26.1.06

 

פסטיבל הקומיקס באנגולם - צרפת

פסטיבל הקומיקס באנגולם הוא פסטיבל הקומיקס הגדול בעולם. הוא מתקיים זה השנה ה-32(!) בעיירה העתיקה והציורית אנגולם, שנמצאת במרכז צרפת, באיזור קוניאק. כל שנה מציפים את העיירה כ-200,000 (סדר גודל של פסטיבל ערד של פעם) חובבי קומיקס מכל העולם, שבאים לחזות בתערוכות, לשמוע הרצאות, וכמובן לקנות ספרי, אלבומי וחוברות קומיקס מכל העולם.

בצרפת תרבות הקומיקס מאוד מפותחת, כל שנה יוצאים בסביבות ה-3000 (!!) כותרי קומיקס, בפסטיבל אפשר לראות כיתות בית-ספר שלמות שמגיעות לסיורים מאורגנים בפסטיבל ומשפחות שבהן כל אחד מחברי המשפחה מוצא את סוגי הקומיקס שמענינים אותו.

הנקודה הישראלית של השנה: אורי פינק - יוצר ספרי "זבנג" הזכורים לנו לטובה, יציג בפסטיבל אנגולם את החוברת הפוליטית החדשה למבוגרים. החוברת תכלול מבחר קטעי קומיקס הקשורים להתנתקות כ"נקמתו של ואמפיש הערפד ששאג" ו"נקמת הזומבים השמאלנים". כמו כן יוצגו דמויות מלבבות חדשות כמו "בייגל" ו"בייגה-אל" שילמדו את הילדים איך להתמודד עם "מלחמת הכעכים". גם דמויות "זבנג!" המוכרות יופיעו בגילגול חדש תחת השם "זבאנג". כאן הן תהיינה אותן דמויות אך מבוגרות יותר, בגיל העשרים פלוס, מה שנותן להם חופש לעסוק בנושאים כמו סקס, פוליטיקה וסמים.

מתוך מדור פסטיבלים באתר למטייל
עוד על צרפת באתר למטייל