29.5.08

 

נפאל - אחרי 239 שנה, הופכת ממונרכיה לרפובליקה

אתמול (28.5.08) הכריז הפרלמנט בנפאל על סיומן של 239 שנות מלוכה במדינה ועל הפיכתה לרפובליקה. החלטה זו התקבלה בישיבתו הראשונה של הפרלמנט, שנבחר לאחרונה ואשר מונהג על ידי המאואיסטים. למלך גיאננדרה הוקצבו 15 יום במהלכם עליו לעזוב את ארמון המלוכה שבמרכז העיר. רבים רואים בהחלטה זו את שיאו של תהליך השלום שהחל לפני כשנתיים. נפאלים רבים צועדים ברחובות קטמנדו כשהם נושאים דגלים אדומים, חוגגים את המהלך ההסטורי, ומקווים שיביא לתחילתו של עידן חדש במדינה ההררית.


למידע נוסף:
נפאל באתר למטייל

27.5.08

 

ניו יורק - ביום ה` יפתח יריד הפיסול והאמנות השימושית

שמו של היריד- SOFA הוא בעצם ראשי תיבות של Sculpture Objects and Functional Art, פיסול ואמנות שימושית. יותר מחמישים אמנים ואספנים שונים מרחבי העולם כולו יציגו יצירות שקשורות לפיסול ואמנות שימושית ביריד. ריהוט, קרמיקה, עבודות בזכוכית , גופי תאורה, עבודות במתכת, במגוון אדיר של שימושים ונושאים יהיו שם. כיום, מה שמוגדר כ"יצירת אמנות" יכול להיות גם רהיט או חפץ נוי דקורטיבי לשימוש ביתי. היריד בעצם מציג את האובייקטים האלה, שיוצרים המון ענין, קובעים אפילו אופנות חמות חדשות ומיצרים הרבה השראה ורעש ציבורי... ערב הפתיחה ב-29 במאי הוא חגיגי מאוד ואקסטרווגנדי. היריד פתוח למבקרים בימים חמישי עד שבת משעה 11:00 עד 20:00, בימי שבת עד 19:00, ובימי ראשון ושני משעה 12:00 עד 18:00. הכניסה בתשלום. ניתן להגיע אל היריד באמצעות התחתית , קו 6 עד רחוב 68.

  • מקום היריד- Seventh Regiment Armory
  • כתובת: Park Ave פינת 67th St
  • דוא"ל: info@sofaexpo.com
  • אתר אינטרנט: www.sofaexpo.com
  • הגעה: ניתן להגיע אל היריד באמצעות התחתית , קו 6 עד רחוב 68.

למידע נוסף:

ארה"ב באתר למטייל

ניו יורק באתר למטייל


22.5.08

 

ממחר - פסטיבל הג'ז בבריסל

אוהדי הג`ז יוכלו להנות ממוסיקת ג`ז קלאסית חדשה וישנה, מכל הסוגים והמינים. בלוז, מוסיקה לטינית, מקומית וזרה, מוצעת לכל באי הפסטיבל. אמנים שונים ממלאים את רחובות העיר וכיכרותיה, הברים ואולמות הפאר כאחד. בפסטיבל לוקחים חלק יותר מחמישים אתרים שונים בעיר כדי לארח את מגוון ההופעות. ייערכו מופעי ג`ז גם בחוצות העיר, כך שאווירה מיוחדת מובטחת. שלוש הכיכרות המפורסמות - Grand Place, Place du Grand Sablon וPlace Sainte-Catherine הן מרכזים עיקריים להתרחשות בפסטיבל. אפשר לקנות כרטיסי סופ"ש מיוחדים שמקנים זכות כניסה למספר הופעות, בכל המקומות בעיר שמשתתפים בפסטיבל. רוכשי הכרטיסים הללו זכאים גם לנסוע בחינם בתחבורה ציבורית מיוחדת של הפסטיבל - שווה.

למידע נוסף:

בלגיה באתר למטייל

בריסל באתר למטייל


14.5.08

 

פסטיבל הסרטים בקאן - החל מהיום

פסטיבל קאן הוא פסטיבל הסרטים הגדול, המפורסם והיוקרתי ביותר בעולם. הפסטיבל התפרסם גם בזכות הכוכבות חשופות החזה שמעטרות את חופי קאן והסלבריטאים שחיים על יאכטות בחופי העיר. רוב האקשן מתרחש ב-Palais des Festivals אך כמו כן, מתקיימות הקרנות בכל רחבי העיר.

בשנת 1939 פסטיבל ונציה, שהיה פסטיבל הקולנוע המוביל בעולם בזמנו, נשא אופי פשיסטי. בתגובה נקטו הצרפתים יוזמה וייסדו את פסטיבל הסרטים בקאן, כחלופה הולמת העולה על קודמתה בהדר וביוקרה. מומלץ מאוד להגיע לפסטיבל להתחכך בסלבריטאים ולספוג את האווירה אך צריך לקחת בחשבון שקאן מאוד יקרה.

פרטים נוספים
Festival de Cannes
טלפון: 33153596100
פקס: 33153596110
דוא"ל:  festival@festival-cannes.fr

משרד התיירות של קאן:
כתובת: Palais des Festivals, 06403 Cannes
טלפון: 33493390101
פקס: 33493993706

למידע נוסף:
צרפת באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל

12.5.08

 

היום: יומהולדת של בודהא

היום נחגג ברחבי העולם הבודהיסטי חג ה-בודהא ג`איאנטי, יום הולדתו של בודהא. החג מציין שלושה אירועים מרכזיים בחיי בודהא - הולדתו, בשנת 563, ההארה שלו, ומותו. המהדרין מוסיפים שגם אשתו- Yashodara, סוסו- Kantaka והרכב שלו- Channa, נולדו ביום זה. 

החג נחוג במאות מקדשים באסיה - בהודו, בנפאל, לאוס, ויאטנם ועוד. מומלץ ביותר לבקר במקדשים ביום זה, כיווםן שהם מקושטים בצורה מרהיבה, ויש בהן חגיגות רבות רושם. צפו לירי של רקטות במבוק, אותן יורים לשמיים כדי לאותת לאל הגשם להוריד את הגשם הראשון בעונה, מחזה של אלפי נרות ומנורות שמן מהבהבים בלילה, מוסיקה וריקודים. 

קישורים נוספים: