19.1.06

 

ארה"ב תנסה להיות נחמדה לתיירים

מאז אירועי הטרור של ה-11 בספטמבר 2001 מתמודדת ארה"ב עם ירידה במספרי התיירים ובתנועה במעברי הגבול, וכן עם ירידה בכמות הסטודנטים הזרים שלומדים במדינה. חוקרים וכלכלנים מזהירים מזה זמן כי מאמציה של ארצות הברית למנוע מטרוריסטים להיכנס למדינה פוגעים באינטרסים אחרים שלה. בעקבות כך, הודיעו מזכירת המדינה קונדוליזה רייס והמזכיר לענייני ביטחון פנים, מייקל צ'רטוף, על שורה של הקלות בתהליך קבלת אשרה ובביקורת הגבולות בכניסה לארה"ב. השניים הודיעו על שורה של צעדים שתנקוט ארה"ב תחת הכותרת "גבולות בטוחים, דלתות פתוחות", וביניהם:
  • עידוד סטודנטים זרים באמצעות הארכת תוקף אשרת הכניסה שלפני תחילת הלימודים ל-120 יום (במקום 90 יום).
  • בחינת האפשרות לבצע ראיונות במסגרת תהליך בקשת אשרת הכניסה לארה"ב באמצעות שיחות וידאו במקום באמצעות נוכחות אישית בראיון.
  • הפיכת שדות התעופה הבינלאומיים של וושינגטון (דולס) ויוסטון (בוש) ל"שדות לדוגמה" בהם, בין היתר, יוצגו הנחיות לתהליכי מעבר הגבולות על גבי מסכי וידאו וצוותי סיוע יקבלו את פני המגיעים, וזאת כדי להפוך את קבלת הפנים לחמימה יותר.
  • פיתוח כרטיס בטיחותי מיוחד וזול, בדומה לתעודת רישיון נהיגה, שייאפשר לאזרחי ארה"ב ולזרים לחצות את הגבול לקנדה, מקסיקו, הקריביים וברמודה ללא שימוש בדרכון.
  • הקמת משרד אחד בו יוכלו להגיש נוסעים את כל תלונותיהם בענייני תחבורה, מכס ותהליכי הסינון של המדינה.


מתוך אתר YNET
קראו עוד על ארצות הברית/ ארה"ב באתר למטייל