9.2.06

 

נגיף שפעת העופות התגלה במערב אפריקה

נגיף שפעת העופות התגלה באפריקה

ארגון בריאות בעלי החיים העולמי הודיע היום, כי נגיף שפעת העופות התגלה לראשונה באפריקה, מאז התפרץ מחדש ב-2003. על פי הארגון, התגלתה צורה ברורה מאוד של הווירוס לאחר בדיקות מעבדה מהימנות. החשדות כי הנגיף הגיע ליבשת השחורה התעוררו לאחר שאלפי עופות מתים התגלו בשלוש חוות חקלאיות בצפון ניגריה.

עד עתה כל החולים שנדבקו בנגיף היו בקשר קרוב עם עופות נגועים, ואולם מדענים חוששים כי נגיף שפעת העופות עשוי לעבור מוטציה שתגביר את יכולת ההעברה שלו בין בני אדם, ויגרום למגפה גדולה. עד כה הביא הנגיף למותם של 88 בני אדם מאז התפרצותו המחודשת, ומקרי הידבקות שמקורם באדם מעטים ביחס לכמות העופות שנדבקו במחלה.


להתפרצות שפעת העופות בניגריה עלולות להיות השלכות הרסניות, מאחר שמיליונים במדינה מחזיקים עופות בחצרות בתיהם. מנהל ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, סמואל ג'וצי, אמר היום כי אם המצב במדינה יצא משליטה, תהיה לכך השפעה על אוכלוסיית העופות באזור. הדבר יביא גם לפגיעה חמורה באורח החיים של מיליוני אנשים ולחשיפה גבוהה יותר בין בני האדם לנגיף.

שר החקלאות הניגרי, אדאמו בלו, אמר כי עד כה לא התגלו בני אדם הנמצאים בקרבת עופות שחלו במחלה, אך יהיה קשה לרשויות לדעת זאת בביטחון מאחר ששיעור המוות במדינה הענייה הוא מהגבוהים בעולם ולרוב המתים נקברים אפילו ללא בדיקה רפואית. בכל מקרה הבטיחה ממשלת ניגריה להשמיד את כל העופות שיחשדו כנגועים בנגיף שפעת העופות. הממשלה הקציבה כ-2 מיליארד ניארה (13.5 מיליון דולר) על מנת לפצות את בעלי העופות שיושמדו.

מתוך אתר וואלה