28.3.08

 

באדינבורו - פסטיבל הנבל הבינלאומי בסוף השבוע

חובבי מוסיקה קלאסית נוהרים לפסטיבל הנבל הסקוטי, אשר בו היצע של שפע קונצרטים סדנאות, ותצוגות שונות. הפסטיבל מתמקד בכלי נגינה כמו הנבל הקטן Clarsach- שהיה נהוג עוד לפני השימוש בחמת חלילים. כמובן שחמת החלילים שהיא סמלה של סקוטלנד, ונפוצה גם בויילס, אירלנד ואנגליה השכנות, לא נפקדת מהפסטיבל. מקום של כבוד ניתן גם לאומנים שיוצרים ובונים את כלי הנגינה מעשה מלאכת מחשבת .תצוגות רבות מעמידות את האומן, כלי מלאכתו, ואופן עבודתו על הבימה ובאור הזרקורים. אומנים מחבלי ארץ שונים מדגימים מסורות שונות של בניה ועיצוב הנבל , שיפוצו וההתאמה האישית לנגן. כמובן שחוץ מהקונצרטים המכובדים נערכות חגיגות מוסיקליות של ממש, שמעלות ניחוח עבר סקוטי בקרב המבקרים- חוויה של ממש.


פרטים נוספים אפשר לקבל אצל מארגני הפסטיבל:
Edinburgh International Harp Festival
טלפון: 441314788446
דוא"ל : administrator@harpfestival.co.uk

ובמשרד התיירות:
Scotland Tourist Board
טלפון: 441314722222
דוא"ל: info@visitscotland.com



לאתר הארוע לחץ כאן



25.3.08

 

מיום חמישי בלונדון: פסטיבל הקולנוע ההומו - לסבי

פסטיבל הסרטים המתקיים בלונדון, בירת אנגליה, הוא מהגדולים בעולם ובו מספר עצום של הקרנות ואירועים שונים, שנערכים ב- National Film Theatre וזורמים משם גם אל רחובות הסוהו והווסט אנד. פרמיירות של סרטים מהעולם כולו בסגנונות שונים, מהווים מוקד משיכה לקהל עצום ורב גוני. מוצגות כאן קומדיות על החיים הלסביים בקרב הקהילה, סרטים ארוטיים ויצירות בעלות אמירה חברתית נוקבת. מוקרנים גם סרטים תיעודיים וסרטים טלוויזיוניים נדירים.
  • מקום האירוע: National Film Theatre
  • הגעה: National Film Theatre נמצא סמוך לתחנות התחתית Embankment ו- Waterloo.
  • אתר הארוע: www.llgff.org.uk
פרטים נוספים אצל מארגני האירוע:
  • כתובת: South Bank, Waterloo
  • טלפון: 442079574729
  • פקס: 4402078151419
  • דואר אלקטרוני: billy.wiz@bfi.org.uk

23.3.08

 

ניו יורק - תערוכת אמנות אסיאתית בימים אלה

יצירות אמנות אסיאניות מעשרות גלריות מעולות בעולם מגיעות אל התערוכה המדהימה והצבעונית הזו. היצירות, עתיקות יומין וגם עכשוויות, מוצגות ונמכרות באולם התערוכות. כמו במוזיאון, ניתן לסייר ולראות את תבליטי הברונזה מטיבט, ציורי זן מיפן, בדים רקומים מסין, כלי חרס ופורצלן ועוד. הכל מקסים, מעודן, מלא חן ובעבודת יד, כמובן. למרות שמגוון המדינות והתרבויות עצום וגם המדיה האמנותיים רבים, ניתן לקבל מושג כללי על אמנות אסיאנית, הקליגרפיה בה משתמשים, הצבעוניות המעודנת, הדגש על מלאכת המחשבת וייחודו של הדימוי ועוד מאפינים שכאלה ששופכים אור על מקומות כה רבים באסיה. הכניסה בתשלום. התערוכה תינעל מחר.

מיקום: Gramercy Park Armory
כתובת: Lexington Ave פינת רחוב 26
אתר אינטרנט: www.caskeylees.com

מידע נוסף על ניו יורק - באתר למטייל.


21.3.08

 

בסן מוריץ - פסטיבל מוסיקה קלאסית ושלג החל מהיום

סן מוריץ, אחד מאתרי הסקי היוקרתיים והמעולים ביותר הוא אחד מהארתים המארחים פסטיבל אירועי מוסיקה קלאסית. הנאה צרופה ממתינה לאלה שיצליחו להשיג כרטיסים למופעי המוסיקה - שלג לבן, נופים עוצרי נשימה, ומוסיקה מרגיעה, מרגשת ואיכותית. גם כך, כשמגיעים אל האתר הקסום של סן מוריץ, קל להתנתק מהעולם על שגרתו ודאגותיו, אך בזמן אירועי המוסיקה הקלאסית נכון הדבר כפליים. 

יותר מעשרים קונצרטים שונים ינוגנו על ידי מיטב האמנים, באולמות המפוארים שפזורים במלונות סן מוריץ- Badrutt`s Palace Hotel, Carlton Hotel, Kulm Hotel, Suvretta House. כמובן שאתר סן מוריץ מציע למתארחים בו גם מגוון פעילויות של ספורט חורף, אטרקציות ושירותי תיירות למיניהם.

פרטים נוספים ניתן לקבל ממארגני הפסטיבל:
Graubunden Festival
טלפון: 41818344646
פקס: 41818344647
דוא"ל: mailto:info@stmoritzfestival.ch

ובמשרד התיירות:
St Moritz Tourist Office
טלפון: 41818373333
פקס: 41818373366
דוא"ל: mailto:stmoritz@estm.ch

לאתר הארוע לחץ כאן

מקום האירוע:
אתר הסקי סן מוריץ. 

למידע נוסף:
שוויץ באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל

20.3.08

 

פרנקפורט - יריד האביב בימים אלה

כחצי מיליון איש פוקדים מדי שנה את יריד Dippe המהולל של פרנקפורט, המציע שעות של הנאה וכיף לכולם. היריד הצבעוני והתוסס כולל מתקנים, קרוסלות, רכבות הרים, יריד מזון ואלכוהול מרחבי גרמניה, ותצוגת זיקוקים מרהיבה בכל ערב מעל ה-Festplatz. ראשיתו של היריד היתה שוק שהתקיים בפרנקפורט כבר במאה ה-14, בו סחרו המוכרים בכלי בית (ואכן פירושה של המילה dippe בשפה המקומית הוא כדים). כיום היריד התרחב הרבה מעבר למה שהיה במקור, והוא בין הפופולריים בגרמניה, ארץ שבה כמעט כל עיר וכפר מארגנת לפחות יריד אחד בשנה (אבל לא כזה...).
תאריכים: היריד יתקיים עד ה-6 באפריל
מיקום: Festplatz am Ratsweg בפרנקפורט/מיין.
אתר אינטרנט: www.dippemess.de

מידע נוסף על גרמניה ופרנקפורט באתר למטייל.


18.3.08

 

בגרינלנד - אליפות גולף הקרח בסוף השבוע

האי גרינלנד הוא האי הגדול ביותר בעולם. מעט נקודות יישוב קטנות מנקדות את חופיו ובאמצע, כמעט על כולו, משתרעת כיפת קרח ושלג ענקית, המכילה בתוכה 9% מהקרח על פני כדור הארץ. ומה יותר ברור מאליו מאשר לנצל מרחבים אדירים של שממה אלו ל... אליפות גולף?... העיירה בעלת השם הבלתי אפשרי Uummannaq בצפון-מערב המדינה, 590 ק"מ צפונית לחוג הארקטי, היא המקום בו מתקיימת אליפות הגולף-קרח Drambuie, בנופים מרהיבים של קרח ושלג. שחקני גוף מכל העולם נאספים להתחרות במגרש המיוחד הזה, ניגוד מוחלט למישורים הירוקים של מגרשי גולף אחרים בעולם.


פרטים נוספים במשרד התיירות בגרינלנד:
כתובת: P.O. Box 45 DK-3923 Narsarsuaq
טלפון: 299665301
פקס: 299665301
אי מייל: South.tourist@greennet.gl

לאתר הארוע לחץ כאן

מקום האירוע:
Uummannaq, גרינלנד 

למידע נוסף:
גרינלנד באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל

16.3.08

 

צפון פרו - חגיגות השבוע הקדוש מתחילות

היום מתחילות חגיגות השבוע הקדוש בפרו, סמנה סנטה, הידועות ברוב טקסיותן, המסורות הדתיות והפולקלור הרב שמשתרבב אליהן תדיר. ברחבי פרו חוגגים את השבוע הקדוש, ואחרי כן את קורפוס כריסטי ואת הפסחא. ב- Chiclayo (שבצפון פרו) ובסביבותיה, בכפרים הקטנים, מראות החגיגות ממש מדהימים. ייחודם של המנהגים, הוא עירוב יוצא דופן וססגוני בין התרבות הכובשת, הנצרות ההיספנית הקתולית, לבין מנהגים אינדיאניים. במהלך כל ימי השבוע הקדוש, יש תהלוכות מהממות- בהם כל המשתתפים נושאים את פסלי ישו ומריה ומעליהם מעין קונסטרוקציות ענק מעץ, שעל כל אחת מהן ייצוג של ישו בשלב אחר של עינוייו בשבוע שלפני צליבתו. המון תזמורות מנגנות, כולם בתלבושות מסורתיות, מציגים בגאווה דבקות ואמונה. חוויה!

פרטים נוספים ניתן לקבל במשרד התיירות: Peru Tourism Bureau טלפון: 5184263176 דוא"ל: info@visitperu.com

עוד מידע על פרו באתר למטייל.


14.3.08

 

בוינה - פסטיבל מוסיקת פסחא החל מהיום

האוסטרקלאנג (Österklang) הוא אחד מהאטרקציות המוזיקליות הרבות בוינה, שמציע קונצרטים נפלאים בתקופת חג הפסחא, בהשתתפות אמני המוזיקה הקלאסית הטובים ביותר בעולם. תוכלו ממש להרגיש בפסטיבל את הלב והראש של העיר המתחברת עם המוסיקה. התזמורת הפילהרמוניות של וינה תופיע בפסטיבל כמידי שנה ועוד אמנים רבים. רוב המופעים מתחילים בשעה 19:30.

פרטים נוספים של הנהלת הפסטיבל:
כתובת: Rathausstrasse 4, 1010 Vienna, Austria
טלפון: 430142717
פקס: 43014000998410
מייל: tickets@osterklang.at

לאתר הארוע לחץ כאן

מקום האירוע:
הפסטיבל יתקיים ב- Vienna Musikverein הנמצא בכתובת
12 Bösendorferstraße, Vienna , Vienna A - 1010, Austria.


הגעה:
תחבורה: ניתן להגיע לאולם עם הרכבת התחתית U1 או U2 עד לתחנת Karlsplatz. 

למידע נוסף
וינה באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל

13.3.08

 

בספרד השבוע: הפיאסטה של ולנסיה

בין התאריכים 19/03/2008 - 15/03/2008 יתקיים בולנסיה שבספרד פסטיבל לאס פאיאס (Las Fallas). כל אחד שיש לו סקרנות ואהבה למוזר ויוצא הדופן, יהנה עד עמקי נשמתו מהפיאסטה המעולה הזה. פסטיבל ספרדי טיפוסי שהופך את ולנסיה להומה ומלאת רוח חג. כשני מיליון מבקרים מציפים את העיר לכבוד הפיאסטה, ואין להתפלא על כך שכן התהלוכות העצומות ידועות בססגוניותן בעולם כולו. בובות ענק של דמויות פוליטיקאים, אמני במה וקולנוע וסתם קריקטורות משעשעות מובלות בסך על ידי המון צוהל. מוסיקה קולנית ושתייה אין קץ מוסיפים אף הם לאווירה הכוללת. הבובות הללו, הפאיאס, הופכות את השיטוט בעיר למסע קסום בארץ אגדית. השיא מתרחש כאשר בסוף הפיאסטה שורפים בצוותא את כל הבובות, וזאת באמצעות זיקוקי דינור שמעיפים אל על ניצוצות צבעוניים לרוב. אירוע נוסף שמתרחש בכיכר העירייה הוא ה- Mascleta שמתחילה ב14:00. זהו בעצם מופע כביר של זיקוקים, טילים ועוד אמצעים פירוטכניים מתוחכמים שיוצרים מחזה מדהים. הכיכר כולה עמוסה אנשים שמצטופפים כדי ללכוד בעיניהם מעט מהמתרחש. בכל יום יש רובע או קבוצה אחרת מהעיר שמתחרה עם האחרות על הפיצוצים והזיקוקים היפים ביותר. הקבוצה שמצליחה ליצור את הרעש הרם ביותר- זוכה. לא לבעלי לב חלש..

פרטים נוספים:


12.3.08

 

בלונדון - פסטיבל הנדל החל ממחר

הפסטיבל שנוסד בשנת 1978 על ידי Denys Darlow הוא פסטיבל מוסיקה שנתי, המציין את העבודות של ג`ורג` פרדריק הנדל ומלחינים אחרים בני זמנו. הפסטיבל ממוקם בכנסיית סנט ג`ורג` - כנסייתו של הנדל ובעוד קפלות באזור. הפסטיבל יפתח וייסגר בכנסיית סנט ג`ורג` עם שירת מקהלה. במשך הפסטיבל תוכלו ליהנות מיצירות מוכרות וטובות ומכמה יצירות נדירות. הפסטיבל משתף פעולה עם האקדמיה המלכותית והקולג` המלכותי למוסיקה ומעמיד הרכבים ויצירות מיוחדות של אופרות, במיוחד לצורך הארוע. הרבה מההופעות בפסטיבל מבוצעות על ידי London Handel Orchestra.

פרטים נוספים אצל מארגני האירוע:
כתובת: Horton House, 8 Ditton Street, Ilminster, Somerset
טלפון: 440146053500
דואר אלקטרוני: c-hodgson@btconnect.com



לאתר הארוע לחץ כאן

מקום האירוע:
הפסטיבל מתקיים בכנסיות שונות בלונדון. פירוט מלא ניתן למצוא באתר האירוע.


הגעה: כנסיית הנדל, נמצאת מדרום לרחוב אוקספורד וממערב לרחוב רג`נט Regent.
תחנת הרכבת התחתית הקרובה ביותר היא Oxford Circus 

למידע נוסף
אנגליה באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל

11.3.08

 

ממחר בצ`לטנהם - פסטיבל מירוצי סוסים

פסטיבל מירוצי הסוסים של צ`לטנהם הוא אירוע המירוצים הגדול ביותר בעונה. 20 המרוצים מושכים סוסים מכל אנגליה, אירלנד וצרפת בגלל הפרס הכספי המוצע. לשלושת הימים האלו, עיר הספא צ`לטנהם מארחת מבקרים מכל העולם, שמגיעים בכדי לראות את התחרויות האולימפיות. ביום רביעי, המרוץ הגדול הוא אליפות המשוכה, Istabraq הוא המלך הבלתי מנוצח, שהשאיר חותמתו באופן חוזר ונשנה בתחרות זו. אגדה. ביום רביעי, התחרות היא Queen Mother Champion Chase שהוא מרוץ סוסים באיכות מדהימה. ביום חמישי המרוץ הגדול הוא גביע הזהב, המרוץ לו כולם מחכים.

פרטים נוספים אצל מארגני הפסטיבל:

מקום האירוע: הפסטיבל יתקיים ב- Prestbury ,בעיר Cheltenham במדינת Gloucestershire שבאנגליה.


7.3.08

 

הולנד - נפתח יריד האמנויות והעתיקות של מסטריכט

במסטריכט שבהולנד נפתח היום יריד TEFAF לעתיקות ואמנויות, אחד המובילים בעולם בתחום זה. כמות המוצגים, מגוון הפריטים ואיכותם הפכו לשם דבר בקרב חובבי אמנות, סוחרים ומבקרים שונים, שנהנים לבקר בעיר הרוגעת, ולטייל בין עשרות הדוכנים המקושטים והנאים. רבים מהמוצגים בתערוכה הם בעלי איכות מוזיאונית של ממש, אבל האווירה ביריד היא קלילה, דינמית ומאוד מהנה. הדוכנים מופעלים על ידי סוחרי אמנות מ-13 ארצות שונות, ולכל אחד מהם ייחוד ותחום ספיציפי של התמחות- כלי קרמיקה, כלי עץ, ריהוט מעוטר, כלי נוי שונים, תכשיטים, ספרים נדירים, כתבי יד מאוירים ועתיקים, מפות עתיקות, ואפילו אמנות מצרים ופרעונית תזכו לראות ביריד. אין פלא, שכל שנה באים אל היריד כ-70 אלף מבקרים, כי גם חובבנים ותיירים יהנו מסיור שכזה.
תאריכים: 7-16.3.08
מיקום: היריד נערך במרכז התערוכות והקונגרסים המרכזי של העיר (Maastricht Exposition Congress Centre)
אתר אינטרנט: www.tefaf.com

מידע נוסף על מסטריכט והולנד באתר למטייל.


5.3.08

 

מלבורן - פסטיבל "מומבה" בסופ"ש הקרוב

"מומבה" בשפה האבוריג`נית משמעו להתכנס יחד וליהנות. תחת הכותרת המפתה הזו תוכלו ליהנות מאחד האירועים יוצאי הדופן והמהממים ביותר שיש באוסטרליה, פסטיבל המומבה של מלבורן. מומבה גורם למשפחות שלמות לצאת מדעתן, להשתחרר ולהתפרע בשלל פעילויות מטורפות ותוססות. הפסטיבל עמוס פעילויות שמשתנות משנה לשנה, לצד אירועים קבועים ואהובים כמו התהלוכות הבין לאומיות ברחובות העיר. התהלוכה הבולטת והמומלצת היא התהלוכה הלילית המתרחשת ברחוב Swanston Street. בנוסף, יום המשפחה נחגג במסיבה גדולה הכוללת מוסיקה נון-סטופ והפתעות. בתערוכת הכפרים - אמריקה הלטינית, האבוריג`נים האוסטרלים, אנשי האיים הפסיפיים ואוכלוסיית דרום מזרח אסיה - מיוצגים בכבוד ובשלל צבעים, על ידי דוכנים ססגוניים, שבחינתם מהווה חוויה בהחלט מרתקת.
אז מה עוד?
גני אלכסנדרה מציעים לקהל שפע אירועי קרנבל גדושי מטעמים מענגים ומוסיקה סוערת. למעונינים בתרבות, מוצעת תכניה עשירה של מופעים אומנותיים איכותיים: מופעי מחול, אופרה ומוסיקה. ואיך אפשר ללא סיפתח ונעילה מרעידי שמיים ומאירי עיינים, אל תחמיצו את מופעי הזיקוקים בתחילת הפסטיבל ובסיומו. המופעים הללו נערכים על גדות הנהר, שעליו משיטים קרוניות מעוטרות, כל זאת לצהלת ההמון ובקצב תיפוף, שיוצר חוויה סוחפת ומלאת אנרגיה. ללא ספק צריך לחוות כדי להבין.

פרטים נוספים ניתן לקבל במשרד התיירות:
Melbourne Visitor Centre
טלפון: 61396589658+
פקס: 61396507787+






לאתר הארוע לחץ כאן

מקום האירוע:
הפסטיבל ייערך ברחבי מלבורן, פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האירוע. 

למידע נוסף:
אוסטרליה באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל

3.3.08

 

עכשיו בגרמניה- פסטיבל הגורמה של ריינגאו

איזור ריינגאו (Rheingau) שבגרמניה ידוע ביינות המשובחים המופקים בשטחו. מדי שנה מארח האזור פסטיבל יינות וגורמה, ששמו יצא למרחוק וגם הפעם מבטיח למבקריו חוויה קולינרית מהמעלה הראשונה. הפסטיבל החל ב-28 לפברואר ויימשך עד ה-11 למרץ. במהלכו תוכלו להשתתף בטעימות, ארוחות גאלה, סדנאות בישול ולהתחכך באצולת הקולינריה מרחבי העולם.
לפרטים:Rheingau-Gourment Festivalטלפון: 496723640פקס: 4967237663דוא"ל: info@kronenschloesschen.de
אתר אינטרנט: http://en.rheingau-gourmet-festival.de