31.12.07

 

היום: חוגגים את ראש השנה האזרחית בעולם!

אין ספק שחגיגות השנה החדשה בטיימס סקוור (Times Square) בניו יורק הן המפורסמות ביותר בעולם והן הכי גדולות וגרנדיוזיות, כפי שהאמריקאים יודעים לעשות הכי טוב מכולם. מי לא ראה, לפחות פעם בחייו בטלוויזיה, איך הכדור הגדול והנוצץ (המכוסה קריסטלים אמיתיים!) יורד ממרומי התורן שעל ראש המגדל בכיכר, בעוד ההמון המשולהב סופר לאחור את השניות האחרונות של השנה היוצאת עד לחצות הליל, אז השנה החדשה נכנסת והחגיגות מתחילות. להיות בטיימס סקוור בליל השנה החדשה זה בהחלט חוויה בלתי נשכחת, אך יש לקחת בחשבון כמה דברים: ראשית, ישנם עוד מאות אלפי אנשים, שמעוניינים בדיוק כמוכם לחוות את הרגע הבלתי נשכח הזה בכיכר. משמעות הדבר היא, שהכיכר והרחובות הסמוכים לה יהיו עמוסים בבני אדם כבר משעות הצהריים. אם ברצונכם לתפוס מקום בו ניתן לראות ממש את הכדור, עליכם יהיה להקדים ולבלות חצי יום באותו המקום. המקומות הטובים ביותר לצפות בכדור נמצאים לאורך רחוב ברודווי (Broadway), בקטע שבין הרחובות 43 עד 53. שנית- הקור. התלבשו היטב ודאגו אפילו לשתיה חמה- אם אתם מתכוונים לעמוד במקום במשך שעות על מנת לשמור על מקום הצפייה שלכם. עם כל זאת, אם החלטתם ללכת על זה- בטוח שתיהנו בחוויית ליל השנה החדשה הכי כיפית בעולם. 


למידע נוסף


28.12.07

 

תערוכת השייט בעיר ניו יורק החל ממחר

יותר מאלף סירות, יאכטות, וכלי שייט נוספים ימלאו את אחד ממרכזי התערוכות הגדולים בעיר ניו יורק. כשלוש מאות גורמים שונים מגיעים אל הפסטיבל כדי להציג את כלי השייט שהם מייצרים, ויש גם אפשרות להתרשם מאביזרי שייט שונים - החל במנועים חדישים ונוצצים וכלה בבגדי שייט אופנתיים. במסגרת תערוכת השייט הגדולה מוצעות לקהל המבקר גם פעילויות שונות ומגוונות - דייג, סדנאות שונות לבניית מודלים, שיפוץ סירות, מירוצי סירות מנוע מיניאטוריות, ואפילו מופע של סנאים שעושים סקי מים כמו כלום. צריך לראות כדי להאמין. יש הסעות בחינם אל שטח התצוגה, מתחנת Penn Station, שנמצאת בשדירה השביעית על רחוב 31, ומתחנת Grand Central, שנמצאת על רחוב 42 ושדירת פארק. הכניסה בתשלום.

פרטים נוספים ניתן לקבל ממארגני האירוע:
National Marine Manufacturers Association
טלפון: 12129847000
פקס: 12125642728

וממשרד התיירות:
New York City & Company
טלפון: 12124841200
פקס: 12122455943

לאתר הארוע לחץ כאן

מקום האירוע:
ממקום התערוכה:
Javits Convention Center
כתובת:655West 34th St, New York City

הגעה:
יש הסעות בחינם אל שטח התצוגה, מתחנת Penn Station, שנמצאת בשדירה השביעית על רחוב 31, ומתחנת Grand Central, שנמצאת על רחוב 42 ושדירת פארק.

למידע נוסף:
על ניו יורק באתר למטייל
על פסטיבלים באתר למטייל

26.12.07

 

פסטיבל ההומור בהולנד - היום

אם אתם אוהבים לצחוק והרבה ואין לכם מחסומי שפה, וודאו שבטיולכם אתם מבקרים ב- Deventer. קומיקאים ושחקנים מכל רחבי אירופה תופסים את הבמה כדי להופיע במופעי הסטנד אפ שלהם ולא מסתירים את גישתם הצינית לגבי המשטר והחברה.

מקום הפסטיבל הוא בתיאטראות Leeuwenburg, Bouwkunde, Burgerweeshuis ו- Keizer Filmhuis .

לפרטים נוספים:
Netherlands Tourism Bureau
טלפון: 31703705705
פקס: 31703201654
דוא"ל: info@holland.com


לאתר הארוע לחץ כאן

מקום האירוע:
העיר Deventer במחוז Overijssel. 

למידע נוסף:
הולנד באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל


23.12.07

 

מיום חמישי האחרון: אירופה ללא גבולות

ביום חמישי האחרון אירופה התרחבה עוד יותר ואיתה גם חופש התנועה של התיירים ברחבי היבשת, עת הוסרו מעברי הגבול בין המדינות הותיקות יותר באיחוד ובין אלו שהצטרפו בשנת 2004. בטקסים שנערכו ברחבי אירופה, הוסרו הגבולות בין מדינות היבשת הותיקות ובין אסטוניה, סלובניה, סלובקיה, ליטא, לטביה, הונגריה, פולין, צ`כיה. גם האי מלטה מצטרף לחגיגה ותושביו יוכלו כעת לטייל באופן חופשי בין מדינות היבשת.

אם אתם מטיילים עם רכב באירופה, תוכלו כעת לנוע בין מדינות אלה ביתר קלות מבלי לעבור בביקורת גבולות בין מדינה למדינה, כל הדרך מפורטוגל במערב ועד אסטוניה במזרח.

20.12.07

 

פסטיבל המנורות הענק, בפיליפינים בשבת!

בזמן פסטיבל המנורות הענק, מנורות ה- Parol, בצורת כוכב, בצבעים ועיטורים שונים, חלקן בגובה של כשש מטר, יוצרות קליידוסקופ של אורות מרצדים ברחובות העיר. יש מצעד מהמם של המנורות הללו, בלווי תזמורות רבות, ושפע של קהל. במיסת החצות של יום זה גם ניתן פרס מיוחד למכיני המנורה היפה ביותר. מנורות אלה ממחישות את ההבדל בין החגיגות בפיליפינים ביחס לצרכנות והקנייה שמאפיינים את החג בזמן האחרון במערב. המנורות הן מלאכת יד, הפשוטות עשויות ממקלות במבוק ונייר צבעוני, וכיום משתמשים גם בפלסטיק וחומרים מודרניים נוספים. השם Parol נובע מהמילה פנס אור בספרדית- Farol. המנורות מסמלות את כוכב בית לחם שזרח כשישו נולד. בעיר Laoag גם כן מתקיימים מצעדי מנורות ופנסי חג בין ה- 20 ל- 25 בדצמבר. בנוסף, יש הופעות מוסיקליות מגוונות של להקות שונות, כוכבי הפופ הפיליפינים, שגורמים לקהל לנהור בהתלהבות לעיר, וגם יריד של מנורות, צמחים טרופיים, ומוצרים מלאכת יד שונים נערכים כאן.

  • תאריך: 22.12.07
  • מקום האירוע: פסטיבל המנורות הענק ייערך בסן פרננדו וב- Laoag שבאי לוזון.

למידע נוסף:


19.12.07

 

פסטיבל האיחוד בגן הלאומי ממשית - החל מה- 21 בדצמבר

ב- 21-22 לדצמבר, הלילה הארוך בשנה, יתקיים פסטיבל Global Unity . הפסטיבל יערך בגן הלאומי ממשית ויאגד בתוכו סגנונות מוזיקה, יצירה ותרבות שונים. בדומה לאירועים רבים ברחבי העולם הוא קורא לאנשים מכל הזרמים להתאחד ולהדליק אור בלילה זה. 

בפסטיבל יהיו הופעות רגאיי, מוסיקת עולם, טראנס, במה פתוחה לאמנים ויוצרים, מתחם הוליסטי ומתחם לילדים, ובכך, למעשה, נותן במה לכל רעיון חברתי, סביבתי ואקולוגי.

פסטיבל זה הוא חלק משרשרת אירועים של Walk About Love, שיגעו לשיאם באפריל 2009 בצעידה משותפת של ישראלים ותרמילאים מכל העולם לאורך שביל ישראל, כאשר לאורך המסע יתקיימו פסטיבלים ואירועי תרבות שונים.

לקבלת פרטים נוספים:
www.walkaboutlove.com 
www.myspace.com/globalunityfestival 

או לפנות לדרור בטלפון: 0547919032

למידע נוסף:
פסטיבלים באתר למטייל


18.12.07

 

ערב שירי חג המולד בגן החיות של בריסטול, מחר

סביר שכל אחד מכם ביקר לפחות פעם אחת בחייו בגן חיות, אולם, האם עשיתם זאת בשעות הלילה? גן החיות של בריסטול, אנגליה, מזמין אתכם לביקור לילי שכל כולו ברוח חג המולד. המשפחות שיגיעו לגן החיות, באחד משלושת הלילות, יוכלו להנות משירת המקהלות ומביקור קסום בגן, ביקור שכולל הליכה בשבילים מוארים לאורך הגן. ללא ספק הביקור בגן בשעות הלילה הוא בעל אווירה אחרת.... האקוואריום, בית הזוחלים, מסעדת גן החיות, יהיו פתוחים במשך שלושת הלילות האלו. מקום: גן החיות של בריסטול

  • כתובת: Bristol Zoo Gardens, Clifton
  • שעות הפעילות: 16:30 עד 21:00
  • אתר אינטרנט: www.bristolzoo.org.uk
  • הכניסה בתשלום.

למידע נוסף:


17.12.07

 

נפתח פסטיבל הסקי והסנובורד Boarderweek

ה Boarderweek, שנפתח השבוע באתר הסקי Val Thorens שבצרפת, הפך במהלך מספר השנים המועטות בהן הוא קיים לאירוע הגדול ביותר שמציין את תחילת עונת הסקי בהרי האלפים. זהו פסטיבל סקי וסנובורד, וייחודו בכך שזו התחרות היחידה באירופה שמנצחיה יכולים לעלות להתחרות באליפויות האקסטרים, ה X-Games.

שיא השבוע הינו תחרות הסקי ב Freestyle בקטגוריית ה Halfpipe, שמושכת אליה כמעט 100 מתחרים וקהל ענק שנאסף מסביב למתחם הסנובורד ב Val Thorens. בשנים האחרונות הציע ה Boarderweek אטרקציות רבות מאוד מלבד התחרויות, שכלל ניסוי ציוד ע"י כל מי שרוצה, די ג`יי, הופעות רוק, כדורעף-שלג, כדורגל-שלג, וכן, אפילו קפיצת באנג`י ואקרו-באנג`י!

אתר הפסטיבל: www.boarderweek.com

למידע נוסף:


14.12.07

 

שוק חג המולד בשוויץ - היום

שוק חג המולד הוא תמיד חוויה צבעונית ועליזה. גם כאן!

לפרטים נוספים:
Gstaad Saanenland Tourismus
טלפון: 41337488181
פקס: 41337488183
דוא"ל: info@gstaad.ch

לאתר הארוע לחץ כאן 

מידע נוסף
שוויץ באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל

11.12.07

 

גאודה מוארת בנורות - היום בהולנד

בניין העירייה היפהפייה הבנוי בסגנון גותי בכיכר השוק של Gouda, בהולנד, מואר כולו בנרות. הבניין מוקף אורות בצורה מהממת עם עצי אשוח ואורות קסומים על מנת להשרות את אווירת הפסטיבל בעיר. ראש העירייה של גאודה יקרא את סיפור "לידתה" של העיר ואז יתקהלו אנשי העיר ומקהלות מקומיות סביב עץ האשוח המרכזי בכיכר השוק וישירו שירי חג המולד. אירוע זה מובטח להיות מרגש ומקרב לבבות.

למידע נוסף:


9.12.07

 

אירועי חג המולד בכנסיית סנט ברייד בלונדון

אירועי חג המולד בכנסיית סנט ברייד, לונדון Christmas Carols at St Bride`s, Fleet Street
כנסיית סנט ברייד, היא אחת הכנסיות היותר מרשימות בלונדון. לכנסייה יש מבנה חרוטי, מה שהעניק עם השנים את ההשראה לצורתה של עוגת החתונה. אם תבקרו בחג המולד בכנסיית סנט ברייד, תוכלו להנות מסדרה של מזמורים חגיגיים וקונצרטים. במסגרת הביקור בכנסייה, ניתן לבקר גם באולם התת קרקעי, לגלות ולהתרשם מהשרידים המרשימים של הכנסייה.
תאריך: מ- 01.12.2007 עד 25.12.2007
מיקום: St Bride`s Church Fleet Street, לונדון, אנגליה.
מחיר: הכניסה חופשית.
אתר אינטרנט: www.stbrides.com
מידע נוסף על לונדון ואנגליה באתר למטייל.

7.12.07

 

פסטיבל הג`אז של בנגקוק יצא לדרך

פסטיבל הג`ז של בנגקוק Bangkok Jazz Festival

בשנת 2003 החלה המסורת של פסטיבל זה שצובר אט אט תאוצה. בשנה שעברה נהרו לאירועים 30 אלף איש, שהגיעו כדי לצפות בשורת האמנים שהופיעו והשנה צפוי להגיע מספר דומה. גם השנה יופיעו במקום אמנים רבים, חלקם תאים וחלקם מגיעים כאורחים מחו"ל. באתר הפסטיבל מופיעה רשימת האמנים המעודכנת.
תאריך: 6-8.12.2007
מקום: Sanam Ror 1 Pan 1 Ror Or בכתובת Viphavadi Rangsit
הגעה: אתר ההופעות נמצא סמוך לאתר ההנצחה במחוז Ratchathewi, צפון מזרחית למרכז בנגקוק, תאילנד.
מחיר: 1200 באט ליום, 2000 באט לכל ימי הפסטיבל.
כתובת מייל: bangkokjazzman@yahoo.com
אתר אינטרנט: www.bangkokjazzfestival.com

מידע נוסף על תאילנד ובנגקוק - באתר למטייל.


5.12.07

 

החל ממחר פסטיבל האורות בליון

פסטיבל האורות Fête des Lumières הוא האירוע המפורסם ביותר בליון, המתקיים משנת 1852. המקומיים חוגגים את יום השנה להפגנה הספונטנית של סולידריות שהתקיימה בעקבות הסרת הלוט מפסלה של מריה הקדושה על גבעת Fourvière. האירוע נקבע תחילה ל-8 בספטמבר 1852 אך נדחה בעקבות מזג האוויר הרע. הוא נקבע ל-8 בדצמבר אך שוב התעורר חשש שתתחיל סופה חזקה. לבסוף הסופה לא פרצה והתושבים יצאו אל הרחובות "חמושים" באלפי פנסים ונרות כדי להתמודד עם האפלה שהייתה צפויה.

עד היום מצוין האירוע בתצוגת אורות מרהיבה; כל בית וכל חלון בעיר מוארים ומתקיימת תהלוכה שמשתתפיה אוחזים באלפי פנסים. בימי החורף הקרים והחשוכים זהו מחזה מרהיב.


פרטים נוספים:
Fete des Lumieres
טלפון: 33472103030
פקס: 33472108039

או במשרד התיירות של ליון
טלפון: 330472776969
פקס:330478420432


לאתר הארוע לחץ כאן

מקום האירוע:
הארוע מתקיים ברחבי העיר ליון 


למידע נוסף:
צרפת באתר למטייל
ליון באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל

4.12.07

 

מחר יפתח במיאמי פסטיבל בזל לאמנות

אירוע תרבות בינלאומי זה שיתקיים באולם הכנסים במיאמי ביץ` (Miami Beach Convention Center) הוא הגירסה האמריקנית לאירוע דומה שמתקיים בעיר באזל בשוויץ והוא משלב תצוגת אמנות בינ"ל, תערוכות מיוחדות ואירועי מוסיקה, קולנוע, ארכיטקטורה ועיצוב. האירוע יתקיים ברובע הארט דקו, הסמוך לחוף הים ולאזור התיירותי של מיאמי. באירוע משתתפות כ-200 גלריות נבחרות מרחבי ארצות הברית, דרום אמריקה, אירופה ואפריקה שיציגו עבודות של כ-1500 אמנים וותיקים וכשרונות חדשים. תערוכה זו מושכת אליה אספנים, אמנים, מבקרים וחובבי אמנות מרחבי העולם והיא נחשבת לחשובה ביותר בתחום האמנות בארצות הברית. תערוכות מרכזיות יוצגו גם במוזיאונים בדרום פלורידה וכמו כן יתקיימו כינוסים מיוחדים עבור אספני אמנות ואוצְרים.

  • תאריך: 6-9.12.07
  • מקום: Miami Beach Convention Center, Convention Center Drive (Hall D) and Washington Avenue (Hall A)
  • אתר אינטרנט: www.artbaselmiamibeach.com


מתוך: מדור הפסטיבלים באתר למטייל

למידע נוסף:


3.12.07

 

ממחר: פסטיבל הג'אז של רומא

פסטיבל הג`אז של רומא 
Pazzi per il Jazz

פסטיבל הג`אז של רומא מהווה מוקד משיכה לכל המי ומי של עולם הג`אז - האיטלקי ובכלל. האודיטוריומים La Palma Club, Auditorium Parco della Musica ו- La Casa del Jazz הופכים לאכסנייה לכל מי שמוסיקה איכותית מרגשת אותו. בין השמות הגדולים שיופיעו השנה: John Zorn, Inner Roads, Crimson Jazz Trio ו- Terry Caller.


צילום: נטע רטר

  • תאריכים: 4-14.11.07
  • מיקום: Auditorium Parco Della Musica, רחוב Viale Pietro de Coubertin מספר 30
  • אתר אינטרנט: www.romajazzfestival.it


למידע נוסף:
רומא באתר למטייל
איטליה באתר למטייל
פסטיבלים בעולם באתר למטייל


2.12.07

 

החל: שוק חג המולד בג`נבה

שוק חג המולד - ג`נבה Christmas Market
השוויצרים מפורסמים בזכות האמנות שלהם. שוק חדש זה פעיל במשך כל דצמבר, מציע לקונים העוברים ושבים להתחדש לקראת העונה החגיגית עם אמנות מקומית ועבודות יד מכל העולם. בלב איזור הקניות יש חנויות תכשיטים, בתי קפה ומגוון אפשרויות להרחיב את מסע הקניות מעבר לשוק (כמובן בהתאם לגודל התקציב...).
תאריך: 24.11-24.12.2007
מקום: יתקיים ב- Place de la Fusterie שבג`נבה, שוויץ. בכדי להגיע ניתן ללכת כ- 5 דקות מתחנת הרכבת קורנבין. ממוקם בין רחוב רוהן ורחוב קונפדריישן.
אתר אינטרנט: www1.wwsa.ch/noel
למידע נוסף: שוויץ באתר למטייל, למטיילצ`יק על שוויץ, פסטיבלים באתר למטייל.