27.2.06

 

חדש ברשת: ויזה לארצות הברית באינטרנט!

שגרירות ארצות הברית בישראל תשיק ב-2 למארס שירות חדש לבקשת ויזה באתר האינטרנט שלה. באתר יהיה ניתן לקבל מידע על קביעת תורים לראיונות בשפות עברית, רוסית, ערבית ואנגלית. באמצעות האתר החדש יהיה ניתן לשלוח את טפסי הבקשה לשגרירות ולשלם אגרה בסך 12 דולר בלבד. עד היום היה ניתן לבצע את ההליך אך ורק באמצעות סוכני נסיעות ובעלות גבוהה של 170-400 ש"ח.

מתוך: NRG
קראו עוד על ארצות הברית באתר למטייל.

23.2.06

 

סקר - אוסלו העיר היקרה בעולם לתיירים

בעקבות סקר שנעשה לאחרונה הוכרזה אוסלו, בירת נורווגיה כעיר היקרה ביותר בעולם עבור תיירים. בכך היא הדיחה מהמקום הראשון את טוקיו, שנחשבה כעיר היקרה ביותר ב-14 השנים האחרונות. הסקר שנערך כל חצי שנה בודק את מחירי המוצרים והשירותים בדולרים אמריקאיים. העלייה במחירים באוסלו ובערים אחרות באירופה, נובעת בחלקה מהירידה בערכו של הדולר בארצות אלה.

בירת איסלנד, רייקאוויק, הגיעה למקום השלישי ברשימה, אחרי אוסקה שביפן. שמונה מהערים היקרות ביותר בעשיריה הראשונה הן אירופאיות. ניו-יורק, העיר היקרה ביותר בארה"ב, נמצאת במקום ה-27 בלבד ברשימה העולמית. טהרן היא הזולה ביותר מבין 130 הערים שברשימה העולמית.

מתוך אתר: מגלים

21.2.06

 

טיסות ישראייר לריביירה הצרפתית

לקראת עונת הנסיעות, תתחיל חברת "ישראייר" להפעיל 2 טיסות שבועיות לניס שבריביירה הצרפתית. הטיסות ימריאו החל מה-1 באפריל פעמיים בשבוע (בימים שני ושישי בבוקר). כרטיס טיסה יעלה 400-520 דולר, בהתאם לתאריך ולמחלקה. מ"ישראייר" נמסר כי ההחלטה על הפעלת הקו התקבלה לאחר בדיקות שערכה החברה, מהן עלה שיש ביקוש רב של תיירים צרפתיים מהאזור המעוניינים להגיע לישראל, וכי הריביירה הצרפתית הופכת לאיזור נופש מבוקש בקרב הישראלים.

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על צרפת באתר למטייל

 

עוד שבוע חגיגות המארדי גרא

בעוד שבוע, ב-28 לפברואר, מתחילות חגיגות המארדי גרא מסביב לעולם. מקור הפסטיבלים במסורת עתיקה שנועדה לסמל את סבלו של ישו שעונה על ידי השטן בצום למשך 40 יום. פסטיבל המארדי גרא, שפירושו בצרפתית "יום שלישי הדשן", הוא שארית למסורת העתיקה בה אכלו ושתו עד כדי הקצנה, לפני הצום (lent) שבו מתענים על מנת להזדהות עם ייסורי ישו לפני צליבתו בשבוע הקדוש.

הפסטיבלים הססגוניים נחוגים ברחבי העולם, אך בעיקר בשלושה יעדים מרכזיים:
  • בארה"ב, בעיר ניו-אורלינס שהחגיגות בה הפכו לשם דבר, העיר כולה נצבעת בירוק סגול זהב, ומטעמי המטבח הקייג`אני, כמו גם מוסיקת הגא`ז, שלה מופיעים בכל מקום. גם בחורות חשופות חזה, שרשראות חרוזים מפלסטיק מתעופפות באויר והמון אלכוהול הפכו כבר מזמן לחלק מהחוויה.
  • סידני שבאוסטרליה חוגגת גם היא בשמחה גדולה את הפסטיבל, שמוקדש שם בעיקר לקהילה ההומו-לסבית. כיאה לפסטיבל ענק שכזה - מוסיקה, צבעים ואווירה רווית סקס מהווים גם כאן חלק מרכזי בחגיגות.
  • ביום החגיגות, גם הופכת Tufara שבמחוז Campobasso באיטליה הופכת לקרנבל ענק, למרות שהאווירה בו מסורתית יותר: את המוסיקה והצבעים מלווה המון מחופש לשלל שדים.


עוד על פסטיבלים ניתן לקרוא במדור ארועי תרבות בעולם

20.2.06

 

האטומיום בבריסל נפתח מחדש לאחר שיפוץ

לאחר כמעט שנתיים של שיפוצים נפתח בשבת האחרונה למבקרים מגדל האטומים שהפך לסמלן של בלגיה ובריסל. השבוע סיימו הפועלים את עבודת השיפוץ המפרכת, שחלקים גדולים ממנה נעשו בעזרת סנפלינג. תשעה "אטומים", מוגדלים פי 165 מיליארד ממידותיהם האמיתיות, מרכיבות את ה"אטומיום" שמתנוסס לגובה של 103 מטרים ושוקל 2,400 טון. המבנה הוקם כמחווה למדע עבור היריד הבינלאומי שהתקיים בבריסל ב-1958 והפך לאחד מהסמלים והאתרים הידועים ביותר בבלגיה. לאחר כמעט שנתיים של מירוק בחול, ציפוי מחדש, פעולות איטום וחיווט בעלות של 27.5 מיליון יורו, זכה האתר, שנמצא 7 קילומטר צפונית-מערבית לבריסל, באותו זוהר שאבד לו עם השנים.

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על בלגיה באתר למטייל
ועל האטומיום באתר למטיילצ'יק - טיולי משפחות בבלגיה

15.2.06

 

הדלאי למה מגיע היום לביקור בישראל

הדלאי לאמה ה-14, מנהיגו של העם הטיבטי, הגיע היום לביקור מיוחד בישראל. לפנות בוקר נחת הדלאי לאמה בנתב"ג עם פמליה של שבעה נציגים לסיור של חמישה ימים, ואם לא ישבש השלג הצפוי בירושלים את התוכניות, הוא יתחיל היום את הביקור במשכנות שאננים. הדלאי לאמה הוא אורחם של עמותת ידידי טיבט בישראל (יטי"ב), אוניברסיטת בן גוריון ועמותת שתי"ל. ביום חמישי הוא צפוי להיפגש עם נשיא אוניברסיטת בן-גוריון היוצא ומועמד העבודה לכנסת, פרופסור אבישי ברוורמן, ויקבל את תואר "יקיר הנגב". ביום האחרון לביקורו הוא צפוי לבקר גם בבית לחם.

הביקור שיארך חמישה ימים צפוי להיות עמוס. במהלך שהייתו בישראל ייפגש הדלאי לאמה עם סגל אוניברסיטת בן גוריון ועם נשיא האוניברסיטה העברית; הוא ייפגש גם עם פעילי ארגונים לשינוי חברתי; ישתתף באירוע שיוזם המכון הישראלי לדמוקרטיה, ובו הוא יקיים דיאלוג עם אנשי ממשל, כלכלה ותקשורת בנושא "להמציא מחדש את החמלה"; הדלאי למה ירצה בפני בכירי מערכת המשפט בישראל בנושא "משפט וחמלה"; יבקר בבית לחם וייפגש שם עם אנשי הארגון הפלסטיני Holy Land Trust, הדוגל באי אלימות.

בנוסף יתקיימו שני אירועים פתוחים לקהל הרחב: ביום שישי ה-17.2 תתקיים הרצאה בתל אביב, בהאנגר 11, בנושא "אחריות חובקת כל" וביום שבת ה-18.11, באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, יתקיים יום לימודים בנושא "אימון התודעה".

למרות שהדלאי לאמה אינו אורח של קבע בישראל, הקשר עם הקהילה הטיבטית מתקיים כבר לאורך שנים: באמצעות יוזמות של עמותת יטי"ב שנועדו לסייע לפליטים הטיבטים, ודרך המורים שמוזמנים לכאן על ידי עמותת ידיד הדהרמה לאחר אישור וברכת הדרך מהדלאי לאמה.

מתוך אתר nrg
עוד פרטים על הביקור מתוך אתר ידידי טיבט בישראל
עוד על טיבט מתוך אתר למטייל.

9.2.06

 

נגיף שפעת העופות התגלה במערב אפריקה

נגיף שפעת העופות התגלה באפריקה

ארגון בריאות בעלי החיים העולמי הודיע היום, כי נגיף שפעת העופות התגלה לראשונה באפריקה, מאז התפרץ מחדש ב-2003. על פי הארגון, התגלתה צורה ברורה מאוד של הווירוס לאחר בדיקות מעבדה מהימנות. החשדות כי הנגיף הגיע ליבשת השחורה התעוררו לאחר שאלפי עופות מתים התגלו בשלוש חוות חקלאיות בצפון ניגריה.

עד עתה כל החולים שנדבקו בנגיף היו בקשר קרוב עם עופות נגועים, ואולם מדענים חוששים כי נגיף שפעת העופות עשוי לעבור מוטציה שתגביר את יכולת ההעברה שלו בין בני אדם, ויגרום למגפה גדולה. עד כה הביא הנגיף למותם של 88 בני אדם מאז התפרצותו המחודשת, ומקרי הידבקות שמקורם באדם מעטים ביחס לכמות העופות שנדבקו במחלה.


להתפרצות שפעת העופות בניגריה עלולות להיות השלכות הרסניות, מאחר שמיליונים במדינה מחזיקים עופות בחצרות בתיהם. מנהל ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, סמואל ג'וצי, אמר היום כי אם המצב במדינה יצא משליטה, תהיה לכך השפעה על אוכלוסיית העופות באזור. הדבר יביא גם לפגיעה חמורה באורח החיים של מיליוני אנשים ולחשיפה גבוהה יותר בין בני האדם לנגיף.

שר החקלאות הניגרי, אדאמו בלו, אמר כי עד כה לא התגלו בני אדם הנמצאים בקרבת עופות שחלו במחלה, אך יהיה קשה לרשויות לדעת זאת בביטחון מאחר ששיעור המוות במדינה הענייה הוא מהגבוהים בעולם ולרוב המתים נקברים אפילו ללא בדיקה רפואית. בכל מקרה הבטיחה ממשלת ניגריה להשמיד את כל העופות שיחשדו כנגועים בנגיף שפעת העופות. הממשלה הקציבה כ-2 מיליארד ניארה (13.5 מיליון דולר) על מנת לפצות את בעלי העופות שיושמדו.

מתוך אתר וואלה

8.2.06

 

יוזמה להפעלת טיסות ישירות ישראל - בואנוס איירס

חברת התעופה הארגנטינאית, "איירולינאס ארגנטינוס", פנתה למנהל התעופה בישראל בבקשה להתיר לה להפעיל טיסות סדירות מבואנוס איירס לתל אביב וחזרה. אם יתקבל האישור, תפעיל החברה החל מחודש יוני הקרוב 5 טיסות שבועיות ותהיה הראשונה להציע לקהל הישראלי טיסות ישירות לדרום אמריקה, ללא תחנות ביניים.

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על ארגנטינה באתר למטייל

2.2.06

 

רצח של תיירת מרתיע תיירים מלהגיע לקוסמוי

הרצח של התיירת קתרינה הורטון באי קו-סמוי שבתאילנד הרחיק את התיירים מהמקום. כזכור נעצרו שני דייגים תאילנדים בחשד, כי אנסו ורצחו תיירת בריטית בת 21 בערב ראש השנה האזרחית. ממשלת תאילנד הודיעה, כי אם יורשעו השניים, ככל הנראה יוצאו להורג.

רשויות התיירות בתאילנד אמרו, כי מספר המבקרים בפרובינציה הדרומית, סוראט תאני, אשר כוללת את קו-סמוי, צנח ב-30% בחודש הראשון של 2006. ברשויות מאמינים, כי יש קשר בין הנתונים לבין הרצח, למרות ששני החשודים נעצרו מייד. במשטרה התאילנדית אמרו, כי נוקטים כעת באמצעי זהירות בקו-סמוי ובאיים הסמוכים כדי להגן על התיירים, בין היתר באמצעות שלטים כגון "אזור מסוכן".

מתוך אתר: nfc
קראו עוד על תאילנד באתר למטייל

 

נדחתה השקת אתר הוויזות לארה"ב

אתר האינטרנט של שגרירות ארה"ב בישראל שהיה אמור לעלות לאוויר ב-1 בפברואר לא יחל בפעולתו בינתיים, "עקב בעיות טכניות שלא נצפו מראש", כפי שהודיעה היום שגרירות ארה"ב.

טרם נקבע תאריך יעד חדש להפעלת השירות, אך בקונסוליה מעריכים כי האתר יחל לפעול במהלך חודש פברואר. השירות המקוון החדש אמור לספק מידע עדכני ומדויק לציבור בנוגע להליך בקשת האשרות השונות לארה"ב, וכן את כל הטפסים הנחוצים. האתר יחסוך את הצורך בתיווך של משרדי נסיעות, אך לא יחליף את נהלי הפגישה האישית הנלווים לתהליך הנפקת האשרה המיוחלת. את הטפסים המופיעים באתר יהיה צורך להציג בגירסה מודפסת בזמן הראיון.
עלות השירות תהיה 12 דולר.

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על ארה"ב באתר למטייל