15.3.06

 

פסטיבל לאס פאייאס בולנסיה נפתח יהום!

פסטיבל לאס פאייאס בולנסיה - ספרד (Las Fallas) - נפתח היום, ויתקיים עד ה-19.3.06.

פסטיבל ספרדי טיפוסי שהופך את ולנסיה להומה ומלאת רוח חג. כשני מיליון מבקרים מציפים את העיר לכבוד הפיאסטה, ואין להתפלא, שכן התהלוכות העצומות ידועות בססגוניותן בעולם כולו. בובות ענק של דמויות פוליטיקאים, אמני במה וקולנוע וסתם קריקטורות משעשעות מובלות בסך על ידי המון צוהל. מוסיקה קולנית ושתייה אין קץ מוסיפים אף הם לאווירה הכוללת. הבובות הללו, הפאיאס, הופכות את השיטוט בעיר למסע קסום בארץ אגדית. השיא מתרחש כאשר בסוף הפיאסטה שורפים בצוותא את כל הבובות, וזאת באמצעות זיקוקי דינור שמעיפים אל על ניצוצות צבעוניים לרוב. אירוע נוסף שמתרחש בכיכר העירייה הוא ה-Mascleta שמתחילה ב-14:00. זהו בעצם מופע כביר של זיקוקים, טילים ועוד אמצעים פירוטכניים מתוחכמים שיוצרים מחזה מדהים. הכיכר כולה עמוסה אנשים שמצטופפים כדי ללכוד בעיניהם מעט מהמתרחש. בכל יום יש רובע או קבוצה אחרת מהעיר שמתחרה עם האחרות על הפיצוצים והזיקוקים היפים ביותר. הקבוצה שמצליחה ליצור את הרעש הרם ביותר- זוכה. לא לבעלי לב חלש..

קראו עוד על פסטיבלים במרץ ועל ספרד

14.3.06

 

מאבק על חיי 5000 פילים באפריקה

באזורים רבים באפריקה כמעט נעלמה אוכלוסיית הפילים בעקבות צייד והרס בית הגידול הטבעי. במדינות שבהן הגנו על בעלי חיים אלו, יש בעיה של עומס יתר של הפילים על המערכת האקולוגית. באחת השמורות הידועות ביותר ביבשת, פארק קרוגר בדרום אפריקה, אף שוקלים לדלל את האוכלוסיה ולהרוג כחמשת אלפים פילים. שמורה משותפת לדרום אפריקה ולשתי מדינות שכנות, מוזמביק וזימבאווה, עשויה להציל את הפילים ממוות.

בחודשים האחרונים מנהלים ארגונים למען בעלי חיים באפריקה וברחבי העולם מאבק נגד תוכנית הדילול. בימים האחרונים הופצה גם בישראל פנייה לתומכי הארגונים לחתום על עצומה הקוראת לדרום אפריקה שלא לבצע את הדילול. מה שעשוי לסייע למאבק האירגונים הוא קידומה של שמורה משותפת לדרום אפריקה ולשתי מדינות שכנות, מוזמביק וזימבאווה. שמורה זו שתהיה גודלה בהרבה מהקרוגר יכולה להחזיק מספר גדול יותר של פילים.

קראו עוד על אפריקה ומדינת דרום אפריקה באתר למטייל
מתוך אתר הארץ

6.3.06

 

מדריכי הטיולים הגדולים מעודדים להפחית בטיסות!

"הגורואים" של הטיולים בעולם, מייסדי ה-Rough Gyide וספרי ה-Lonely Planet מודאגים, הם חוששים כעת כי ריבוי טיסות ברחבי העולם עשויים לקדם שינוי אקלים הרסני. הם יודעים כי סגנון החיים הכולל טיסות מרובות טופח בעבר במדריכים שלהם, ולכן הם מתאחדים דווקא כעת כדי לקרוא לתיירים לטוס פחות.

אנו רוצים להראות ששתי חברות - למרות היריבות ביניהן - חשות שזה נושא חשוב מספיק כדי לשתף פעולה". מדריכי התיירים לא יאמרו לתיירים איזה מספר טיסות בשנה הוא לגיטימי. "זה אפילו יותר צבוע לנסות להטיף לאנשים, ולומר להם כמה פעמים מותר להם לטוס", אמר אלינגהם, מייסד ה-Rough Guide.

מומחים צופים שמספר הטיסות צפוי לעלות פי שלושה ב-20 השנים הבאות, יותר מ-600 מדריכי Lonely Planet - ליעדים שונים - נמכרים מדי שנה, ומפיחים השראה בתרמילאים כמו גם בתיירים מהמעמד הבינוני. ואולם, פעמים רבות יש רק דרך אחת להגיע ליעדים האקזוטיים והמפתים - טיסות ארוכות ומזהמות.

אלינגהם ווילר (מיסד ה-Lonely Planet) התחייבו כעת גם לתרום כספים לארגון הצדקה Climate Care כדי לקזז את הפחמן הנפלט בטיסותיהם התכופות של 650 עובדי הסגל שלהם, המחברים ומעדכנים את המדריכים. ב-Rough Guide האזהרות יופיעו במדורי ה"איך מגיעים לשם?" של כל המהדורות החדשות, ויציעו דרכי מסע חלופיות. המדריך לפריס למשל, היוצא לאור בבריטניה, ימליץ לנסוע ברכבת.

השניים מודים שלמצוא דרך הגעה חלופית לפרו היא משימה פחות קלה, אך במקום זאת הם מטיפים לנוסעים לבלות זמן רב יותר במקום אחד ולוותר על טיסות לסופי שבוע. מלבד זאת, כדי למרק את מצפונם של הטסים, יציעו המדריכים לתיירים להרים תרומה צנועה לתוכניות סביבתיות ברחבי העולם. Rough Guide יוציאו בהמשך השנה מדריך מיוחד על התחממות האקלים, שיצטרף ליותר ממאתיים ספרים אחרים של החברה.

"אני מעדיף שלקוחות יקנו ספר אחד היום מאשר שלא יקנו ספרים בכלל מחר", אמר וילר. "אם נסב נזק אמיתי לכדור הארץ שלנו, לא נוכל לטייל לשום מקום. אנו רוצים שגם ילדינו יוכלו לטייל".

הכתבה לקוחה מאתר עיתון הארץ - לכתבה המלאה.
לקריאה על יעדים נוספים באתר למטייל

1.3.06

 

4 ימים לפתיחת פסטיבל קייפטאון

קייפטאון, ללא ספק העיר המסעירה ביותר בדרום אפריקה, חוגגת בין התאריכים 5-25.3.06 את הפסטיבל השנתי שלה.

הפסטיבל, שזו לו השנה השביעית, נפתח לראשונה בשנת 1999 כפסטיבל "עיר אחת, תרבויות רבות", ונועד לחגוג את רב-התרבותיות של דרום אפריקה. הפסטיבל חוגג מגוון רחב של אומנויות: מוסיקה, תיאטרון, ואומנות ויזואלית. כיאה לארוע שנועד לקרב את האמונויות לציבור הרחב, כמעט כל המופעים מתקיימים בחינם או במחיר סימלי מאד.


כדי ללמוד עוד על הפסטיבל לחץ כאן
כדי ללמוד עוד על דרום אפריקה לחץ כאן
כדי ללמוד עוד על פסטיבלים בעולם לחץ כאן



קייפטאון למרגלות הר השולחן