31.1.07

 

מופעי ראווה לרגל ראש השנה הסיני

הנה דרך מקורית להשתתף בחגיגות ראש השנה הסיני: מופעי "ספקטקיולר" השנתיים, שמוצאם בניו יורק, מציינים מדי שנה את חגיגות ראש השנה הסיני. המופעים, המופקים על ידי רשת הטלוויזיה NTDTV, מבטאים את העושר התרבותי של סין העתיקה, ומעבירים את החוויה האותנטית של התרבות הסינית המסורתית. מופע "ספקטקיולר 2007", העולה הפעם, כולל מוסיקה המנוגנת בכלים סינים מסורתיים, שירה סינית קלאסית, ולהקות ריקוד סיניות המבצעות ריקודים צבעוניים ברמה גבוהה. המופעים מבוססים על מיתוסים, אגדות, ומוטיבים עתיקים העוברים מדור לדור, ומלווים באפקטים מדהימים. הופעות של "ספקטקיולר 2007" יתקיימו, בין השאר, בניו יורק בין התאריכים 14-17 לפברואר (מחירי הכרטיסים נעים בין 38$ ל-180$), בפריז יתקיימו שתי הופעות ב-24 בפברואר (מחירי הכרטיסים 21.5 עד 74.5 אירו) ובברלין בתאריכים 27-28 בפברואר (24 עד 64 אירו). במופעים בברלין ופריז ישתתף אמן הקלרניט הישראלי, המאסטרו גיורא פיידמן. פרטים נוספים באתר http://shows.ntdtv.com טלפון לרכישת כרטיסים: 888.260.6221 1+אתר רכישת כרטיסים: www.bestchineseshow.com

קיראו עוד על סין באתר למטייל


30.1.07

 

שבוע האוכל- ניו יורק

שבוע האוכל - ניו יורק
Winter Restaurant Week in New York City

לתושבי ניו-יורק דרך מצויינת להתמודד עם הקור שעוטף את העיר שלהם – הם יוצאים לאכול! נכון, במסעדות חם יותר מברחוב, אבל מוקד המשיכה של האירוע הזה הוא כמובן האוכל. מיטב מסעדות העיר מתאגדות ומציעות תפריטים מלאים ומוזלים במשך שבועיים. העיר הסוערת במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע מציעה לכם גם ארוחה במחיר דומה: כל ארוחות הצהריים במסעדות המשתתפות יעלו 24.07$. על ארוחת ערב תאלצו לשלם קצת יותר, אך עדיין מדובר בשליש ואפילו רבע מהמחיר הרגיל במסעדות הללו.

טיפ: שימו לב – גם הניו-יורקרים אוהבים אוכל משובח ולכן הקפידו להזמין מקומות מראש. ניתן להזמין חודש מראש – ובהחלט יהיו מי שיעשו זאת. את הרשימה המלאה של המסעדות ודרכי הזמנה תמצאו בקישור המצורף.

  • תאריכים: 29.1-2.2.2007
  • מיקום: מסעדות בכל העיר
  • לאתר האירוע: www.nycvisit.com  

למידע נוסף:
ארה"ב באתר למטייל
ניו יורק באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל


29.1.07

 

מחר יפתח טרמינל חדש בשדה``ת בטורונטו

החל מה-30 בינואר 2007 יחל לפעול במתכונתו המלאה, טרמינל 1 בנמל התעופה פירסון שב טורונטו, קנדה. טרמינל זה ערוך לקבלת נוסעים מכל העולם, ולהפנייתם תוך זמן קצר למקום מבוקשם. יותר מכולם, זוכה ליתרונות הטייל או איש העסקים הישראלי המגיע מתל אביב בדרכו ליבשת אמריקה: צפון, מרכז או דרום. הדרך לארה"ב מעולם לא היתה קצרה או מהירה יותר, כפי שהיא אפשרית לביצוע בטרמינל זה ועם אייר קנדה. בתוך 10 דקות, תוך דילוג על בידוק המכס הקנדי, והגעה ישירה ומהירה לבודקי הביטחון האמריקאים, מוצא עצמו הנוסע הישראלי בקנדה על אדמת ארה"ב, ללא תורים ארוכים ומשתרכים, הצובאים על מספר מצומצם של עמדות בידוק. ללא הצורך בהובלת המטען ממקום למקום וללא ביורוקרטיה מעכבת. 10 דקות – והישראלי בארה"ב. המסע למרכז ודרום אמריקה, עם חברת התעופה אייר קנדה ובאמצעות טרמינל 1 בטורונטו, מייתר מהנוסע הישראלי את הצורך בויזה לארה"ב, את המעבר בנמלי תעופה באירופה ותשלום מיסים גבוה יותר וכמו כן את הצורך בהעברת כבודתו ממסוע למסוע בעת המעבר בטורונטו.

למידע נוסף: קנדה באתר למטייל

28.1.07

 

מונטריאול: חג השלג נפתח

בעוד שבאירופה עדיין מתפללים לירידת שלגים שתציל את החורף השחון הזה של היבשת, באמריקה חוגגים, ובמיוחד בקנדה. במונטריאול נפתח אתמול פסטיבל השלג השנתי (Fête des Neiges), שהוא הפסטיבל השמח ביותר בקנדה בכל השנה. החל מאתמול ובמשך שלושת סופי השבוע הקרובים יצאו תושבי מונטריאול מהעיר המסועפת שבנו מתחת לפני האדמה, כדי לחגוג את בוא החורף והשלג. האירועים כוללים בניית טירת שלג ענקית, שחצרה הענקית היא למעשה מבוך רחב ידיים ובו מסתתרות דמויות מימי הביניים, תחרות פיסול בקרח, תחרות גלישה במזחלות ועוד אירועים. אם ברצונכם לחוש שמחת חיים באמצע עונה קפואה זו בחלק ההוא של העולם- מונטריאול היא המקום בחודש הקרוב. הכניסה לרוב האירועים היא ללא תשלום. מיקום: Parc Jean-Drapeau, מונטריאול. אתר אינטרנט: www.fetedesneiges.com/en

מתוך: אתר Whatsonwhen.com

קרא עוד על מונטריאול וקנדה באתר למטייל.

25.1.07

 

מחר נפתח פסטיבל הג'ז הגדול בדנמרק

דנמרק נערכת לפסטיבל הג`אז הגדול הנערך מדי שנה בערים שונות ברחבי המדינה. השנה יתקיימו במסגרת הפסטיבל למעלה מ-200 הופעות בסגנונות שונים, בין ג`אז קלאסי ועד אלקטרוניקה מודרנית. הפסטיבל שם דגש על אמנים וכשרונות מרחבי סקנדינביה, אך לעיתים נוטלים בו חלק גם אמנים מחלקים אחרים של העולם. בפסטיבל השנה תיקח חלק, בין השאר, האמנית הברזילאית טניה מריה.
תאריכים: 26.1-4.2.2007
מיקום: ההופעות יתקיימו באולמות גדולים ברחבי דנמרק לצד מקומות קטנים ואינטימיים בערים כמו קופנהגן, אורהוס, בורנהולם ועוד.
אתר אינטרנט: www.vinterjazz.dk (דנית)
דוא"ל: info@jazzfestival.dk vinterjazz@dkjazz.dk

למידע נוסף על דנמרק: דנמרק באתר למטייל

24.1.07

 

נפתח פסטיבל מרינרה בטרוחיו, פרו

בעיר טרוחיו שבפרו יצא היום לדרך פסטיבל מרינרה השנתי הנודע של העיר. במסגרת הפסטיבל, שנמשך 4 ימים, מתקיימים אירועים שונים כמו תחרות היופי העירונית, תהלוכות סוסים, מרוץ שוורים ברחובות העיר וגם האירוע המרכזי של החגיגות- תחרות ריקודי המרינרה, שהוא סגנון הריקוד העממי של פרו. ניתן להגדיר את המרינרה כסגנון המשלב פלמנקו עם אלמנטים אפרו-אינדיאניים, ויש בו המון תנועות וניפופים בממחטה. למעלה מ-500 משתתפים מתחרים מדי שנה בתחרות זו ועבור התיירים זו הזדמנות מצויינת להציץ אל תוך התרבות העשירה של פרו. פרטים באתר האינטרנט של התחרות www.clublibertad.org.pe.

מתוך: אתר Whatsonwhen.com

קרא עוד על פרו באתר למטייל.

23.1.07

 

מחרתיים: פסטיבל האש בלרוויק- סקוטלנד

פסטיבל האש בלרוויק - סקוטלנד
Lerwick Up Helly Aa
25.1.07

פסטיבל האש המהמם ביותר שתזכו לראות מאיר את העיר לרוויק שבסקוטלנד בנגוהות והבזקי אש. תהלוכה של כשמונה מאות נושאי לפידים ענקיים והצתת ספינת ויקינגים ענקית הם רק חלק מהחגיגה. כל משתתפי התהלוכה לבושים כויקינגים ממש או עוטים תחפושות אחרות משוגעות לגמרי. מיד אחרי שריפת הספינה המונומנטלית, שריד לטקס הקרבת קרבן לשמש, מתחילים מופעים שונים אל תוך הלילה. האירוע כולו מתחיל ב-Hillhead, בלב העיר. כאלף "ויקינגים" מתכנסים כדי להצית את לפידיהם, ובראש עומד הלוחם הויקינגי הראשי בקסדה עם קרניים מאיימות. כל קבוצת צועדים בוחרת לעצמה נושא, ומתוקף כך הם מתלבשים, נושאים כלי נגינה או נשק ועוד המצאות פרועות.

המצעד מתחיל ובשיאו הויקינגים האמיצים מניפים את לפידיהם אל הספינה שממתינה לסופה המר ושורפים אותה. לפתע נשכחת מכולם העובדה שהם נמצאים בעיצומה של המאה העשרים ואחת, ושלל מופעי ריקודים ושירה מעניקים את התחושה שמדובר באחת המאות הקדומות וממחישים את הטקסיות הרצינית שמלווה את החג. מדהים!

פרטים נוספים ניתן לקבל במשרד התיירות המקומי:
Lerwick Tourist Information Centre
טלפון: 4401595693434
באתר הפסטיבל: www.visitshetland.com/events
ובנוסף:
סקוטלנד באתר למטייל
פסטיבלים באתר למטייל

21.1.07

 

ממחר: שבוע המסעדות של ניו יורק

לתושבי ניו יורק דרך מצויינת להתמודד עם הקור שעוטף את העיר– הם יוצאים לאכול! נכון, במסעדות חם יותר מברחוב, אבל מוקד המשיכה של האירוע הזה הוא כמובן האוכל. מיטב מסעדות העיר מתאגדות ומציעות תפריטים מלאים ומוזלים במשך שבועיים. העיר הסוערת במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע מציעה לכם גם ארוחה במחיר דומה: כל ארוחות הצהריים במסעדות המשתתפות יעלו 24.07$. על ארוחת ערב תאלצו לשלם קצת יותר, אך עדיין מדובר בשליש ואפילו רבע מהמחיר הרגיל במסעדות הללו. טיפ: שימו לב – גם הניו יורקרים אוהבים אוכל משובח ולכן הקפידו להזמין מקומות מראש. ניתן להזמין חודש מראש – ובהחלט יהיו מי שיעשו זאת. את הרשימה המלאה של המסעדות ודרכי הזמנה תמצאו בקישור המצורף.
תאריכים: 29.1-2.2.2007, 22-26.1.2007
מיקום: מסעדות בכל העיר
לאתר האירוע www.nycvisit.com.

קרא עוד על ניו יורק וארצות הברית באתר למטייל.

19.1.07

 

מחר במיאמי: פסטיבל העצמאות של האיטי

אוכלוסיית יוצאי האיטי, השוכנת במיאמי, פלורידה ארה"ב, תציין מחר את יום העצמאות של המדינה. אם אתם בעיר, כדאי לקפוץ לחגיגות שיתקיימו בפארק בייפרונט (Bayfront Park), הנמצא בדאונטאון מיאמי. במסגרת החגיגות יוצבו דוכני אוכל עממי מהאיטי יתקיימו מסיבות מוזיקה חביבות של מוסיקה עממית מהאיטי. אמנים שונים יופיעו בפני באי החגיגות. פרטים נוספים באתר האינטרנט של הפסטיבל www.haitianfest.com.

מתוך: אתר Whatsonwhen.com

עוד על מיאמי, פלורידה וארה"ב- באתר למטייל.

14.1.07

 

מחר בארה``ב: יום מרטין לות`ר קינג

ארצות הברית תציין מחר, ה-15 בינואר, את יום הזיכרון לד"ר מרטין לות`ר קינג, לוחם זכויות האדם הגדול בהיסטוריה. ערים שונות יציינו את המאורע בדרכים שונות. בלוס אנג`לס יחגגו את היום במצעד גדול ברחובות העיר, תחת הכותרת "לא שכחנו כי המאבק טרם תם". המצעד, שיחל באופן סמלי בשדרות מרטין לות`ר קינג שבעיר, יכלול למעלה מ-150 משאיות ראווה, 20 קבוצות להטוטנים, להקות ריקוד והמון קצב ושמחה. מצעדים ראוותניים נוספים יתקיימו בערים אחרות בארה"ב: בסן פרנסיסקו יציינו את יום הזיכרון למרטין לות`ר קינג במצעדה שייצא לדרך מפינת רחוב 4 ורחוב טאונסנד וצפויים לקחת בו חלק כ-20 אלף משתתפים. בניו יורק, יתקיים מצעד ענק בשדרה החמישית, בין רחובות 61 ו-86. וושינגטון, בירתה של ארה"ב, תציין את יום הזיכרון, כמצופה בדרך מאופקת וממלכתית יותר- אירועי קריאה ושירה, הרצאות וסימפוזיונים ומופעים מוזיקליים יתקיימו ברחבי העיר. המצעד, שהתקיים בעיר בכל שנה, נדחה הפעם ל-1 באפריל, על מנת להבטיח מזג אויר נעים.

קרא עוד על ארה"ב באתר למטייל.

12.1.07

 

החלה עונת הנשפים של פראג

חולמים לרקוד כמו ב"רוקדים עם כוכבים"? בפראג תוכלו להגשים את החלום בקלות. החל מהיום הראשון של השנה ועד ה-20 לפברואר מתקיימת בפראג המסורת הכי נוצצת במדינה- עונת נשפי הריקודים. במהלך ימי הפסטיבל, מתקיימים באולמות מהודרים שונים ברחבי העיר נשפי ריקודים, כמיטב המסורת האירופית המדוקדקת. רוצים ללבוש טוקסידו ולרקוד את הואלס או הטנגו כמו בסרטים? בואו לפראג. אגב, במהלך תקופת הפסטיבל תוכלו למצוא נשפי ריקודים מעט יותר "קינקיים" כמו נשף ריקודים בתחפושות שוטרים, נשף בבגדי עור ועוד. הנשפים המרכזיים יותר מתקיימים באולם Lucerna והם מתחילים בשעה 7 בערב לערך. מחירי הכניסה לנשפים נעים בין כ-100 כתרים צ`כיים ועד 1000. כדאי לשים לב למודעות המתפרסמות על לוחות המודעות ברחבי העיר בזמן הנשפים למידע נוסף.
תאריכים: 1.1-20.2.2007
מיקום: אולמות ברחבי העיר- Zofin, Lucerna , Vinohradech, Smichove
אתר אינטרנט: http://www.prague-info.cz/cz/praha/kultura/plesy (צ`כית).

קרא עוד על פראג וצ'כיה באתר למטייל.


 

סופ``ש: חגיגות הקרב על ניו אורלינס

ימים שבת וראשון הקרובים יהפכו לימי קרבות בניו אורלינס, שבמדינת לואיזיאנה בארה"ב, כאשר העיר תציין את הקרב המפורסם בשאמלט, בשנת 1812. בקרב זה ניצחו המתיישבים האמריקאים את הכוחות הבריטיים בעיר. אל דאגה, הקרבות אינם של ממש- לרגל החגיגות, תוכלו לשוטט ברחבי העיר ולחוש כאילו הייתם עצמכם אז באותו הקרב: העיר תתמלא בתותחים עתיקים וחיילים, הלבושים במדים דמויי המדים מאותה התקופה, ימלאו את העיר גם הם. החגיגות יכללו גם תצוגות ארטילריה, סיורים שונים ברחבי העיר ועוד פעילויות שיציינו את שחרור העיר מידי הבריטים. ההשתתפות באירועים היא ללא תשלום.

מתוך: אתר Whatsonwhen.com

קרא עוד על לואיזיאנה וארה"ב באתר למטייל

7.1.07

 

חוגגים יום הולדת 72 לאלביס פרסלי

מחר, יום שני, יחול יום הולדתו ה-72 של האמן הפופולרי ביותר בהיסטוריה, אלביס פרסלי, שנפטר בשנת 1977. למרות שאינו כבר בין החיים, יגיעו במהלך השבוע מעריצים רבים לחוותו של אלביס, גרייסלנד בממפיס, טנסי, כדי לציין את יום הולדתו. אירועי השבוע יכללו הקרנות של סרטיו של פרסלי, ביקור במוזיאון המכוניות באחוזה וכמובן עליה לקברו של האליל, שהוא אתר תיירות מוביל בארצות הברית. פרטים נוספים באתר האינטרנט הרשמי של אלביס, www.elvis.com.

מתוך: אתר walla.

קיראו עוד על טנסי וארה"ב באתר למטייל.

3.1.07

 

ממחר: פסטיבל בירה בדרבי, אנגליה

העיר דרבי היא בירת השיכר של אנגליה ופסטיבל חורפי זה שיפתח מחר, ה-4.1, מעניק הזדמנות לכל יצרני וחובבי השיכר להציג ולנסות עשרות סוגים של יינות, בירות ושאר סוגי אלכוהול. רבים מהמשקאות אותם תוכלו לטעום מיוצרים בבתי מרזח ביתיים שינצלו הזדמנות זו לחשוף את תוצרתם התוססת. למשקאות יתלווה כמובן אוכל מתאים ומוסיקה משמחת, והכל יתרחש בפאבים חמימים שיפיגו את הקור השורר ברחבי אנגליה בימים אלה. 

מתוך מדור הפסטיבלים באתר למטייל.

למידע נוסף על אנגליה לחצו כאן.

2.1.07

 

השבוע בת"א: פסטיבל אירלנד

אם הייתם באירלנד והתאהבתם, או שאתם מחפשים להשתכשך קצת בתרבות זרה אך מאד מזמינה, יכול להיות שפסטיבל אירלנד הוא הדבר לו חיכיתם:

השבוע, בין התאריכים 3-6.1.07, יתקיים בסינמטק בתל אביב פסטיבל אירלנד השמיני. בפסטיבל יתקיימו הקרנות סרטים איריים, וכן מוסיקה אירית לרוב. הפסטיבל מתקיים בחסות הבירה האירית Murphy's, כך שכנראה גם בירה לא תחסר...

במהלך הפסטיבל יתקיימו הקרנות של סרטים מאירלנד, כשהשנה בלב תוכנית הסרטים נמצאים העיבודים לסיפוריו של ג'ון מקגאהרן, מגדולי סופריה של אירלנד במאה ה-20, שנפטר במרץ 2006. בנוסף יוקרן מקבץ סרטים קצרים, קומדיית כדורגל בכיכובו של ברנדן גליסון "מסמרים", הדרמה "טיסה עיוורת" והן הסרט המדובר ביותר השנה באירלנד "פאבי לאקין: הנערה הנודדת". 

במבואה לסינמטק יתקיימו מופעים איריים פתוחים לקהל, וכן מופעים באולמות. בין המופיעים תהיינה הלהקות האיריות Danu, Pauline Scanlon Hevia Brothers, הרקדן Colin Ryan, וכן להקת כחול המארחת את דין דין אביב ונורית גלרון.

לפרטים נוספים: אתר הסינימטק


1.1.07

 

2007: אירופה מתרחבת

בשתי בירות אירופאיות חגגו אתמול לא רק את כניסתה של השנה החדשה, אלא גם את כניסתם שלהם אל האיחוד האירופי. החל מאתמול שייכות גם רומניה ובולגריה לאיחוד, ובכך נסגר למעשה סבב ההצטרפות האחרון שכלל, שבע מדינות מזרח ומרכז אירופה שהצטרפו לאיחוד מאז 2004. 

בעבורינו, המטיילים, השינוי אינו אמור להיות מהותו, למרות שניתן לצפות ששני היעדים, שהפכו פופלארים מאד בשנים האחרונות, יהפכו יקרים בהדרגה. עם זאת, שתי המדינות טרם קיבלו על עצמן את מטבע האירו, זאת בניגוד לסלובניה, שדווקא כן שייכת אליו החל מאתמול.