30.8.07

 

מחר: פסטיבל סרטי פנטזיה במנצ'סטר

הפסטיבל לסרטי פנטזיה במנצ'סטר, אנגליה הוא חגיגה בת שלושה ימים שמעריצי הז`אנר של מדע בדיוני, פנטזיה ואימה - שילוש שפשוט אי אפשר לעמוד בפניו. הקרנות לרוב, דיונים, תערוכות, סעודות עם נושא מדע בדיוני ואפילו מכירות פומביות של מוצרים הופכים את הארוע הזה לחגיגה לכל המשפחה. כמובן שגולת הכותרת כאן היא ההקרנות עצמן - שיחודן בשילוב בין חומרים קלאסים לחדשניים, וכולל הפקות מחודשות, בין היתר בשיטת התלת מימד. הפסטיבל נערך מאז שנת 1990 והוא מעניק פרסים שמטרתם לעודד את היצירה העצמאית בתחום. לחובבי הז`אנר ללא ספק מדובר בחוויה שאסור לפספס!

למידע נוסף:

אנגליה באתר למטייל


23.8.07

 

החל ממחר: פסטיבל הסרטים במונטריאול


זהו אחד הארועים התרבותיים החשובים ביותר בקנדה, וזכה לשם עולמי הודות לאיכות בקולנוע המוצג בו. הוא גם נחשב לפסטיבל הקולנוע עם מספר המבקרים הגדול בעולם, והפסטיבל התחרותי היחיד בצפון אמריקה שהוכר על ידי ה-International Federation of Film Producers Associations. בתי קולנוע רבים בעיר משתתפים בארוע, ומקרינים את הסרטים הנכללים בו, ומארחים את שלל הקרנות הבכורה והאירועים השונים. בין היתר, מה שהופך את הפסטיבל לאטרקטיבי כל כך הוא השילוב בין סרטים של קולנוענים בעלי שם לכאלה של קולנוענים מתחילים. גם הגיוון הלאומי של הסרטים (יותר מ-60 מדינות!), והמתח התחרותי מוסיף עיניין לארוע.

למידע נוסף:

קנדה באתר למטייל

פסטיבלים ואירועים באתר למטייל


22.8.07

 

החל משישי: פסטיבל התרבויות בדבלין

פסטיבל תרבויות העולם הוא ארוע שנתי בו חוגגים את המגוון העצום של התרבות האנושית. הפסטיבל מתמקד בתחום האומנויות, ובעיקר בכל מה שחדש ומעניין בתחום הזה. המטרה היא להעניק לקהל חוויה מורכבת, ולאתגר אותו על-ידי העמדת מגוון אומנויות רחב - מאומנויות הבמה ועד האומנויות הפלסטיות. כמובן שגם היצע רחב של שווקים תערוכות סדנאות וקרקסים מסייעים לפסטיבל להפוך לאחת מגולות הכותרת של ארועי התרבות בדבלין, בירת אירלנד. הפסטיבל מתקיים בעיירת חוף מקסימה בשם Dún Laoghaire, כעשרה קילומטר דרומית לדבלין. מה שמאפשר קצת בריחה מהבלאגן העירוני - ככה יהיה קל יותר להכנס לאווירה האומנותית.


21.8.07

 

בסוף השבוע: פסטיבל אויטמארקט באמסטרדם

פסטיבל אויטמארקט, אמסטרדם
Uitmarkt Amsterdam

אמסטרדם מדומה לכוורת של פעילויות תרבותיות ו- Uitmarkt הוא דוגמא מצוינת לטמפרמנט האומנותי של העיר. במהלך חודש אוגוסט, מתחילה "עונה" חדשה בתרבות ברחבי העיר וכמו פטריות אחר הגשם צצות הופעות ובמות בפנים האולמות ותחת כיפת השמיים. כאן תמצאו הכל עבור כל אחד, עם הצגות תאטרון, קברט, דאנס, פופ, מוסיקה קלאסית, אופרה, פנטומימאים, תאטרון ילדים, סרטים ומופעי רחוב. המופעים בחינם, כך שזה לא מפתיע שתמצא יותר מחצי מיליון אנשים המסתובבים מבולבלים ומנסים להספיק להופעה הבאה. רצוי לחפש את תחנת המידע של ה"שוק", שם ידריכו אתכם על זמני ההופעות ומיקומן. חובבי האומנות והמופעים יספגו בשבוע אחד ברחבי אמסטרדם את מנת התרבות החודשית שלהם.
  • תאריכים: 24-26.8.07 
  • מיקום: אתרים שונים ברחבי אמסטרדם
  • אתר אינטרנט: www.uitmarkt.nl 

למידע נוסף:
הולנד באתר למטייל
אמסטרדם באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל


16.8.07

 

ממחר : פסטיבל מאלמו בשבדיה

פסטיבל מאלמו - שבדיה
Malmö Festival

פסטיבל מאלמו הוא אחד הפסטיבלים האהובים ביותר בשבדיה ובסקנדינביה. לאורך שמונת ימי הפסטיבלים מבקרים בו למעלה ממיליון וחצי (!) אורחים, אולי משום שכל האירועים והמופעים המתקיימים בו הם חינם. במהלך הפסטיבל מתקיימים למעלה מ-250 מופעי מוזיקה ואמנות, ירידים ושווקים, פארק שעשועים ועוד אירועי תרבות וכיף לכל המשפחה.


15.8.07

 

מחר: מירוץ הסוסים השנתי בסיינה

הפאליו הוא מרוץ סוסים שמתקיים כל שנה מסביב לכיכר הגדולה של סיינה- פיאצה דל קמפו,
איטליה
, (Piazza del Campo), בו מתחרים נציגים מהפרובינציות של סיינה והוא ללא ספק האירוע הרנסנסי החשוב ביותר בעיר. המרוץ הראשון התקיים בשנת 1310 ומאז ממשיכים לקיים אותו באדיקות, כל שנה- פעמיים בשנה: ב-2 ביולי הוא נחגג לכבוד המדונה של Provenzano וב-16 באוגוסט לכבוד ה-Assumption of the Virgin- העליה לשמים של מריה. השם Palio בא מהמילה הלטינית pallium שפרושה דגל. ובהתאם לכך, המנצח במרוץ מקבל דגל מעוצב עם הדמות של מריה הבתולה.

אירוע זה הוא הלב והנשמה של העיר סיינה. הוא נמשך רק דקה וחצי אולם הדקה וחצי הזאת מהווה עבור המקומיים, שיא של שנה שלמה של תקוות, תיכנונים, הכנות, התערבויות ועוד ועוד. עבורם, ה-Palio, הוא עניין של חיים ומוות. וההעזה, אי השפיות, השוחד, ההרעלות, איומי המוות ועוד משחקים בו תפקיד ראשי. הגשת הבקשה להשתתף במרוץ, מתקיימת באותו אופן מאז 1721. תאריכי ההרשמה הם ה-29 ליוני וה-13 באוגוסט (אם זה מעניין אתכם). הסוסים עוברים בדיקות רפואיות מחמירות ועליהם להיות במצב מצויין על מנת להשתתף. ביום ה-Palio, כל העיר משכימה קום. הפעמון הגדול של Mangia Tower, Sunto מצלצל בשעה שמונה בבוקר ומודיע לכל תושבי העיר ואורחיה כי היום יוצא הדופן עומד להתחיל. אין זה דבר רגיל שהפעמון מצלצל, והדבר מראה על חגיגיות היום. הכל מאורגן ומתוכנן לפרטי פרטים לקראת ה-Palio וצריך לזוז כמו שעון. אחת ממטרות המארגנים היא להיות מוכנים להתנפלות המוני האנשים. בין הבאים: מעריצים נאמנים וסתם סקרנים, עולי רגל לא מיומנים, תיירים אשר מגיעים בדרך לפירנצה או לונציה, כולם מנסים להיכנס פנימה, לצפות ב-Palio.

  • תאריכים: 2.7.07 ו- 16.8.07
  • מיקום: הכיכר הגדולה של סיינה- פיאצה דל קמפו (Piazza del Campo)
  • אתר אינטרנט: http://www.paliodisiena.biz/

:למידע נוסף
איטליה באתר למטייל

אירועים ופסטיבלים באתר למטייל


14.8.07

 

בסוף השבוע: פסטיבל המוזיקה בטרוטנוב- צ'כיה

פסטיבל המוסיקה - טרוטנוב
Trutnov Open Air Music Festival

זהו הפסטיבל הגדול ביותר מבין הפסטיבלים המתקיימים מתחת לכיפת השמיים בצ`כיה. בדומה לפסטיבלי מוסיקה פופולריים אחרים, גם פסטיבל זה החל כיוזמה מקומית והפך עם השנים לאטרקציה עבור צעירים בכל רחבי צ`כיה ואירופה. בשנותיו הראשונות סבל הפסטיבל מנחת זרועה של המשטרה הקומוניסטית, אך אחרי מהפיכת הקטיפה שהביאה בשנת 1989 להפלת הממשלה הקומוניסטית בצ`כיה הוא הצטרף כחבר מהשורה למשפחת הפסטיבלים העולמיים והפך למקור בילוי והנאה לצעירים, המגיעים לצפות בעשרות המופעים המשתתפים בו.

למידע נוסף:
צ`כיה באתר למטייל
פראג באתר למטייל
פסטיבלים ואירועים באתר למטייל


13.8.07

 

בעוד שבוע: פסטיבל זריקת טלפונים באנגליה

תחרות זריקת מכשירי טלפון ניידים
UK Mobile Phone Throwing Championships

בתחרות הטלת מכשירי טלפונים סלולריים בריצ`מונד- אנגליה תוכלו להגשים חלום ולזרוק את מכשיר הטלפון שלכם למרחק ואלי לזכות בתחרות. הספורט המצחיק הזה התחיל בפינלנד בשנת 2000, כרגע השיא העולמי עומד על 82.55 מטרים! (הנשים מתהדרות בהטלה של 32.73 מטרים בלבד...) מכיוון שזוהי התחרות הראשונה הנערכת בבריטניה השיא עומד על 0 ולכל אחד יש סיכוי לשבור פה את השיא ולהיות אלוף האי הבריטי בהטלת סלולרים למרחק. הטלפונים הנזרקים יועברו למחזור או יתרמו למדינות עניות במכשירים, על-ידי ארגון ActionAid, שעובדים ב-30 מדינות עניות בעולם ועוזרים בפיתוח החינוך, מערכת הבריאות, תוכניות מזון ומים מטוהרים. מחיר זריקה הוא 3 ליש"ט ויש להיות מעל גיל 18. אז לא לשכוח את המכשירים הישנים כשנוסעים לאנגליה השנה!
  • תאריך: 20.8.2007
  • כתובת: Tooting Bec Athletics Track, Tooting Bec Road, SW17 3NP
  • מחיר כניסה: 5 פאונד.
  • מספר טלפון:  9183 8677 020
  • אתר אינטרנט: www.8thdayuk.com

למידע נוסף:


9.8.07

 

בימים אלו: פסטיבל השמש בטוסקנה

פסטיבל השמש של טוסקנה
Tuscan Sun Festival

עמוק בתוך הנוף הקסום של טוסקנה יושבת העיר Cortona, שמארחת את הפסטיבל השנתי של השמש, אחד הארועים הכי נחשבים בסצינה התרבותית של אירופה כולה. ממוסיקה קלאסית לאוכל, מתערוכות אומנות עד מעיינות חמים - ההיצע בפסטיבל הזה הוא פשוט אדיר! האורחים בפסטיבל כוללים את הדמויות החשובות ביותר בתחומן -  אומנים, מוסיקאים, היסטוריונים, סופרים, שחקנים ועוד.

לשבת בבניין טוסקני בן מאות שנים, להקשיב למיטב התזמורות מבצעות את ויואלדי או מוצרט באמצע היום , ואז ללכת לארוחה של שף עולמי, לבקר בסדנת יוגה או להתעדכן בכל מה שחדש באומנות האירופית בת זמננו - מה יותר מזה נוכל לבקש? וגם אם נוכל לבקש - יש סיכוי לא מבוטל שנמצא גם את זה בפסטיבל הזה...
פסטיבלים באיטליה 
טוסקנה
צילום: אתי אפללו

למידע נוסף על:


8.8.07

 

מיום שישי: פסטיבל הבירה בטורונטו

מתי בפעם האחרונה טעמתם 200 סוגי בירה בערב אחד? זה בדיוק מה שמציע לכם פסטיבל הבירה של טורונטו, קנדה, שנערך השנה (2007) בפעם ה-18. את המשקאות מלוות מסעדות רבות הנמצאות בסמוך, הופעות מוסיקה והרבה אווירה. כדי לאזן את הבירה הקרה, אתם מוזמנים לבקר באוהל שכולו על האש - כי מה משלים את הבירה יותר מברביקיו? ארועים נוספים הם "The 12 Beers of Christmas" - פסטיבל טעימות בירה, Alexander Keith`s "Lobster Bash" - שכולו כמובן בטעם לובסטרים, וה- King St Crawl - עוד טעימות בירה, הפעם בפאבים של רחוב King.

  • תאריכים: 10-12.8.07
  • מיקום: האירוע המרכזי מתקיים ב-Historic Fort York.
  • אתר אינטרנט: www.beerfestival.ca/

7.8.07

 

ממחר: הפסטיבל הבינלאומי באדינבורו- סקוטלנד

הפסטיבל הבינלאומי באדינבורו - סקוטלנד
Edinburgh International Festival

פסטיבל אדינבורו נחשב לפסטיבל האמנויות הגדול בעולם המתקיים מידי חודש אוגוסט. הוא כולל בתוכו מספר פסטיבלים- לג`אז, מוסיקה קלאסית ואופרה, מחול, פרינג`, קולנוע, ספרים וטלוויזיה. מסורת הפסטיבל החלה בשנת 1947, ובמהלך השנים צברה תאוצה אדירה ומוניטין יוקרתי. מה שהתחיל כפסטיבל תיאטרון שנתי הפך כיום לקובץ של פסטיבלים הנערכים בעיר, חלקם במקביל לפסטיבל הרשמי, וחלקם בשבועיים שלפניו. אלה כוללים את ה"פרינג`", שהוא הפסטיבל שבשולי הפסטיבל הרשמי, אשר מרכז מספר גדול יותר של מופעים באיכות משתנה, ומושך הרבה יותר קהל. יש גם פסטיבל סרטים, פסטיבל טלוויזיה ופסטיבל ספרות.  במיוחד נחשב הפסטיבל לאומנויות הבמה, שמושך אליו את קבוצות התיאטרון המובילות בעולם. גם תחום המחול אינו מאכזב , בשנים עברו ביקרו כאן מופעים של ג`ון קייג`, ומרסה קנינגהם, ועוד מפורסמים. תזמורות ומנצחים מהשורה הראשונה, זמרי אופרה מהמובילים, ועוד שלל אמנים ויוצרים מוצאים כאן במה מכובדת ליצירותיהם ולביצוע יצירות מפורסמות וקלאסיות. העיר כולה לובשת חג, ואפילו ילדים ייהנו ממגוון פעילויות מיוחדות בשבילם. לא להחמיץ! לתשומת הלב- אדינבורו מוצפת בתיירים בתקופת הפסטיבל, וכדאי להזמין מקום מראש מבעוד מועד.



למידע נוסף:
סקוטלנד באתר למטייל
אדינבורו באתר למטייל
פסטיבלים ואירועים באתר למטייל






6.8.07

 

ממחר: פסטיבל הלפידים בסין

פסטיבל הלפידים - סין
Torch Festival

פסטיבל מסורתי זה שייך שייך לבני עם ה- Yi, אחד המיעוטים האתניים בסין. במהלך הפסטיבל, שנמשך שלושה ימים ושלושה לילות מבעירים משתתפיו לפידים ומתהלכים בשדות, במטרה להבריח מזיקים מפני פגיעה ביבול. במהלך הפסטיבל הם גם מעלים מנחות לזכר אבותיהם ומתקבצים סביב מדורות לשירה בצוותא. בין היתר זו גם ההזדמנות לאירועי ספורט מסורתי וכך ניתן יהיה לחזות בקרבות טווסים ושוורים ובהיאבקויות, להתרשם מתחרויות יופי ולהצטרף לריקודים מקומיים לאורה החמים של המדורה.

  • תאריך:  7-9.8.2007
  • מקום: יער האבנים, קונמינג


למידע נוסף:


5.8.07

 

מיום ג' - פסטיבל שייקספיר בסנטרל פארק

פסטיבל שייקספיר בסנטרל פארק בניו-יורק הוא אירוע איכותי ומלבב בו מתקיימות הפקות מחזותיו של אחד הכותבים הגדולים ביותר, אם לא הגדול מכולם, בתולדות המערב. כל המופעים בחינם, ומתקיימים בתיאטרון Delacorte Theatre שהוא אמפיתיאטרון פתוח, בסנטרל פארק. תחת כיפת השמיים, כל ערב בשעה 19:30, אפשר להנות מהפקות יצירתיות ורבות השראה של המחזות המוכרים והיפים של שייקספיר. אם מתמזל המזל, זוכים לראות כוכבים מפורסמים משחקים. בכל מקרה, לבוא או לבוא- אין שאלה בכלל... אמנם צריך לעמוד בתור כדי לקבל כרטיסי כניסה, אבל זה שווה ובגדול. המחזה שיוצג השנה הוא "חלום ליל קיץ".

  • תאריך: 7.8-9.9.07
  • מיקום: Delacorte Theater, בסנטרל פארק (Central Park)
  • כרטיסים: כרטיסים ניתן לקבל בתיאטרון עצמו, משעה 13:00 בצהריים, למופע של אותו ערב על בסיס העקרון "כל הקודם זוכה", אבל יהיו מי שיתייצבו בתור אפילו מ-10:00 בבוקר. ניתן להשיג כרטיס גם ב-The Public Theatre ,425 Lafayette St, בין השעות 13:00-15:00. כל אדם יכול לקבל עד שני כרטיסים. כדאי מאוד להתיצב מוקדם בתור לכרטיסים, במיוחד אם יש שמות מפורסמים על שלטי הפרסומת לאותו ערב. טלפון: 212.260.2400.
  • אתר אינטרנט: www.publictheater.org

2.8.07

 

ממחר : פסטיבל המחול של פריז

פסטיבל המחול של פריז
Les Etés de la Danse
פסטיבל המחול Les Etés de la Danse של פריז מתקיים הפעם זו השנה השלישית. בכל שנה מוזמנת לפסטיבל להקה זרה אחרת המהווה את עיקר התוכנית. הפעם הוזמנה להקת הבלט הלאומית של קובה, שתבצע שתי תוכניות שונות, תחת כיפת הזכוכית של הגראנד פאלאס.
  • תאריכים: 17.7-3.8
  • מיקום: Grand Palais
  • מחיר: 23-63 יורו
  • אתר אינטרנט: www.lesetesdeladanse.com


1.8.07

 

פסטיבל הקיץ של מינכן יוצא לדרך

חגיגות הקיץ של מינכן יוצאות לדרך בשבועיים הקרובים בפארק האולימפי. במהלך הפסטיבל יכולה כל המשפחה ליהנות ממופעי זיקוקים, שיט על האגם בפארק, מופעי מוסיקה, מזון ובירה בשפע. אחת מהאטרקציות הוותיקות של פסטיבל זה היא תחרות השייט, במהלכה מנסים המתחרים להפוך זה את סירתו של זה בעזרת המשוטים. נוסף להלצות ואירועים מסוג זה, יוכלו הילדים להתרוצץ בפארק השעשועים שיאתגר אותם עם רכבות הרים, גלגל ענק ושאר הרפתקאות.
תאריך: 2-19.8.2007
מקום: הפארק האולימפי, מינכן, גרמניה.
אתר אינטרנט: www.muenchner-volksfeste.de

קיראו עוד על מינכן וגרמניה באתר למטייל