29.3.07

 

תערוכת מכוניות באמסטרדם

תערוכת אוטו-ראי AutoRAI במתחם הירידים RAI שבאמסטרדם, בירת הולנד, מארח בכל שנתיים את אחת מתערוכות המכוניות הגדולה בעולם. יצרני המכוניות הגדולות בעולם- פולקסוואגן, וולבו, אאודי ועוד, יציגו את מיטב הדגמים והשכלולים האחרונים והעתידיים. התערוכה היא כמובן אטרקציה אמיתית לחובבי המכוניות.
תאריכים: 29.3-9.4.07
מיקום: Amsterdam RAI
כתובת: 8, Europaplein
אתר אינטרנט: http://www.autorai.nl/ עוד מידע על:אמסטרדם באתר למטיילפסטיבלים בעולם באתר למטייל

28.3.07

 

החל יריד העתיקות בפריס

יריד העתיקות של פריסPavillon des Antiquaires כ-40 אלף מבקרים צפויים להגיע ליריד העתיקות הענק של פריז, בו יציגו למעלה מ-90 סוחרי עתיקות את מרכולתם יקרת הערך. ביריד יוצגו שלל פריטי אמנות, ריהוט ועיצוב אחרים עתיקים. אוהבי האמנות והעתיקות יוכלו לבלות 5 ימים ביריד הענק ולגלות בו שכיות חמדה עתיקות מכל רחבי העולם.

תאריכים: 28.3-1.4.07
מיקום: Jardin des Tuileries
כתובת: rue de Rivoli1
אתר אינטרנט: http://www.pavillonartfair.com

קראו עוד על צרפת ופריז באתר למטייל

25.3.07

 

עכשיו בלוצרן: פסטיבל הקומיקס הבינלאומי

אוהבי הקומיקס מכל העולם (ומי בינינו לא אוהב קומיקס?) נוהרים לעיר העתיקה של לוצרן שבשוויץ לרגל הפסטיבל המקסים הזה, שהוא חגיגה שנתית של אומנות הקומיקס הטובה בעולם. במקומות שונים ברחבי העיר תוכלו למצוא תערוכות נושאיות, ארועי קומיקס ואפילו תחרויות ציור. הפסטיבל מוכיח לנו שגם בעידן המחשב הקומיקס לא מאבד את קסמו, אלא מתחדש ומתעדכן, וממשיך להיות רלוונטי. עם זאת, מקומן של דמויות קלאסיות כמו צ`ארלי בראון והסנופי שלו ממשיכות לקרוץ לנו מעבר לדפים.
תאריכים: 24.3-1.4.2007
מיקום: מקומות שונים בעיר לוצרן
למידע נוסף: www.fumetto.ch

קיראו עוד על לוצרן ושוויץ באתר למטייל.


23.3.07

 

יריד חג הפסחא בוינה

על מדשאותיו המוריקות של ארמון שונברון מתקיים יריד חג הפסחא השנתי הנקרא Schoenbrunn Palace Easter Market. דוכנים רבים יציגו ביצי פסחא בעיצובים ובגדלים שונים, נרות וסידורי פרחים. לצד מתנות הפסחא המסורתיות יוצעו למכירה יצירות אמנות ועבודות יד מכל רחבי אוסטריה ובהן כלי זכוכית וקרמיקה ועבודות אבן ופח. מקומו של המטבח האוסטרי לא נפקד ודוכני מזון יציעו את מיטב המטעמים האופייניים לכל מחוז ומחוז במדינה ובהם טראפלס, לחמים, קונפיטורות ויינות.

הילדים ימצאו תעסוקה בסדנאות היצירה בהן יוכלו להכין שפני פסחא ממרציפן ולטבול ביצי פסחא ממרציפן בשוקולד ובמשחקים שונים כמו חיפוש ביצי הפסחא, שיזכו אותם בפרסים.

21.3.07

 

ממחר בברצלונה: פסטיבל הגיטרה הבינ"ל

כמידי שנה מארחת העיר ברצלונה את פסטיבל הגיטרה הבינלאומי. במסגרת הפסטיבל שיתקיים במשך כחודשיים יופיעו הבולטים שבנגני הגיטרה בספרד ובעולם והמבחר המוסיקלי יהיה אקלקטי ומגוון. כך יוכלו המבקרים בפסטיבל לבחור בין מופעים אקוסטיים למופעי שירה, בין מופעי סולו של אמנים לבין הופעות מקפיצות של להקות ולהתלבט בין מופעי מוסיקה קטלאנית מקורית, לבין מוסיקת ג`ז, מוסיקה ברזילאית ועוד כהנה וכהנה סגנונות שהגיטרה היא הכלי השולט בהם.

20.3.07

 

מחר: פסטיבל הסרטים החדשים בניו יורק

פסטיבל הסרטים החדשים
New Directors/New Films

ניו יורק היא בירת התרבות העולמית, וקל לראות את זה בשלל התיאטראות וולמות הקונצרטים בעיר, אבל הפבטיבל הזה הוא כבר משהו מיוחד באמת. מדובר בחגיגה ממשית של קולנוע, שנועדה בעיקר לקדם קולנוענים צעירים או שלא נחשפו מספיק. המשמעות היא שתוכלו לראות כאן סרטים עוד הרבה לפני שיגיעו לארץ, אבל מסעיר מזה - תוכלו לפגוש כאן את הפליני והסקורסזה הבאים, עוד הרבה לפני שהם ידעו שהם כאלה. סטיבן שפילברג וספיק לי היו שנים שנחשפו במסגרת הפסטיבל הזה, שזו לו שנתו ה-36.

  • תאריכים: 21.3-1.4.2007
  • מיקום: המוזיאון לאומנות מודרנית (MoMa), רחוב 53 מערב מספר 11, בין השדרה החמישית לשישית.
  • למידע נוסף: www.moma.org

למידע נוסף:
ארה"ב באתר למטייל
ניו יורק באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל


19.3.07

 

בימים אלה מופיע ``נחש האביב`` במקסיקו

אחד הארועים המרתקים ביותר מתרחשים באתר המקסים של פירמידת המאיה- צ`יצ`ן איצה, שידועה גם בכינויה El Castillo: נקודת השיוויון של האביב בפירמידת צ`יצ`ן איצה (Spring Equinox at Chichen Itzá). לא רק שזהו אחד המונומנטים העתיקים ביותר ששרדו והוכיחו המצאות של תרבות ענפה ועתיקה מאוד, אלא שהאתר משמש גם כ"שעון" לציון יום השיויון של האביב, היום בו אורך הלילה ואורך היום זהים.

בזמן המדוייק (1:31 בצהריים) השמש שולחת את קרניה על משטח הפרמידה ומאירה דמות נחש שנדמית כמפלסת את דרכה מטה במדרגות לכיוון באר ההקרבה. העובדה המדהימה היא שתרבות שהתקיימה במרכז אמריקה בסביבות 1500 לפנה"ס, היתה מתוחכמת מספיק בארכיטקטורה שלה בכדי לייצר מבנה מדהים שכזה המכוון על מחזוריות ימי השנה וסיבוב כדור הארץ, דבר שנחקר והתקבל על-ידי תרבות העולם המודרני רק כ-3000 שנה מאוחר יותר.

במידה ותרצו להגיע לשם, קחו בחשבון שהארוע נהיה מאוד פופולרי ויש מיעוט בבתי מלון ואכסניות בקרבת מקום, כך שאולי כדאי לשריין מקום אפילו במרידה.

החגיגה הגדולה נערכת ב- 21.3 אך את הנחש אפשר לראות בערך ארבעה ימים לפני ואחרי המאורע.

תאריכים: 18-22.3.07 
פרטים נוספים: אתר משרד התיירות של יוקטן בנושא

למידע נוסף:


 

החל פסטיבל מוזיקה חדשה במילנו

פסטיבל המוזיקה החדשה של מילנו חרט על דגלו את קידומה של המוזיקה החדשה והוא משמש במה לנגנים, מלחינים, מנצחים, וקהילת המוסיקה כולה. מדובר בחגיגה של ממש למי מכם שאוהב מוזיקה ונמצא באיטליה, שכן במשך חמישה ימים, במקומות שונים בעיר, ובחינם לגמרי, תוכלו לצפות בעשרות מופעים, וליהנות מהמון מוסיקה טובה...

  • תאריך: 18-22.3.2007
  • מקום: מקומות שונים ברחבי העיר.
  • אתר אינטרנט: www.amtema.it/5giornate.htm

  •  

    ממחר- פסטיבל האביב של בודפשט

    פסטיבל האביב של בודפשט - הונגריה
    Budapest Spring Festival


    פסטיבל האביב של בודפשט הוא אירוע התרבות הגדול ביותר בהונגריה. בואו לחגוג את בוא האביב לצלילי קונצרטים של מוזיקה קלאסית, ג`ז ופולקלור מקומי. בודפסט הופכת בימי פסטיבל זה למתחם אחד גדול של ריקודים והפעלות, הקרנות סרטים המוניות ומעל ל- 200 אירועים ומופעים שונים באולמות השונים ותחת כיפת השמיים. חובבי המוזיקה הקלאסית שבניכם מוזמנים ליהנות מתזמורות שונות שיגיעו לבודפשט היישר מרוסיה, גרמניה, סאן פאולו ועוד. בנוסף למופעי הג`ז והמוזיקה הקלאסית, מוזמן הקהל הרחב גם אל התיאטראות הרבים הפזורים ברחבי העיר, בהם יועלו מיטב ההצגות וההפקות לכבוד חגיגות הפסטיבל. 

    צילום: נטע רטר

     



    14.3.07

     

    ממחר בסיאטל - פסטיבל הלחות!

    פסטיבל הלחות (Moisture Festival) יתקיים בעיר סיאטל שבמדינת וושינגטון בארה"ב זו השנה הרביעית. בפסטיבל בעל שם מוזר זה, שמעלה תמיהה על הקשר בינו לבין אירוע תרבותי, יועלו מופעים קומיים, מופעי קרקס ומופעי מחול ומוסיקה, בהם ישתתפו כ- 130 אמנים. כך תמצאו בו מופעי אקרובטים וליצנים לצד מופעי מוסיקאים, רקדנים, קומיקאים וקוסמים. פורמט ההופעה מעניק לכל אמן בין 5 ל- 15 דקות להציג את הרפרטואר שלו, זאת בליווי להקה המנגנת מוסיקה חיה. המופעים בפסטיבל מבטיחים להיות יצירתיים ויוצאי דופן ולהעלות חיוכים לרוב בקרב הצופים.

    תאריכים: 15.3-1.4.2007
    מקום הפסטיבל: Hale`s Palladium
    אתר אינטרנט: www.moisturefestival.com/

    למידע נוסף:
    ארה"ב באתר למטייל
    סיאטל באתר למטייל
    פסטיבלים בעולם באתר למטייל

    13.3.07

     

    מחרתיים: מרתון רומא יוצא לדרך!

    מרתון רומא
    Rome Marathon
     

    כמידי שנה יתקיים ברומא מירוץ המרתון שנחשב לאחד מהמרוצים החשובים בעולם. המירוץ עצמו שאורכו 42 ק"מ יצא לדרך ב-17 בחודש, אך ההכנות וההתרגשות מתחילות כבר שלושה ימים לפני כן בהפנינג ענק שכולל הופעות רחוב, קונצרטים, דוכנים ואווירת חג ושמחה. המרתון עצמו עובר דרך אתריה ההסטוריים והיפים של רומא ובין נשימה לנשיפה יוכלו המתמודדים להבחין בקולוסיאום, בבזיליקה של סנט פיטר ובמוקדי עניין נוספים. המעוניינים להשתתף צריכים להירשם מראש וכל השאר מוזמנים לעמוד בצידי הדרכים ולעודד אותם. צפו לצפיפות רבה באותם ימים, שכן אלפי רצים ישתתפו במירוץ ואלפים אחרים יצפו בדריכות. יום לאחר המרתון מתקיים מירוץ צנוע של 4 ק"מ בו יוכלו להשתתף כל אלה שאינם רצים מקצועיים, מדובר יותר בהליכה נינוחה מאשר בריצה וכל אחד יכול להשתתף, כך תוכלו לראות משפחות על טפיהן וחיות המחמד שלהן נוטלות חלק באירוע. גם למירוץ זה יש להירשם מראש.

    למידע נוסף:
    איטליה באתר למטייל
    רומא באתר למטייל
    פסטיבלים באתר למטייל


    11.3.07

     

    מחר: פסטיבל Earthcore במלבורן

    פסטיבל Earthcore שבמלבורן, הפך למסורת אמיתית בעיר. הפסטיבל נודד במהלך השנה ברחבי אוסטרליה, ובכל ביום ב` השני של חודש מרץ, מתקיים הפסטיבל במלבורן. בתפריט הפסטיבל בעיקר הרבה מוזיקה אלקטרונית משובחת, אבל לא רק. במהלך יום החגיגות, לבד מבמות בידור והופעות ענקיות, יתקיימו ירידים ושווקים מסוגים שונים, איזורי צ`ילאאוט ועוד אטרקציות. ברחבת המופעים המרכזית תופיע לא אחרת מהלהקה הישראלית אינפקטד מאשרום לצד אמנים נוספים. פרטים נוספים באתר הפסטיבל: www.earthcore.com.au

    מתוך: אתר Whatsonwhen.com

    קיראו עוד על מלבורן ואוסטרליה באתר למטייל.


    8.3.07

     

    ממחר: פסטיבל בלוז בפריז

    פסטיבל הבלוז Banlieues המתקיים בפרבר הצפון מזרחי של פריז, סיין סנט דניז, נחשב לאירוע מוזיקלי מוביל בתחומו. האמנים המשתתפים בפסטיבל הם בדרך כלל שמות בולטים ומיוחדים והליין אפ של הפסטיבל השנה אינו מאכזב: רוי איירס, פארו סנדרס, המתופף פול ליטון, נגן הקלרינט אלכס ווארד ועוד.
    תאריכים: 9.3-7.4.07
    מיקום: אתרים שונים באיזור Seine St Denis
    אתר אינטרנט: http://www.banlieuesbleues.fr/

    למידע נוסף:
    פריז באתר למטייל - לחצו כאן
    צרפת באתר למטייל - לחצו כאן

    7.3.07

     

    סופ``ש בבריסל: פסטיבל ארס מוזיקה

    פסטיבל "ארס מוזיקה" שבבריסל, בירת בלגיה, הוא פסטיבל למוזיקה קלאסית מודרנית. לצד אמנים ומלחינים מהשורה הראשונה בז`אנר זה המופיעים בפסטיבל, נוטלים חלק גם אמנים צעירים שזו להם תחילת דרכם המקצועית והזדמנות להציג את עצמם לעולם. הפסטיבל התקיים בעבר אחת לשנה, אך הפעם החליטו מארגני הפסטיבל לחלקו לשניים- פסטיבל האביב ופסטיבל החורף. הפסטיבל הקרוב הוא פסטיבל האביב כמובן והוא ייפתח בקונצרט של האמן, יליד בלגיה, בנואה מרנייה.
    תאריכים: 9-24.3.07 (סופי שבוע בלבד)
    מיקום: אולמות שונים בבריסל
    אתר אינטרנט: www.arsmusica.be

    קיראו עוד על בריסל ובלגיה באתר למטייל.


    6.3.07

     

    החל ממחרתיים: פסטיבל סרטי נשים בלונדון

    "ממעוף הציפור"- פסטיבל סרטי נשים
    Bird`s Eye View - Women`s Film Festival 

    פסטיבל סרטי הנשים של בריטניה הנערך בלונדון, מוקדש כולו לבימאיות ויוצרות בתחום הקולנוע והמסך הקטן. סרטי היוצרות יוקרנו באולם הקולנוע הלאומי (National Film Theatre) בפסטיבל זה, המתוזמן היטב ומתקיים ביום האישה הבינלאומי. הפסטיבל מארח את מיטב הבימאיות מן המסך הגדול ובניהן ג`ואנה לומלי, אליסון סטידמן ופטרונס מירה- נייר. הסרטים המוקרנים במסגרת הפסטיבל יתחרו בקטגוריות הסרט העלילתי, הסרט הקצר והדוקו. השנה מבטיחים המארגנים לשים דגש מיוחד על סרטי מקור ממדינות העולם השלישי, להציג סרטים המנתחים את הקשר בין אומנות מסורתית וקולנוע ואף יערכו הקרנות לסרטים אילמים, לצד ביצוע מחודש וחי של פסקול הסרט שיבוצע סימולטנית על ידי תזמורת. בנוסף יערכו במקום מסיבות, פגישות עם יוצרים, מסיבות עיתונאים, קוקטיילים והענקת פרסים.

    למידע נוסף:
    אנגליה באתר למטייל
    לונדון באתר למטייל
    פסטיבלים באתר למטייל


    5.3.07

     

    פסטיבל משוררים בפריז

    במשך כשבועיים במהלך חודש מרץ נמלאים רחובותיה של פריז במשוררים. האמנים מציינים את חג המשוררים, הנקרא "אביב המשוררים", באמצעות כ-5,000 אירועים המתקיימים ברחבי העיר. במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו בבתי קפה, פארקים וגנים, מוזיאונים וגלריות שלל אירועים שונים הסובבים סביב אהבת השירה (שהיא שם גם הנושא שנבחר לשמש את הפסטיבל השנה)- סדנאות יצירה, ערבי שירה, תערוכות, רסיטלים ועוד.

    • תאריכים: 5-18.3.07
    • מיקום: אתרים שונים ברחבי פריז
    • אתר אינטרנט: www.printempsdespoetes.com

    למידע נוסף:
    פריז באתר למטייל
    צרפת באתר למטייל
    פסטיבלים ואירועים באתר למטייל


    4.3.07

     

    עכשיו בטורינו: פסטיבל השוקולד!

    בימים אלה מתקיים, זו הפעם החמישית, פסטיבל השוקולד בטורינו שבאיטליה. חגיגה גדולה זו מעלה על נס את הממתק האהוב ומשלבת מופעים, תצוגות, מוסיקה וכמובן טעימות של שוקולד. במהלך הפסטיבל ניתן לבקר במפעל השוקולד בפיאצה ויטוריו ונטו (Piazza Vittorio Veneto) ולעקוב אחר תהליך הפקתו. בנוסף, תארגן לשכת התיירות של טורינו סיורים מתוקים בבתי קפה ותיקים בעיר בהם ניתן יהיה לעמוד מקרוב על העוגות ודברי המתיקה הנודעים והמוצלחים.

    תאריך: 2-11.3.2007
    מקום: מקומות שונים בעיר
    אתר אינטרנט: www.cioccola-to.com

    קיראו עוד על איטליה באתר למטייל.

    1.3.07

     

    ממחר: פסטיבל האביב בשפנדאו, ברלין

    פסטיבל חביב זה, שיתקיים בפרבר שפנדאו של העיר ברלין, בירת גרמניה, ישמח את לבב הילדים והמשפחות. תוכלו ליהנות בו מפעילויות ומתקני הרפתקאות שונים, שיכללו רכבות הרים, רכבות שדים, קארטינג ושעשועי מים. המבוגרים יוכלו לסייר בינות לדוכני הבירה הרבים, שייפרשו במקום וליהנות מבירה גרמנית משובחת. מופע זיקוקים מרשים יחתום את ערבי הפסטיבל.
    תאריכים: 2-18.3.2007
    מקום: 1, Neuendorfer Strasse
    אתר אינטרנט: www.wollenschlaeger-berlin.de

    קיראו עוד על ברלין וגרמניה באתר למטייל.