחליפים אותם שלל דמויות הפסטיבל עם מנורות יד – וזוהי רק תחילת החגיגה.

יחודו של הקרנבל בכך שהוא מאד מקומי מצד אחד, אבל גם מאד בינלאומי מצד שני. זה בא לידי ביטוי, למשל, בעובדה, שבתהלוכות הליליות משתתפות דמויות שהן מושא לצחוק מחוויות השנה החולפת. המוסיקה המסורתית היא של תופים וחליליות – שילוב כובש שמשרה אווירה של יער קסום כאשר שומעים את הקולות בלילה. בתי הקפה והמסעדות של העיר מצטרפים אף הם לחגיגה ומציעים לחוגגים את שלושת המאכלים המסורתיים: Mehlsuppe (מרק בשר מעושר בקמח ובצל), פשטידת בצל ופשטידת גבינה.

החגיגה לא נגמרת כשעולה השחר, וכבר ב- 13:30 בימים שני ורביעי מתקיימת תהלוכת תחפושות נושאית נפלאה בהשתתפות יותר מ-10,000 צועדים, עגלות עם סוסים ומשאיות-תהלוכה מרהיבות. צפו להיות מוצפים בקונפטי, וגם לקבל תפוזים ופרחים מהצועדים. הם גם מחלקים דפים צבעוניים עם בדיחות על ארועי השנה, אבל אלה כתובים בניב המקומי, שאפילו שוויצרים רבים מתקשים להבין.בערבי שני ורביעי עוברות קבוצות מזמרות בפאבים המקומיים ושרים (שוב בניב המקומי) שיריים אירוניים ומצחיקים על המתרחש.

יום שלישי מוקדש לילדים, ולכן הם אלה שמטיילים היום ברחובות באזל מחופשים. שיאו של היום בתצוגת פנסים ועששיות בכיכר Münsterplatz, שיוצרת מראה מרהיב של אור וחושך. העיר כולה מוצפת במוסיקת כלי נשיפה הנקראת "Gugge" – בעקבות מקהלות שמתאספות בכיכרות המרכזיות (Marktplatz, Barfüsserplatz ו- Claraplatz) ויוצאות לסיורים רגליים ברחובות.

טיפ: למבקרים בעיר בתקופה שלא הזמינו מקום לינה מראש, אני ממליצים לישון באחת העיירות הסמוכות. שירותי הסעה זולים ונוחים מתקיימים במהלך כל הפסטיבל.
תאריכים: 26-28.2.2007
מיקום: ברחובות וככרות באזל
למידע נוסף: www.fasnachts-comite.ch/flash.html