25.1.09

 

סקוטלנד - ביום ג` יתקיים פסטיבל האש בלרוויק

פסטיבל האש המהמם ביותר שתזכו לראות מאיר את לרוויק אשר בסקוטלנד בנגוהות והבזקי אש. תהלוכה של כשמונה מאות נושאי לפידים ענקיים והצתת ספינת ויקינגים ענקית הם רק חלק מהחגיגה. כל משתתפי התהלוכה לבושים כויקינגים ממש, או עוטים תחפושות אחרות משוגעות לגמרי. מיד אחרי שריפת הספינה המונומנטלית, שריד לטקס הקרבת קרבן לשמש, מתחילים מופעים שונים אל תוך הלילה. האירוע כולו מתחיל ב-Hillhead, בלב העיר. כאלף "ויקינגים" מתכנסים כדי להצית את לפידיהם, ובראש עומד הלוחם הויקינגי הראשי בקסדה עם קרניים מאיימות. כל קבוצת צועדים בוחרת לעצמה נושא, ומתוקף כך הם מתלבשים, נושאים כלי נגינה או נשק ועוד המצאות פרועות. המצעד מתחיל ובשיאו הויקינגים האמיצים מניפים את לפידיהם אל הספינה שממתינה לסופה המר, ושורפים אותה. לפתע נשכח מכולם שאנו בעיצומה של המאה העשרים ואחת, ושלל מופעי ריקודים ושירה ממחישים את הטקסיות הרצינית שמלווה את החג. מדהים.

  • מקום האירוע: Hillhead בלרוויק שבהיילנד.
  • הגעה: ניתן להגיע ללרוויק שבמחוז היילנד, מהעיר הגדולה הקרובה - Sumburgh, בה יש שדה תעופה, וכן אוטובוסים שנוסעים ללרוויק.
  • אתר אינטרנט: www.visitshetland.com


למידע נוסף:

סקוטלנד באתר למטייל


20.1.09

 

צרפת - היום יפתח הפסטיבל הבינ``ל לקומדיות

קומיקאים, עיתונאים, מפיקי סרטים, מעצבי סט ושאר מתעניינים מתכנסים יחדיו כל שנה באתר הסקי הצרפתי Alpe dHuez. בפסטיבל ניתן יהיה למצוא ממיטב הסרטים הקצרים, סרטים באורך מלא וסרטי פרסומות מצרפת וארצות אחרות שיש בהם לפחות קורטוב קטן של הומור. בשנה שעברה הוקרנו גם סרטים ותיקים יותר כמו "מזרח הוא מזרח" ועוד. זוהי השנה החמישית שבו נחגג הפסטיבל. הכניסה לפסטיבל כרוכה בתשלום.

למידע נוסף:


4.1.09

 

סין - ממחר - פסטיבל הקרח והשלג בחרבין

מידי שנה מארחת חרבין את פסטיבל הקרח והשלג, המציין למעשה את תחילת חגיגות ראש השנה הסיני. בלוקים עצומים של קרח מפוסלים על ידי אומנים לכל סוג וצורה אפשריים- בעלי חיים, מבנים, דמויות מיתולוגיות ועוד מוצגים בכל רחבי פארק דזאו לין. לתוך גושי הקרח המפוסלים מכניסים נורות קטנות, על מנת להאיר את הפסל- מראה מרהיב!. העבודות לא נמסות בשל מיקומה של העיר, לא רחוק מהגבול הרוסי- מה שמבטיח תנאי קור מתאימים. בסיומו של הפסטיבל מוזמנים כולם להרוס את הפסלים וזה נעשה בחגיגה גדולה ברחובות. אוכלוסיית האזור כולו מונה בערך 37 מיליון בני אדם וכוללת מספר מיעוטים קוריאניים, מונגולים, מוסלמים ועוד. כדאי להשקיע זמן בתקופת הפסטיבל ולשוטט בכל העיר ובסביבותיה, משום שיש הרבה מה לראות בה. לא לשכוח להתלבש חם!!!

  • תאריכים: 5.1.2009-5.2.2009
  • מקום האירוע: הפסטיבל ייערך ב- Zhaolin Park שבחרבין.

למידע נוסף:

סין באתר למטייל