15.2.06

 

הדלאי למה מגיע היום לביקור בישראל

הדלאי לאמה ה-14, מנהיגו של העם הטיבטי, הגיע היום לביקור מיוחד בישראל. לפנות בוקר נחת הדלאי לאמה בנתב"ג עם פמליה של שבעה נציגים לסיור של חמישה ימים, ואם לא ישבש השלג הצפוי בירושלים את התוכניות, הוא יתחיל היום את הביקור במשכנות שאננים. הדלאי לאמה הוא אורחם של עמותת ידידי טיבט בישראל (יטי"ב), אוניברסיטת בן גוריון ועמותת שתי"ל. ביום חמישי הוא צפוי להיפגש עם נשיא אוניברסיטת בן-גוריון היוצא ומועמד העבודה לכנסת, פרופסור אבישי ברוורמן, ויקבל את תואר "יקיר הנגב". ביום האחרון לביקורו הוא צפוי לבקר גם בבית לחם.

הביקור שיארך חמישה ימים צפוי להיות עמוס. במהלך שהייתו בישראל ייפגש הדלאי לאמה עם סגל אוניברסיטת בן גוריון ועם נשיא האוניברסיטה העברית; הוא ייפגש גם עם פעילי ארגונים לשינוי חברתי; ישתתף באירוע שיוזם המכון הישראלי לדמוקרטיה, ובו הוא יקיים דיאלוג עם אנשי ממשל, כלכלה ותקשורת בנושא "להמציא מחדש את החמלה"; הדלאי למה ירצה בפני בכירי מערכת המשפט בישראל בנושא "משפט וחמלה"; יבקר בבית לחם וייפגש שם עם אנשי הארגון הפלסטיני Holy Land Trust, הדוגל באי אלימות.

בנוסף יתקיימו שני אירועים פתוחים לקהל הרחב: ביום שישי ה-17.2 תתקיים הרצאה בתל אביב, בהאנגר 11, בנושא "אחריות חובקת כל" וביום שבת ה-18.11, באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, יתקיים יום לימודים בנושא "אימון התודעה".

למרות שהדלאי לאמה אינו אורח של קבע בישראל, הקשר עם הקהילה הטיבטית מתקיים כבר לאורך שנים: באמצעות יוזמות של עמותת יטי"ב שנועדו לסייע לפליטים הטיבטים, ודרך המורים שמוזמנים לכאן על ידי עמותת ידיד הדהרמה לאחר אישור וברכת הדרך מהדלאי לאמה.

מתוך אתר nrg
עוד פרטים על הביקור מתוך אתר ידידי טיבט בישראל
עוד על טיבט מתוך אתר למטייל.