30.9.07

 

מחר: היום הלאומי של סין

יום העצמאות של סין חל ב-1 באוקטובר. למעשה זהו התאריך בו הכריז מאו טסה טונג על הקמת הרפובליקה העממית הסינית בשנת 1949. החגיגות המרכזיות נערכות בכיכר טיינאנמן שבבירת סין, בייג`ין אולם בכל רחבי המדינה ישנם מצעדים צבאיים, חגיגות ומסיבות וכמובן מופע של זיקוקי דינור. לתשומת הלב, ביום זה הרבה מקומות סגורים וגם תנועת התחבורה הציבורית אינה פועלת תמיד כסידרה. תאריך: 1.10.2007 מיקום: כיכר טיינאנמן ורחבי המדינה

28.9.07

 

החל האוקטוברפסט במינכן

האוקטוברפסט (Oktoberfest) הוא פסטיבל אולטימטיבי עבור מעריצי הבירה הגרמנית. המשקה והתזמורות יככבו בכל פינה במינכן, גרמניה. מסיבת הבירה הגדולה בעולם מושכת אליה תיירים מכל רחבי העולם ומי שבאמת רוצה לחוות חוויה מיוחדת חייב להגיע! הפסטיבל, הידוע בפי המקומיים כ- "Wies`n" הוא מהפסטיבלים הציבוריים הגדולים ביותר בעולם וחביב מאוד על צעירים ברוחם ובנפשם. בכל שנה הפסטיבל מושך מעל 6 מליון תיירים, ששותים מעל 5 מליון ליטרים של בירה, זוללים 150,000 נקניקיות חזיר, ו-600,000 נתחי חזה עוף. ישנם אוהלים, שמוקמים על ידי בתי החרושת לבירה. על התיירים לבחור את האוהל המועדף עליהם, מבחינת הסגנון והאנשים בו. המחפשים את האירועים המעודנים יותר, אך עדיין מלאי חיים, יבדקו את האוהלים Augustiner, Ochsenbraterei או את Fischer-Vroni. אוהל ה- Kfer נותן את האות לסגירה, כשהוא מגיש מטובי המעדנים של מינכן. יש בו תחושה אקסקלוסיבית, כמו גם באוהל היין והשמפניה. חשוב לציין כי שעות השתייה מוגבלות עד 1:00 בלילה. הפסטיבל מקיים גם מצעד של בעלי הזכיונות על האוהלים, המגיעים על קרון מבשלי השיכר, ערב פולקלור בינלאומי, ריקודים ומנגינות ממחוזות ומדינות רבות. למחרת, תריסר קבוצות יצעדו ברחובות העיר בתלבושות מסורתיות, עם סוסים מרשימים ותזמורות כלי נשיפה. בנוסף ישנו מופע חקלאים וכן אפשר למצוא פארק בו קרוסלות, גלגלי ענק רכבות הרים ושדים, שעושה את הפסטיבל כיפי גם לילדים כמו להורים.
תאריך: 22.9-7.10.2007
מקום: Theresienwiese, מינכן
אתר אינטרנט: www.oktoberfest.de
פרטים נוספים אפשר לקבל במשרד התיירות:
כתובת: Sendlinger Strase 1
טלפון: 49892330300
פקס: 498923330233
אי מייל: tourismus@muenchen.btl.de

25.9.07

 

פסטיבל הסרטים בניו יורק

פסטיבל הסרטים של ניו יורק
New York Film Festival


פסטיבל הסרטים של ניו יורק, איך לא, תופס מקום של כבוד בפסטיבלי הסרטים העולמיים. הפסטיבל מכבד יוצרים מרחבי העולם כולו, ומקרינים בו פרימיירות של יוצרים מוכרים ואלמונים כאחד. אך אל דאגה, האלמוני הופך מוכר לאחר פסטיבל זה. חלק מיוחד מהפסטיבל מוקדש לכל אותן יצירות אוונגרד, הנותנות ביטוי לקולנוע ניסויי ולא-נרטיבי.

בכל שנה מוקרנים בפסטיבל בממוצע 28 סרטים באורך מלא ו-12 סרטים קצרים. אין בו קטגוריות ולא פרסים, והבחירות נעשות על ידי ועדה של חמישה אנשים. היצירות הנבחרות מוכרזות בניו יורק טיימס ביום ראשון הראשון שלאחר Labor Day. כל יוצר מוזמן להשתתף, ללא הגבלות ביצירה וללא תשלום!
כרטיסים ניתן לרכוש באתר הפסטיבל, או במקום עצמו.

  • תאריכים: 28.9-14.10.07
  • מיקום: אולם פרדריק פ. רוז במרכז לינקולן (Lincoln Center), בפינת הרחובות ברודווי ורחוב 60.
  • אתר אינטרנט: www.filmlinc.com  

למידע נוסף:
ארצות הברית באתר למטייל
ניו יורק באתר למטייל 
פסטיבלים ואירועים באתר למטייל


24.9.07

 

מחר בכרתים: פסטיבל הקיץ של הרקליון

בכל קיץ מקיימת עיריית הרקליון שבכרתים, יוון, פסטיבל אומנויות ענף המציע שלל תערוכות והופעות מתחומים שונים. במהלך שנות קיומו רשם הפסטיבל את השתתפותם של אמנים מובילים בתחומם: בית האופרה קירוב, בלט בולשוי, בית האופרה של וינה, אלווין איילי ועוד שמות גדולים. אם אתם מבקרים בכרתים בתקופת הפסטיבל כדאי להציץ בתוכניה ולהגיע לאחד האירועים.
  • תאריכים: עד ה-25.9.07
  • מיקום: אתרים שונים בעיר הרקליון, כרתים
  • אתר אינטרנט: עיריית הרקליון - www.heraklion.gr/english

מתוך מדור הפסטיבלים והאירועים של אתר למטייל

למידע נוסף: יוון באתר למטייל

כרתים באתר למטייל


23.9.07

 

מחר: פסטיבל פיסול בחול בבלגיה

פסטיבל פיסול החול של זיבורג (Zeebrugge), שליד ברוז` שבבלגיה, מזמן לכם אפשרות לדון בשאלה "מה היית עושה אם היו לך תשעה מיליון קילו של חול?", ואז עונה לכם "תפסלו בהם"! פסלי חול מכל העולם משתתפים בחגיגה ויצירותיהם מרהיבות ביופיין. תוכלו למצוא כאן פסלי חול בני 15 מטר - כמו בניין ארבע קומות ממוצע. תוכנית הפסטיבל תוביל אתכם בין פסל לפסל (רק תשתדלו לא לדרוך...) שם תזכו להסברים על תהליך הבניה ואמירת היוצר. תאריך: 24.9.2007 מחיר: מבוגר: 9 אירו. ילד: 5 אירו. מספר טלפון: 465 200 50 32 דואר אלקטרוני: info@zandsculptuur.be אתר אינטרנט: www.zandsculptuur.com

20.9.07

 

ממחר: פסטיבל הגבינות של ברה, איטליה

אוהבי הגבינות שימו לב: אחד מפסטיבלי הגבינות הגדולים והטובים בעולם פותח בפניכם את שעריו! העיר ברה (Bra) באיטליה, הקרובה לגבול צרפת, הופכת לאבן שואבת לכל אוהבי הגבינה בימי הפסטיבל, ואתם מוזמנים לבוא, להריח ולטעום. כחלק מהתנועה האידיאולוגית המתנגדת לתופעת המזון המהיר, הפסטיבל הזה נערך תחת המוטו של "מזון איטי", כלומר אוכל ביתי ומושקע. בהתאם לכך, יותר מ 150 דוכנים יציגו את מרכולתם בפני יותר מ 130,000 מבקרים, יתנו לכם לטעום, וכמובן לרכוש, עם יין וזיתים, או בלעדיהם. מעבר לטעימות עצמן יתקיימו גם אירועים כגון הרצאות, סיורים ופעילויות לילדים - הכל כמובן על טהרת החלב ומוצריו. בתיאבון!
תאריכים: 21-24.9.07
מיקום: אל העיר ברה קל להגיע באוטוסטרדה A4 ממילאנו (כ-200 ק"מ), או מטורינו (כ-60 ק"מ), וכן בשורה של רכבות. לחצו כאן למפה של אתרי הארועים בעיר.
אתר אינטרנט: www.cheese.slowfood.it

18.9.07

 

נפתח: הפסטיבל האיטלקי בניו יורק

הפסטיבל האיטלקי ברובע Little Italy בניו יורק הוא סיבה למסיבה. במרכז הענינים הוא הקדוש הפטרון סן גנרו, שמהווה מקור לאמונה וטקסים רבים באיטליה כמובן, וגם בקרב הקהילה האיטלקית בניו יורק ובעולם. שרידיו של הקדוש ממוקמים בקתדרלה המפוארת והגדולה בנאפולי, איטליה, ולדברי המאמינים, ניסים שונים קורים שם כל שנה בעתות החגיגות כשהדם של הקדוש, שנשמר כבר מאות בשנים בקתדרלה בכלי מפואר ומעוטר, מתחיל לבעבע מעצמו, לאות נוכחותו הקדושה. בניו יורק חוגגים האיטלקים עם המון פעילויות לכל המשפחה, ברובע "איטליה הקטנה". מיליוני אנשים יגיעו אל התהלוכות הגדולות והססגוניות, שמוקפות בדוכני אוכל איטלקי מעולה. גלידה איטלקית מעודנת, כריכים אימתניים נוטפים שמן זית ונקניקים עסיסיים, ומאפים מתוקים להתפאר ילוו את הצועדים בסך.
תאריכים: 13-23.09.07
מיקום: ברובע "איטליה הקטנה", לאורך רחוב Mulberry St. התהלוכה מתקיימת לאורך הרחוב בין הרחובות Houston ו- Canal, ועיקר הפעילות היא ברחובות Hester ו- Grand, בפינות רחוב Mulberry.
אתר אינטרנט: www.sangennaro.org

קרא עוד על ניו יורק וארה"ב באתר למטייל.


11.9.07

 

בסוף השבוע: יריד הסירות הגדול של טורנטו

יריד הסירות הגדול של טורנטו
Toronto In-Water Boat Show


אם כלי שיט מעניינים אתכם - הנה פסטיבל שאסור להפסיד. תערוכות הסירות מציגה יותר מ 200 ספינות, יאכטות, סירות מנוע, סירות מפרש, קייאקים ואפילו סירות מתנפחות. מעניין במיוחד לראות את תצוגת הספינות החדשות אל מול המוצגים העתיקים, וגם לילדים לא יהיה משעמם, הודות לאיזור מיוחד שהוקצה להם, המציע פעילויות כגון צביעת סירות ותחרויות דיג. כל הארועים מתריימים המתחם Ontario Place, הכולל אגם מקורה ענק.

  • תאריכים: 13-16.9.07 
  • מיקום: Ontario Place, שדרות Lakeshore Blvd מספר 955, טורנטו M6K 3B9.
  • שעות פתיחה: ימים חמישי ושישי: 12:00-19:00, ימי שבת וראשון 10:00-18:00.
  • מחיר: מבוגר: 12:75$, ילד 6.75$.
  • אתר אינטרנט: www.torontoinwaterboatshow.com

למידע נוסף:
טורנטו באתר למטייל
קנדה באתר למטייל
פסטיבלים ואירועים באתר למטייל 


9.9.07

 

נפתח: יריד Dippe בפרנקפורט

כחצי מיליון איש פוקדים מדי שנה את יריד Dippe המהולל של פרנקפורט, המציע שעות של הנאה וכיף לכולם. היריד הצבעוני והתוסס כולל מתקנים, קרוסלות, רכבות הרים, יריד מזון ואלכוהול מרחבי גרמניה, ותצוגת זיקוקים מרהיבה בכל ערב מעל ה-Festplatz. היריד החל בעצם משוק שהתקיים בפרנקפורט כבר במאה ה-14, בו סחרו המוכרים בכלי בית (ואכן פירושה של המילה dippe בשפה המקומית הוא כדים). כיום היריד התרחב הרבה מעבר למה שהיה במקור, והוא בין הפופולריים בגרמניה, ארץ שבה כמעט כל עיר וכפר מארגנת לפחות יריד אחד בשנה (אבל לא כזה...). היריד מתקיים באביב ובסתיו.
תאריך: 7-17.9.2007
מקום: Festplatz am Ratsweg בפרנקפורט/מיין
הגעה: ב-Bornheim district במזרח העיר, בצומת של A661 ו-B8. סעו ב-tube בקו U7 ל-RatswegqFestplatz. ברכב: נוסעים ב-A661 עד לצומת 13.
שעות פתיחה: ימי ראשון מ-12:00 עד 23:00, ימי שני עד חמישי 14:00 עד 23:00, שישי-שבת מ-14:00 עד חצות.
לפרטים: Kurt Stroscher - Tourismus&Congress GmbH
כתובת: Kaiser-Str. 56, 60329 Frankfurt/Main, Germany
טלפון: 496921234136
פקס: 496921231893
מייל: stroscher@tcf.frankfurt.de
לפרטים נוספים, משרד התיירות של פרנקפורט:
כתובת: Kaiser-Str. 56, 60329 Frankfurt/Main, Germany
טלפון: 496921238800
פקס: 496921237880

קיראו עוד על פרנקפורט וגרמניה באתר למטייל

5.9.07

 

מהיום: פסטיבל הקולנוע של טורונטו

יש שמחשיבים את פסטיבל הקולנוע של טורונטו כעומד בשורה אחת עם הפסטיבלים של קאן, ברלין וונציה, ואכן ההדים שהפסטיבל מעורר, עם יותר מ-300 הסרטים המוצגים בו, סימן אותו כמוביל הן בתחום האיכות והן בתחום הגיוון. אנחנו לא נחשפים דיינו לתוצרת הקולנועית של קנדה, למרות שהתעשייה במדינה פורחת ומרתקת, וזו הזדמנות מצויינת לשנות זאת. אנחנו ממליצים גם לא להפסיד את הארוע המרגש בו במאים מובילים מציגים את הסרטים שהשפיעו על העשייה הקולנועית שלהם.

  • תאריכים: 5-16.9.07
  • מקום: באתרים מגוונים ברחבי טורונטו. מפת אתרי הפסטיבל
  • אתר אינטרנט: www.tiff07.ca


מתוך: פסטיבלים באתר למטייל

למידע נוסף:

קנדה באתר למטייל

טורונטו באתר למטייל


4.9.07

 

מחרתיים: סוף השבוע הפתוח של המשמר הנשיאותי בפריז

סוף השבוע הפתוח של המשמר הנשיאותי, פריז
Open Weekend at the Garde Republicaine


בכל שנה פותח המשמר הנשיאותי של צרפת את דלתותיו בפני האזרחים והתיירים. כולם מוזמנים לבוא ולהתשאות מלהקת כלי הנשיפה המרשימה, הסוסים המטופחים וכלי הנשק שנראים כאילו הוצאו מתוך סרטי מלחמה ישנים. באותה הזדמנות תוכלו ללמוד קצת על ההיסטוריה של המשמר הזה ולטעום מעט מההדר והפאר המאפיין אותו. הכניסה חופשית.

למידע נוסף:
פריז באתר למטייל
צרפת באתר למטייל
פסטיבלים באירועים באתר למטייל