30.10.07

 

החל מהיום: פסטיבל המוזיקה העולמי של אוסלו

פסטיבל המוזיקה העולמי של אוסלו
Oslo World Music Festival

אתרים ואולמות שונים ברחבי אוסלו, בירתה של נורווגיה, יארחו במשך שבוע מסוף אוקטובר אמנים ממדינות שונות שיופיעו במסגרת פסטיבל המוזיקה העולמי. הסגנונות המוזיקליים המוצגים שונים ומגוונים הכלולים בתוכנית השופעת של הפסטיבל.

למידע נוסף:
נרווגיה באתר למטייל
אוסלו באתר למטייל
פסטיבלים ואירועים באתר למטייל


25.10.07

 

מטוס הנוסעים הגדול בעולם נחת היום בסידני

מטוס הנוסעים הגדול בעולם, איירבוס A380, ביצע היום את טיסתו הראשונה. הוא יצא משדה התעופה Changi בסינגפור ונחת הבוקר בנמל התעופה של סידני, אוסטרליה. המטוס, השייך לחברת התעופה "סינגפור איירליינס" נושא בבטנו למעלה מ- 470 נוסעים ואנשי צוות ולאחר נחיתתו נדרשו לפחות 50 עובדי קרקע של שדה התעופה על מנת לפרוק את תכולת בטן המטוס ולהתחיל את תהליכי קבלת הנוסעים.
למידע נוסף:

24.10.07

 

מחר: תחרות התיפוף ותהלוכת הבודהה בדרום תאילנד

תחרות התיפוף ותהלוכת הבודהה השנתית (Phon Lak Phra Festival) הם למעשה הפסטיבל של רעיונות בודהיסטים שמסמלים מעשי צדקה ועת לגיבוש של קהילת הנזירים. מקורות החגיגה במילה תאילנדית שמשמעותה "נתינת אוכל לנזירים". ימי החגיגה נחשבים עת לצאת במחולות לצלילי מקצבי תופים שמחים. בימי החגיגות מתקיימים גם תחרות סירות מקושטות ומספר טקסי פולחן מרשימים. במרכז החגיגה הדתית מתקיימת תהלוכה שנקראת Tak Bat Devo של קבוצת נזירים בודהיסטים. התהלוכה יורדת מהגבעה אל קהל גדול אשר מחכה לקבל את פניה. בעוד הנזירים מגיעים והקהל מפנה להם את הדרך בכדי לעבור, מגיש אחד הנוכחים לנזירים אוכל - מעשה צדקה. הטקס עצמו נערך בבוקר ובמהלך כל היום. במהלך הערב ישנן הופעות תאטרון.

  • תאריך: 25.10.2007
  • מקום: החגיגות יתקיימו ב- Provincial Hall וב- Saensuklampam Beach שבעיר הדרומית- Phattalung
  • אתר אינטרנט: www.thailandgrandfestival.com


למידע נוסף:

תאילנד באתר למטייל

מדור הפסטיבלים של אתר למטייל


23.10.07

 

בסוף השבוע: הפסטיבל לסרטים אמריקאים אפריקאים בלוס אנג`לס

הפסטיבל לסרטים אמריקאים אפריקאים בלוס אנג`לס
American Black Film Festival 

הפסטיבל לסרטים אמריקאים אפריקאים מתקיים מידי שנה ומוקדש למימון היוצרים. במהלך השנים האחרונות הפסטיבל התקיים באקפולקו שבמקסיקו ובמיאמי פלורידה, אך מ-2007 ואילך יהיה מושבו קבע בלוס אנג`לס. בפסטיבל יוקרנו מידי יום סרטים בקטגוריות שונות: סרטים קצרים, סרטים באורך מלא, וסרטים שעדיין בתהליך הכנה אשר יוצגו בפני קניינים במטרה לשווקם להקרנות פומביות. במקביל יתקיים פאנל רב משתתפים שיכלול נציגים של חברות הסרטה וכן הפעלות שונות. במהלך ימי הפסטיבל מתקיימים דיונים, שיחות, הקרנות, תחרויות וכמובן, מסיבות.

למידע נוסף:
לוס אנג`לס באתר למטייל
ארצות הברית באתר למטייל
פסטיבלים ואירועים באתר למטייל


17.10.07

 

החל מהיום: פסטיבל הסרטים בלונדון

מה לא הייתם נותנים, חובבי הקולנוע שביניכם, בשביל להלך בין הכוכבים האהובים, באווירה הנוצצת של טקסי בכורות סרטים (ה"פרמיירות") ושטיחים אדומים? ומה אם הייתם מגלים שהדבר אפשרי...? מידי שנה מאז 1956, מגיעים כוכבים גדולים וקטנים כאחד אל פסטיבל הקולנוע של לונדון (London Film Festival) שנמשך לאורך 16 ימים רוויי קולנוע. למעלה מ-200 סרטים ואירועים אחרים הופכים אותו לפסטיבל הקולנוע המקיף והגדול ביותר באנגליה. הפסטיבל מציג את הקולנוע העולמי במיטבו. החל מההפקות ההוליוודיות הגדולות והמפורסמות וכלה בסרטים קצרים עצמאיים, סרטי אנימציה, ארכיון סרטים, סרטים ממדינות דוברות אנגלית וממדינות זרות מכל רחבי הגלובוס. כרטיסים לסרטים נחלקים לשניים, כאשר חלק אחד "משוריין" לקולנוענים ולנותני החסות, והחלק השני מיועד למכירה לקהל הרחב. שימו לב: לאחר שהנהלת הפסטיבל תסיים לחלק כרטיסים לנותני החסות והקולנוענים, יוצאו כרטיסים נוספים למכירה. על כן ייתכנו מקרים רבים בהם סרטים שלא היו אליהם כרטיסים עד תאריך זה ואף מאוחר יותר, יהיו אליהם כרטיסים לאחר תאריך זה. כמו כן שימו לב שמרבית הסרטים בפסטיבל מוגבלים לגיל 16 ומעלה. עם זאת, חמישה סרטים השנה מוגדרים כ"סרטי משפחה" אליהם תותר הכניסה גם לצעירים. לפרטים נוספים, הסרטים ולוחות הזמנים, פנו לאתר הפסטיבל.

  • תאריך: 2007 .1.11 -17.10
  • מיקום: בתי קולנוע ותיאטראות שונים בעיר
  • מחיר: משתנה מאירוע לאירוע
  • מספר טלפון: 20 7928 3232
  • אתר אינטרנט: http://www.lff.org.uk/


מתוך מדור הפסטיבלים באתר למטייל.

למידע נוסף:

אנגליה באתר למטייל

לונדון באתר למטייל


16.10.07

 

פסטיבל השוקולד בפריז

פסטיבל השוקולד, פריז
Le Salon du Chocolat

אוהבי השוקולד שיבקרו בפריז בחודש אוקטובר צפויים לחגיגה של ממש אם יבקרו בפסטיבל השוקולד הגדול של העיר. במהלך ימי הפסטיבל צפויים לבקר בתערוכותיו השונות כ-100 אלף איש מדי יום (!) וממש לטבוע בים של שוקולד ומוצריו. במהלך ימי הפסטיבל יוכלו המבקרים ליהנות מתצוגות שונות, חגיגות של טעימות, סדנאות ועוד המון פעילויות נוטפות שוקולד. חובבי השוקולד הגדולים ביותר, הילדים, לא יקופחו ויזכו לפינוק מיוחד עם פעילויות מיוחדות ובהן גם סדנאות איפור ותחפושות משוקולד.
  • תאריכים: 19-22.10.07
  • מיקום: Porte de Versailles כתובת: Event International, 70 rue de la Tour, 75116 Paris
  • דמי כניסה: 6-12 יורו. כניסה חינם לבני 3 ומטה.
  • אתר אינטרנט: www.chocoland.com

למידע נוסף:
צרפת באתר למטייל
פריז באתר למטייל
פסטיבלים ואירועים באתר למטייל


14.10.07

 

שבוע הטעימות של המטבח הצרפתי

במהלך שבוע אחד בחודש אוקטובר הופכים חלקים נרחבים בצרפת לשטחי תצוגה פתוחים כאשר נפתח שבוע הטעימות של המטבח הצרפתי (La Semaine du Goût). במהלך אירועי השבוע המתקיימים בערים מרכזיות בצרפת ומחוזות במדינה המזוהים מאוד עם עליונותה הגסטרונומית עושים יד אחת שפים, עיתונאי אוכל, סופרי קולינריה, חקלאים ומסעדנים על מנת להביא לציבור את נפלאות הטעם הצרפתי. שלל אירועי השבוע כוללים סדנאות בישול, אירועי טעימות ותערוכות מקצועיות. כ-400 מסעדות בפריז וערים שונות יציעו תפריטי גורמה מופחתי מחיר עבור ילדים וסטודנטים. אם תרצו להתוודע לנפלאות הבישול הביתי של צרפת, תוכלו לפגוש בו בנקל. בחלק מהשכונות והאיזורים הכפריים יציגו ויציעו לטעימות בעלי בתים ומשקים את מיטב תוצרת מטבחיהם ממש מחוץ לבתים. מחוזות צרפת המזוהים יותר מכול עם נפלאותיהם הקולינריים יציינו את ייחודם באירועים חגיגיים משלהם.
תאריכים: 15-21.10.07
מיקום: ערים ואיזורים שונים בצרפת
מחיר: רוב האירועים (למעט ארוחות במסעדות) הם ללא תשלום
אתר אינטרנט: www.legout.com

12.10.07

 

עכשיו בפוקט- פסטיבל הצמחונים

תקופת התענית התאואיסטית נחגגת באופן ביזארי למדי, מנקודת מבטו של המבקר המערבי בפוקט, תאילנד. מראה רווח בתקופת החג הוא של המוני אנשים המשפדים את חלקי גופם באמצעות סכינים וחניתות. ללא ספק זהו מראה המעורר צמרמורת, מגעיל, אבל מצד שני גם מעניין. הפסטיבל נקרא כאן, Ngan Kin Jeh, אבל התרגום הוא- פסטיבל הצמחונים, כדאי לנצל את ההזדמנות ולבקר בחמשת המקדשים בפוקט, ולראות ריטואלים משונים אך מדהימים. חוויה של פעם בחיים.היום הראשון של החג הוא היום בו קוראים לרוחות ולאלים לסיוע ורחמים. יש טקסים ייחודיים בכל המקדשים וגם תהלוכות מרשימות של ההמונים ברחובות. ביום השישי והשביעי של הפסטיבל, בערב, נאספים המאמינים ליד המקדשים, ומתחילים לבצע את כל המנהגים המוזרים והמפחידים. הליכה על גחלים, ריצה על סולמות ששלביהם עשויים סכינים חדים ניתן לראות במקדש Bang Niau Temple שברחוב Phuket Road. אורכו של הסולם- כעשרה מטרים, ועשרות אנשים מטפסים עליו בלי פחד. השמועה אומרת כי אף אחד מהם אינו נפגע- סימן מובהק לאמונתם.ביום השמיני, יש תהלוכה ברחבי העיר, שבה רואים המוני אנשים, משפדים חלקי גוף שונים במחטים, סכינים וחניתות. כל אלה- סממני אמונה שלמה ודבקות רבה. אלה טקסי הטהרות ואמונה שמציינים את תחילת התענית התאואיסטית, בה אין אוכלים בשר, ואין שותים אלכוהול, וכמובן- מתנזרים ממין. פסטיבל כזה עוד לא ראיתם-חוויה אחרת!תאריכים: 11-19.10.2007מיקום: רחבי האיאתר אינטרנט: www.phuket.com

10.10.07

 

החל מהיום: יריד הספרים בפרנקפורט

אם שבוע הספר בגני יהושע לא מספיק לכם, זה הזמן לתפוס טיסה לפרנקפורט, גרמניה. זהו יריד הספרים המפורסם בעולם, אולי נקודת המפגש הגדולה ביותר בעולם לסצנת הספרות וההוצאה לאור הבינלאומית. שימו לב למספרים - כ-6,700 מפיצים והוצאות ספרים המציגים למעלה מ-360,000 ספרים ומוצרים אלקטרוניים מיותר ממאה ארצות שונות על פני שטח תצוגה של 190,000 מ"ר, בפני 300,000 מבקרים!!! המגוון פשוט עצום, ספרים מכל מדינה שתעלו בדעתכם - בנגלדש, קובה, ניו זילנד, פקיסטן, איי סמואה, ליכטנשטיין, פיליפינים, לוב, זימבבואה, קניה, איסלנד, קוריאה הצפונית והדרומית, אירן ועוד ועוד. מלבד ספרים מציג היריד תערוכות כמו Fascination Comics, ובה סדנאות ציור קומיקס, תצוגות, דיונים, פגישות עם ציירי קומיקס, פינות קריאה, תצוגת מולטימדיה ואפילו קפה-קומיקס; מרכז למדיה אלקטרונית המציג את הטרנדים הנוכחיים והמגמות והחידושים בתחום ההוצאה לאור באינטרנט, תקליטורים, ועוד; ותערוכה על אמנות וספרים עם גלריות, הוצאות מיוחדות, עבודות סטודנטים ממכללות אמנות ועוד. כל שנה בוחר היריד לעשות מחווה לאמנות הכתיבה במדינה אחרת בעולם, שתציג ספרים, אורחים והופעות מוזיקליות. כמו כן מחלק היריד פרסים, ביניהם פרס הספרות באינטרנט ופרס השלום.

  • תאריך: 10-14.10.2007, היריד פתוח לקהל הרחב ב-13-14.10
  • שעות פתיחה: 09:00-18:30
  • מחיר: 10 יורו.
  • מקום: Messe areal, Ludwig-Erhard-Anlage, 60327 Frankfurt/Main, Germany
  • הגעה: ב-Tram מספר S3, S5 או S6 לתחנת Messe. המקום נמצא במרחק הליכה מתחנת הרכבות של פרנקפורט .
  • כתובת מייל: marketing@book-fair.com
  • אתר אינטרנט: http://www.frankfurt-book-fair.com/

למידע נוסף:

גרמניה באתר למטייל

פרנקפורט באתר למטייל

מדור פסטיבלים באתר למטייל


9.10.07

 

פסטיבל מוסיקה ואומנות מקודשת ברומא

פסטיבל מוסיקה ואומנות מקודשת ברומא
Festival di Musica e Arte Sacra
 

מעטים המקומות שהם מושלמים כל-כך לשילוב בין מוסיקה ואומנות מקודשת כמו רומא, הודות לכנסיות רבות ההדר שלה. במשך ארבעה ימים, בכנסיות ברחבי העיר, מגיעים אלפי מאזינים לשמוע את מיטב התזמורות מנגנות יצירות קלאסיות. הארוע מתחיל עם היצירה Tu es Petrus בכנסיית סנט פיטר שבוותיקן בערב הראשון,ואחריה מצטרפות כנסיות כגון סנט פול, וסנט ג`ובאני אין לטרנו. לאוהבי הז`אנר - ארוע חובה!
  • תאריכים: 10-13.10.07
  • מיקום: כנסיות ברחבי רומא- San Paolo fuori le Mura, Santa Maria Maggiore, San Giovanni in Laterano, San Pietro
  • אתר אינטרנט: www.festivalmusicaeartesacra.net

למידע נוסף:
איטליה באתר למטייל
רומא באתר למטייל
פסטיבלים ואירועים באתר למטייל


5.10.07

 

החודש: אירועים לילדים במצודת לונדון

מצודת לונדון נקשרה במשך כ- 900 שנה לסיפורים על מקום אליו הוכנסו בוגדים או מטיפים שפעלו נגד שלטון המלוכה והושמו במעצר בין כתלי הטירה, לא מעט עונו ומתו במרתפים ובצינוק. חודש אוקטובר מוקדש לניסיונות הבריחה מהמגדל ובדרך כלל גם לכישלונם המוחץ. ב-3 וב- 4 בנובמבר, מקדישים את הארועים במצודה, כמו ביתר אנגליה לגאי פוקס. כל אנגליה חוגגת ביום זה עם מדורות וטקסים של אש. מספרים מי היה גאי פוקס, האם היה אחד מתוך חולייה של קושרים, או אדם בודד? מגוללים את סיפור העלילה המורכבת של הקשר נגד המלך ב-1605 כשסיומו של הקשר היה כמובן, תפיסתו של גאי פוקס, כליאתו במגדל, עינויו בנוסח הימים ההם, ומוות. המדריכים במקום, הלבושים בצורה המסורתית המקובלת, ילוו את הקהל לאורך ההתרחשויות.מה לראות: "המגדל הלבן", "בית התכשיטים" ובו כתר המלוכה עם יותר מ- 2,800 יהלומים, 273 פנינים ועוד אבני אודם אחרות, קפלת סן ג`ון הבנויה בסגנון רומנסקי, "שער הבוגדים"- אותו שער שדרכו עברו האסירים בהגיעם בסירה לטירה, "בית המלכה"- ביתו הרשמי של מושל הטירה ו"מגדל Wakefield". תשעת העורבים הם האורחים הכי חשובים בטירה. לא ידוע מתי נחתו והתמקמו במקום. האגדה מספרת שביום בו הם יעזבו את הטירה הממלכה תיפול, לכן לכל אחד מהם כנף אחת שבורה כדי שלא יוכלו לעוף. הטירה פתוחה לציבור החל משנת 1660 (תקופת צ`ארלס השני) כדי שאנשים יוכלו לראות את תכשיטי המלוכה ואוסף השריונות המרשים והכי חשוב שירגישו את עוצמת האימפריה.
תאריך: 2007 .30.10- 1.10
הגעה: הטאואר ממוקם על נהר התמזה (Thames) בסמוך לגשר טאואר (Tower Bridge). ברכבת התחתית עד לתחנת Tower Hill; באוטובוס קוים מספר 15, 25, 42, 78, 100, D1. בסירה מ- Westminster או Greenwich עד ל- Tower Pier.
מחיר: מבוגר: 16 פאונד. ילד: 9.5 פאונד.
אתר אינטרנט: www.hrp.org.uk

3.10.07

 

החל מסוף השבוע: פסטיבל היין והשמפניה בבודפשט

פסטיבל היין והשמפניה
Wine and Champagne Festival

הונגריה מייצרת יין כבר למעלה מאלפיים שנים ויינותיה היו מבוקשים מאוד במאה השמונה עשרה. כיום היין הטוב והמוכר ביותר מתוצרת הונגריה הוא Aszu וה- Bull`s Blood (שמיוצר בצפון הונגריה). בפסטיבל היין והשמפניה המסורתי תוכלו ליהנות לא רק משני סוגים מובחרים אלו, אלא משפע של סוגי משקאות מקומיים ותוצרת חוץ. צפו לתחרויות שתיה, מכירות פומביות, ארוחות חגיגיות וחגיגת יין ובציר. בנוסף יתקיימו ארועים נוספים בטירת בודה כגון תערוכת צילום וקונצרטים חגיגיים. 

  • תאריך:  2007  .5-18.10 
  • מיקום: הארועים יתקיימו ברחבי בודפשט, בין היתר בטירת בודה.
  • מספר טלפון: 3612660479
  • פקס: 3612667477
  • דואר אלקטרוני: hungary@tourinform.hu 
  • אתר אינטרנט: www.budapestinfo.hu

למידע נוסף:
הונגריה באתר למטייל
בודפשט באתר למטייל
פסטיבלים ואירועים באתר למטייל