15.3.09

 

ניו יורק - ביום ג' תתקיים תהלוכת סנט פטריק

גם בניו יורק וברחבי ארה"ב לא מפספסים את ההזדמנות לערוך מצעדים ברחובות הראשיים. בבוסטון, מאסאצ`וסטס, החגיגות לכבוד הקדוש פטריק הן מהגדולות שיש משום שכאן נוסד מנהג התהלוכות הגדולות הללו במאה השמונה עשרה(1737), על ידי המהגרים הרבים האירים שהגיעו לכאן. תהלוכת סן פטריק הראשונה בניו יורק נערכה בשנת 1766. מאז, גדלה התהלוכה וכיום צועדים בה יותר ממאה וחמישים אלף משתתפים, וצופים בה עוד כשני מיליון איש מהצד. למרות שינויי הזמן נותרה התהלוכה מסורתית באופיה, והיא עדיין מציגה בגאווה את המסורות והמאפינים האיריים- מוסיקה, לבוש, אמונות, ועוד ללא מיסחור ו"גימיקים" חדשניים. בתהלוכה בניו יורק צועדים גם מפורסמים למיניהם- ראש העיר ופמליתו, פוליטיקאים נוספים וסלבריטאים איריים למיניהם. הקדוש פטריק הוא אולי היחיד שיום חגו הפך לחגיגה עולמית הוא זה שהביא את הנצרות לאירלנד ולכן נחשב לפטרונה. ביום זה נערכות חגיגות לכבוד האירים וכל סמלי תרבותם מועלים על נס. כולם לבושים ירוק, מנופפים בדגלי אירלנד, ומרימים כמה כוסיות לכבוד הקדוש. במסעדות רבות לאורך הרחובות הראשיים מציעים מילקשייקים ירוקים בטעם מנטה לכבוד החג.... מספרים שהקדוש פטריק חי במאה הרביעית לספירה. הוא נחטף כנער על ידי פיראטים רשעים והובא לאירלנד בכפייה. הוא רעה בקר וצאן ויום אחד במהלך הרעייה הפסטורלית החל לראות חזיונות שונים. עקב אלה הוא הפך בסופו של דבר לבישופ, וגם נשלח על ידי האפיפיור סלסטין לנצר את הפגאנים באירלנד. מנקודה זו ואילך יש סיפורים ואגדות רבות על מעלליו של הקדוש, שלא ברור עד כמה הן אמינות. מה שבטוח הוא שסמלו של פטריק הקדוש הוא עלה התלתן הירוק שהפך לאחד מסמליה של אירלנד כולה, והוא מתנופף ביום זה בכל המצעדים והחגיגות. ה-17 במרץ הוא יום מותו של פטריק הקדוש. על מנת לצפות בתהלוכה כולה, על כל קבוצות הצועדים בלבוש חגיגי, תזמורות חמת חלילים ושאר כלים איריים מסורתיים כדאי להתמקם על מדרגות מוזיאון Metropolitan Museum of Art. מי שרוצה להמשיך ולחגוג עם האיריים, יכול להיכנס לאחד מהפאבים האיריים הרבים בניו יורק. הוותיק מביניהם שעדיין מנוהל על ידי איריים הוא McSorley`s Old Ale House, ברחוב 7 בין השדרה השניה לשלישית. כמובן שבמקום כזה יש להמתין ביום החג זמן ממושך לשלחן , אבל החוויה והטיפוסים שרואים במקום שווים כל רגע...
  • תאריך: 17.3.2009
  • מקום האירוע: תהלוכת יום הקדוש פטריק נמשכת לאורך השדרה החמישית, מרחוב 44 עד רחוב 86, שם היא פונה אל השדרה השלישית. התהלוכה מתחילה בסביבות שעה 11:00 בבקר, אחרי מיסה מיוחדת שנערכת בקתדרלת הקדוש פטריק, ברחוב 44. התהלוכה מסתימת אחרי הצהריים, בשעה 17:00.
  • אתר אינטרנט: www.saintpatricksdayparade.com


למידע נוסף:

ארה"ב באתר למטייל

ניו יורק באתר למטייל


8.3.09

 

נורבגיה - היום ייפתחו החגיגות לכבוד השמש

בארכיפלג Svalbard, מרחק קטן מהקוטב, מתרחשות תופעות טבע מענינות ויוצאות דופן. מקום הישוב באזור זה היא Longyearbyen. תופעת הטבע המוזרה שמתרחשת כאן מדי שנה, החושך המוחלט ששורר בחורף משפיע על אנשי המקום, האווירה מוזרה - אור קלוש כחלחל בוקע מהקוטב, מהאופק. המקום קטן,חיים כאן כאלף וארבע מאות איש, וכאשר השמש מתחילה לחזור אל חייהם, במרץ, השמחה גדולה. כל העיירה מתכנסת על מדרגות בית החולים הישן, וכאשר השמש פוגעת בקרניה במדרגות קשה לתאר במילים את ההילולה שמתחילה להתרחש בבת אחת. שבוע שלם של מופעי בידור, הקרנת סרטים מיוחדים, קונצרטים ועוד אירועי תרבות ממלאים את אולמות העיירה חיים. משהו מיוחד.

  • תאריכים: 8-14.3.2009
  • מקום האירוע: הארוע המרכזי מתקיים על מדרגות בית החולים הישן
  • דוא"ל: postmottak@lokalstyre.no
  • אתר אינטרנט: www.lokalstyre.no


למידע נוסף:

נורבגיה באתר למטייל


1.3.09

 

שוויץ - מחר ייפתח פסטיבל באזל

מידי שנה העיר הפנימית של באזל משנה פניה לגמרי. מחשבה על מנוחה בימים אלה מוטב שתפרח ממוחכם, כיוון שקרנבל זה נפרש על שלושה ימים ושלושה לילות רצופים. טעם ראשון מהאינטנסיביות מורגש כשנאלצים להתעורר (או להישאר ערים) באמצע הלילה בכדי לצפות ב- Morgenstreich - הטקס הפותח את הקרנבל. החל מ- 4:00 בבוקר יותר מ- 50 קבוצות שמשתתפות בקרנבל צועדות מחופשות ברחובות ומקימות רעש אדיר. חברי הקבוצות נושאים בידיהם מנורות גדולות וכל מטרתם להפר את שקט הלילה. הצעידה נמשכת רק עד הזריחה, אז אולי מוטב לא לטרוח ללכת לישון ומבעוד מועד להצטרף לארוחה מסורתית באחד מהבארים הרבים... אחר הצהרים, רחובות באזל מלאים ב- 250 "קליקות", עם תלבושות מקוריות ומסיכות. לכל קליקה, יש סצינה אותה הם מציגים בתמונות אירוניות וכשכרזות מודבקות לרכביהם.

  • תאריכים: 2-4.3.2009
  • מקום האירוע: הקרנבל מתקיים ברחובות העיר. הופעות מיוחדות מתקיימות ברוב הפאבים והמועדונים בעיר.
  • אתר אינטרנט: fasnacht.ch

למידע נוסף: