6.3.06

 

מדריכי הטיולים הגדולים מעודדים להפחית בטיסות!

"הגורואים" של הטיולים בעולם, מייסדי ה-Rough Gyide וספרי ה-Lonely Planet מודאגים, הם חוששים כעת כי ריבוי טיסות ברחבי העולם עשויים לקדם שינוי אקלים הרסני. הם יודעים כי סגנון החיים הכולל טיסות מרובות טופח בעבר במדריכים שלהם, ולכן הם מתאחדים דווקא כעת כדי לקרוא לתיירים לטוס פחות.

אנו רוצים להראות ששתי חברות - למרות היריבות ביניהן - חשות שזה נושא חשוב מספיק כדי לשתף פעולה". מדריכי התיירים לא יאמרו לתיירים איזה מספר טיסות בשנה הוא לגיטימי. "זה אפילו יותר צבוע לנסות להטיף לאנשים, ולומר להם כמה פעמים מותר להם לטוס", אמר אלינגהם, מייסד ה-Rough Guide.

מומחים צופים שמספר הטיסות צפוי לעלות פי שלושה ב-20 השנים הבאות, יותר מ-600 מדריכי Lonely Planet - ליעדים שונים - נמכרים מדי שנה, ומפיחים השראה בתרמילאים כמו גם בתיירים מהמעמד הבינוני. ואולם, פעמים רבות יש רק דרך אחת להגיע ליעדים האקזוטיים והמפתים - טיסות ארוכות ומזהמות.

אלינגהם ווילר (מיסד ה-Lonely Planet) התחייבו כעת גם לתרום כספים לארגון הצדקה Climate Care כדי לקזז את הפחמן הנפלט בטיסותיהם התכופות של 650 עובדי הסגל שלהם, המחברים ומעדכנים את המדריכים. ב-Rough Guide האזהרות יופיעו במדורי ה"איך מגיעים לשם?" של כל המהדורות החדשות, ויציעו דרכי מסע חלופיות. המדריך לפריס למשל, היוצא לאור בבריטניה, ימליץ לנסוע ברכבת.

השניים מודים שלמצוא דרך הגעה חלופית לפרו היא משימה פחות קלה, אך במקום זאת הם מטיפים לנוסעים לבלות זמן רב יותר במקום אחד ולוותר על טיסות לסופי שבוע. מלבד זאת, כדי למרק את מצפונם של הטסים, יציעו המדריכים לתיירים להרים תרומה צנועה לתוכניות סביבתיות ברחבי העולם. Rough Guide יוציאו בהמשך השנה מדריך מיוחד על התחממות האקלים, שיצטרף ליותר ממאתיים ספרים אחרים של החברה.

"אני מעדיף שלקוחות יקנו ספר אחד היום מאשר שלא יקנו ספרים בכלל מחר", אמר וילר. "אם נסב נזק אמיתי לכדור הארץ שלנו, לא נוכל לטייל לשום מקום. אנו רוצים שגם ילדינו יוכלו לטייל".

הכתבה לקוחה מאתר עיתון הארץ - לכתבה המלאה.
לקריאה על יעדים נוספים באתר למטייל