29.1.06

 

ראש השנה הסינית - שנת הכלב

מבין כל החגים הסינים המסורתיים, פסטיבל ראש השנה (הידוע גם כפסטיבל אביב) נחשב ליוקרתי, לצבעוני ולחשוב ביותר. ראש השנה הסיני נחגג ביום הראשון לחודש הראשון על-פי לוח השנה הירחי (בדרך כלל יוצא בין ה-21 בינואר ועד ל-19 בפברואר בלוח השנה הלועזי, אך כאמור התאריך משתנה משנה לשנה). במקור, הטקסים נערכו על מנת להודות לאלים ולציין את תחילת ימי הקציר. השנה 2006 מחליפה שנת הכלב את שנת התרנגול.

שנת הכלב, תהיה, לפי חוזי עתידות סיניים, טובה לכלכלה העולמית, אבל תסבול מבצורות ושטפונות. "היא תתחיל ברגיעה, אבל הרבה בעיות יצוצו באמצע השנה", אמר אסטרולוג בשם לי סינג-טונג לסוכנות הידיעות איי אף פי. שנת הכלב תסתיים ב-17 בפברואר 2007.

ראש השנה הסיני נחגג בכל רחבי אסיה והמזרח הרחוק ובקהילות סיניות שונות ברחבי העולם. תוכלו למצוא חגיגות נרחבות וזיקוקין דינור בכל עיר שיש בה "צ'יינה טאון" מכובד. הצטרפו לחגיגות ולשמחה, למסיבות ולפיצוצים.

נלקח ממדור פסטיבלים באתר למטייל בשילוב עם אתר ynet.
לקריאה נוספת על פסטיבלים באתר למטייל.
לקריאה נוספת על סין באתר למטייל.

26.1.06

 

פסטיבל הקומיקס באנגולם - צרפת

פסטיבל הקומיקס באנגולם הוא פסטיבל הקומיקס הגדול בעולם. הוא מתקיים זה השנה ה-32(!) בעיירה העתיקה והציורית אנגולם, שנמצאת במרכז צרפת, באיזור קוניאק. כל שנה מציפים את העיירה כ-200,000 (סדר גודל של פסטיבל ערד של פעם) חובבי קומיקס מכל העולם, שבאים לחזות בתערוכות, לשמוע הרצאות, וכמובן לקנות ספרי, אלבומי וחוברות קומיקס מכל העולם.

בצרפת תרבות הקומיקס מאוד מפותחת, כל שנה יוצאים בסביבות ה-3000 (!!) כותרי קומיקס, בפסטיבל אפשר לראות כיתות בית-ספר שלמות שמגיעות לסיורים מאורגנים בפסטיבל ומשפחות שבהן כל אחד מחברי המשפחה מוצא את סוגי הקומיקס שמענינים אותו.

הנקודה הישראלית של השנה: אורי פינק - יוצר ספרי "זבנג" הזכורים לנו לטובה, יציג בפסטיבל אנגולם את החוברת הפוליטית החדשה למבוגרים. החוברת תכלול מבחר קטעי קומיקס הקשורים להתנתקות כ"נקמתו של ואמפיש הערפד ששאג" ו"נקמת הזומבים השמאלנים". כמו כן יוצגו דמויות מלבבות חדשות כמו "בייגל" ו"בייגה-אל" שילמדו את הילדים איך להתמודד עם "מלחמת הכעכים". גם דמויות "זבנג!" המוכרות יופיעו בגילגול חדש תחת השם "זבאנג". כאן הן תהיינה אותן דמויות אך מבוגרות יותר, בגיל העשרים פלוס, מה שנותן להם חופש לעסוק בנושאים כמו סקס, פוליטיקה וסמים.

מתוך מדור פסטיבלים באתר למטייל
עוד על צרפת באתר למטייל

 

טיסה שבועית למינכן וחזרה - החל מ-120 יורו הלוך ושוב

חברת "הולידי טרוול" מתחילה לשווק בארץ כרטיסי טיסה בקו מינכן-תל אביב של חברת התעופה "הפאג פליי" (שייכת לקונצרן התיירות "טואי"). כרטיסי טיסה בכיוון אחד ניתן לרכוש במחיר שמתחיל ב-59 יורו, וכרטיס הלוך ושוב יעלה החל מ-120 יורו (כ-144 דולר). המחירים כוללים מסי נמל. ניתן לרכוש כרטיסים גם לטיסות המשך של החברה בתוך גרמניה.

החל מה-5 בפברואר תמריא הטיסה למינכן בלילה שבין שבת לראשון בשעה 01:55, ותמריא ממינכן במוצ"ש בשעה 20:00. בחודש מרץ תופעל טיסה נוספת בקו תל-אביב - מינכן, ובתחילת מאי תופעל טיסה אל שדה התעופה של קלן.

בעונה הנוכחית צפויות להגיע לישראל למעלה מ-150 טיסות של טואי מהולנד וגרמניה, ובהן כ-25 אלף תיירים. בחורף הבא, מציינת יפה מאור, מנכ"ל הולידי טרוול, מתכוונת טואי לצרף גם את צרפת לרשימת המדינות המשווקות את ישראל.

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על גרמניה באתר למטייל

25.1.06

 

עוד חברות תעופה משווקות חתונות אזרחיות בחו"ל

גל החתונות האזרחיות בחו"ל הוא כנראה הדבר הבא, 10,000 ישראלים שיצאו ב-2005 להתחתן בחו"ל בחתונה אזרחית, והצפי שהוא שב-2006 המספר עוד יגדל. חברת "אופיר טורס" החליטה להצטרף לגל החתונות האזרחיות בחו"ל, והיא התחילה לשווק חבילת חתונה מלאה לפי דרישות הזוג המאושר. החבילה כוללת: טיסה, מלון, כרטיסים מוזלים לבני המשפחה והחברים, טקס הנישואין, מתורגמן, טבעות, שמלת כלה, חליפת חתן, רכב, צלם, תזמורת נגנים, שמפניה, ולמי שמעוניין גם ארגון מסיבת רווקים או רווקות. מחירי חתונה לדוגמא- פראג: החל מ-699$, בקפריסין: החל מ-499$, בלאס וגאס: החל מ-1,100$.

מתוך אתר מגלים- מגזין תיירות
קראו עוד על קפריסין, פראג, לאס וגאס

 

אל על מגדילה את היצע הטיסות מישראל ליעדים שונים

אל-על הודיעה (יום ב', 23.1.06) על תגבור טיסותיה לבייג'ין - החל מחודש מרס הקרוב שתי טיסות שבועיות (במקום אחת עד כה), לאור עליה בביקוש. הטיסות ייצאו במוצאי שבת וביום רביעי מתל אביב לבייג'ין, בשעה 23:35, וחזרה מבייג'ין בימי ראשון וחמישי בשעה 22:00.

התוספת הזו של אל על מצטרפת להרחבה של יעדי הטיסה והוספת תדירויות ליעדים מבוקשים (בעיקר על ידי לקוחות עסקיים) בשנה האחרונה. בין היתר נוספה טיסה שבועית שלישית להונג קונג, טיסה יומית שנייה למוסקבה, ובמהלך חודש מרס צפויה להוציא לראשונה טיסה ישירה למיאמי. בנוסף תגברה חברה בעונת החורף את היעדים ניו-יורק, מדריד, פריז, מוסקבה וברלי, ובסך-הכל הוסיפה 13 תדירויות נוספות לעומת חורף 2004.

לקראת האביב תתגבר אל-על גם יעדים נוספים באירופה על-מנת להתאים עצמה להעדפותיו של הלקוח העיסקי.


מתוך אתר: Nfc
קראו עוד על בייג'ין ועל היעדים השונים באירופה, המזרח הרחוק וארה"ב באתר למטייל

24.1.06

 

איי-פוד למטייל: המדריך האלקטרוני החדש

אופנה חדשה של טיולים מודרכים משתלטת בימים אלה על רחובות ניו יורק ומאפשרת לחקור את העיר דרך עיני המקומיים, מבלי שיצעדו לידך תוך כדי. פלאי הטכנולוגיה מאפשרים התחברות לטיול מאורגן שמזכיר קצת את סיורי האוזניות במוזיאונים, אך הפעם באמצעות הטלפון הסלולרי האישי או האיי-פוד.
מלבד הטיולים בהנחיית מפורסמים, שמחירם 35-12 דולר, אפשר לקבל גם סיורים בחינם, המוקלטים על-ידי מקומיים שפשוט אוהבים את השכונה שלהם. עם הסיורים הללו נמנים, למשל, סיורים במוזיאון לאמנות מודרנית בהנחיית סטודנטים לאמנות ומרצים בקולג` מרימאונט שבמנהטן, שכבר צברו להם מעריצים רבים.
מתוך אתר nrg

קראו עוד על מנהטן באתר למטייל

23.1.06

 

גידול במספר הישראלים הנוסעים לטורקיה בשנה החולפת

טורקיה ממשיכה להיות היעד המועדף על הישראלים לחופשות. לשכת התיירות הטורקית בישראל מציגה נתונים מרשימים ביחס לגידול במספר הישראלים המבקרים בטורקיה. מנתונים של 11 החודשים הראשונים של שנת 2005, שפרסמה לשכת התיירות הטורקית, עולה כי מתחילת השנה עד לסוף חודש נובמבר ביקרו בטורקיה 379,203 ישראלים לעומת 289,082 ישראלים בתקופה המקבילה אשתקד, כלומר גידול של 31.17%, ובמספרים מוחלטים: יותר מ-90 אלף ישראלים. זהו גידול מרשים בכל קנה מידה שהוא. פרט לפריחת התיירות מישראל, טורקיה זוכה לפריחה ולגידול מרשים בתיירות מכל העולם. ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2005 ביקרו בטורקיה 20,259,236 תיירים, גידול של 21.11% לעומת שנת 2004.

מתוך אתר: www.passportnet.co.il
קראו עוד על טורקיה באתר למטייל

 

נשף המקצוענים בוינה - אוסטריה

לא נשאר הרבה זמן להתכונן!!! מהרו להשיג תלבושות נשף, להתאמן על הצעדים..
נשף המקצוענים (Practitioners Ball) בוינה עומד להיפתח (28.1.06).

מי שרוצה להרגיש את וינה במיטבה לא יחמיץ הזדמנות להשתתף בנשף אקסטרווגנטי כהלכתו. אולם ההופבורג מארח את הנשף הידוע ביותר, שם תוכלו להתחכך בחברה הגבוהה, וחובבי הואלס. כמובן שחובה להופיע בשמלה ארוכה עד הקרסוליים, וחליפה, אך אם אין ברשותכם פריטי לבוש אלה תמיד ניתן לשכור אותם למשך הערב. האולם היה חלק מהארמון האימפריאלי עד תחילת המאה העשרים, והעיטורים המפוארים בו עדיין מרשימים. חלקים בו פתוחים למבקרים ושווה להציץ בהם. הנשף מתחיל בשעה 21:30 והוא חלק מעונת הנשפים הארוכה של החורף האוסטרי המתחילה בתחילת ינואר ונמשכת עד מרץ.

פרטים נוספים ניתן לקבל ממארגני הנשף: Ballbuero der Aerztekammer
טלפון: 430151501243 פקס: 430151501443


פרטים נוספים: פסטיבלים, וינה ואוסטריה באתר למטייל

 

אזהרת מסע של משרד החוץ למטיילים בנפאל

משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לנוסעים לנפאל, ביום 19.1.06. על פי ההודעה, מאז שהסתיימה הפסקת האש על ידי המחתרת המאואיסטית (2.1.06), חודשה האלימות במדינה ובמיוחד בקטמנדו וסביבתה - ובין היתר הוטל עוצר לילה במספר מקומות, התרחשו הפרות סדר והפגנות. הממשלה הודיעה על בחירות מקומיות ב-8 בפברואר. מפלגות רבות הודיעו שיחרימו את הבחירות והמאואיסטים הודיעו על שביתה כללית למשך שבוע בתאריכים 5 עד 11 בפברואר 2006.


משרד החוץ ממליץ לישראלים לעקוב אחר ההתפתחויות ולהישמע לכללי התנהגות והתנהלות בסיסיים: אין להפר עוצר (כרוך בסכנת חיים), הימנעות מהתקהלויות, תנועה בדרכים בזמן שביתות וכו'.

מתוך אתר: משרד החוץ
קראו עוד על נפאל והמזרח הרחוק באתר למטייל

19.1.06

 

ארה"ב תנסה להיות נחמדה לתיירים

מאז אירועי הטרור של ה-11 בספטמבר 2001 מתמודדת ארה"ב עם ירידה במספרי התיירים ובתנועה במעברי הגבול, וכן עם ירידה בכמות הסטודנטים הזרים שלומדים במדינה. חוקרים וכלכלנים מזהירים מזה זמן כי מאמציה של ארצות הברית למנוע מטרוריסטים להיכנס למדינה פוגעים באינטרסים אחרים שלה. בעקבות כך, הודיעו מזכירת המדינה קונדוליזה רייס והמזכיר לענייני ביטחון פנים, מייקל צ'רטוף, על שורה של הקלות בתהליך קבלת אשרה ובביקורת הגבולות בכניסה לארה"ב. השניים הודיעו על שורה של צעדים שתנקוט ארה"ב תחת הכותרת "גבולות בטוחים, דלתות פתוחות", וביניהם:
  • עידוד סטודנטים זרים באמצעות הארכת תוקף אשרת הכניסה שלפני תחילת הלימודים ל-120 יום (במקום 90 יום).
  • בחינת האפשרות לבצע ראיונות במסגרת תהליך בקשת אשרת הכניסה לארה"ב באמצעות שיחות וידאו במקום באמצעות נוכחות אישית בראיון.
  • הפיכת שדות התעופה הבינלאומיים של וושינגטון (דולס) ויוסטון (בוש) ל"שדות לדוגמה" בהם, בין היתר, יוצגו הנחיות לתהליכי מעבר הגבולות על גבי מסכי וידאו וצוותי סיוע יקבלו את פני המגיעים, וזאת כדי להפוך את קבלת הפנים לחמימה יותר.
  • פיתוח כרטיס בטיחותי מיוחד וזול, בדומה לתעודת רישיון נהיגה, שייאפשר לאזרחי ארה"ב ולזרים לחצות את הגבול לקנדה, מקסיקו, הקריביים וברמודה ללא שימוש בדרכון.
  • הקמת משרד אחד בו יוכלו להגיש נוסעים את כל תלונותיהם בענייני תחבורה, מכס ותהליכי הסינון של המדינה.


מתוך אתר YNET
קראו עוד על ארצות הברית/ ארה"ב באתר למטייל

 

1.9 מיליון תיירים הגיעו לארץ ב-2005

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה כי במהלך שנת 2005 הגיעו לארץ מעל 1.9 תיירים, עלייה של 27% לעומת 2004. יש לסייג את השמחה ולומר כי ההישג המרשים נמוך ב-21% משנת 2000 שעדיין נחשבת לשנת שיא בתיירות לישראל, ואולם בעולם, לעומת זאת, נרשם גידול מתון בהרבה, עלייה של כ-6% בלבד בהשוואה לשנת 2004.

אתמול התקיים במלון שרתון מוריה תל אביב כנס מנהלי בתי מלון, במהלכו קרא שר התיירות לשר האוצר להקצות חצי מיליארד שקל הקמת תשתיות תיירותיות נוספות של בתי מלון. לפי צפי גידול התיירים הנכנסים לישראל, לא יהיה מקום להלינם בארץ.

הירשזון הוסיף כי לאור הגידול המסתמן בתנועת התיירים לארץ, היעד בשנת 2006 הוא כניסה של 3 מיליון תיירים לישראל. עוד אמר הירשזון כי אחד היעדים שסימן משרד התיירות ל-2006 הוא הבאת תיירים מדרום אמריקה. "קיים פוטנציאל תיירות אדיר בדרום אמריקה. המחסום הוא שאין טיסות ישירות ואין מקומות בטיסות מאירופה", אמר הירשזון, "אחת הדרכים להתגבר על כך היא באמצעות טיסות של חברת דלתא דרך אטלנטה לישראל".

מתוך אתר NRG
קראו עוד על דרום אמריקה באתר למטייל.

17.1.06

 

חברת ישראייר תפעיל טיסה יומית סדירה לניו יורק

שר התיירות אברהם הירשזון הודיע ב-16.1.06 כי הוא מעניק לחברת "ישראייר" מעמד של "מוביל נקוב" בקו הטיסות תל אביב - ניו יורק, המאפשר לחברה לטוס באופן סדיר, ולא בטיסות שכר, כפי שהיה עד עתה. עד היום רק חברת אל על קבלה את האישור הממשלתי הדרוש על מנת להפעיל טיסות סדירות מישראל לניו יורק. החל מהיום, ולמשך שנתיים, תוכל גם חברת "ישראייר" להפעיל טיסות סדירות בקו. במהלך תקופת הרישיון ייבחנו השלכות פעולות חברת ישראייר ובסיום התקופה יוחלט האם להאריך את המינוי או לא.

תגובות: מישראייר נמסר כי הם מעריכים כי השינוי יוביל לירידת מחירים של כ-10 אחוזים. חברת אל על זועמת על ההחלטה, וגורמים שונים צופים כי אל על תגיש בג"ץ בנושא. מחברת ארקיע נמסר כי הימנעותו של שר התיירות מלהעניק לה מעמד של מוביל נקוב "הפתיעה את החברה בהיותה החלטה מפלה ובלתי סבירה בעליל שאינה מקובלת על ארקיע כלל ועיקר. החלטה זו מפלה לרעה את ארקיע ללא סיבה עיניינית כלשהי."

מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על ניו יורק ועל ארצות הברית באתר למטייל

 

פסטיבל הקרקס הגדול בעולם במונטה קרלו

פסטיבל זה הוא החשוב מסוגו, נערך תחת הנשיאות של הנסיך ראיניר. הוא מארח קבוצת אמנים שמופיעים מופעי אקרובטיקה, החל מלולינים שמעופפים על טרפז באויר ועד נמרים לבנים מאולפים.

קרקס זה זכה בכמה פרסים בשנים הקודמות וזכה להכרה כמופע אומנותי אמיתי. אמנים מגיעים מכל רחבי העולם – החל מסין ועד קנדה בכדי להראות את הכישרונות המהממים והמיוחדים שלהם בקרקס מונקו. הפסטיבל מהווה הזדמנות קלאסית ופנטסטית לצלול לעולם כמעט נשכח אך למרות זאת מרתק.

פרטים באתר הפסטיבל: http://www.montecarlofestivals.com/indexgb.html

עוד על הפסטיבל במדור פסטיבלים באתר למטייל
עוד על מונקו באתר למטייל.

 

טיסות ארקיע ישירות לברזיל

חברת ארקיע החליטה לבצע טיסות קבועות לברזיל, לאחר ההצלחה של הטיסות הישירות שנוסו בחודש אוקטובר. החל מערב חנוכה שעבר ה-18.12.05 אחת לשנים עשר יום לכל תקופת החורף ועד פסח 2006. הטיסות תצאנה לעיר סלוואדור, בירתו של חבל באהיה שבמזרח ברזיל. משך הטיסה 14 שעות וחצי, כולל נחיתת ביניים קצרה לתדלוק בלאס פלמאס. הטיסות תופעלנה באמצעות מטוסי בואינג 757 300 החדשים של החברה.

מחירי הטיסות (החל מ-999$ לא כולל מיסי נמל) והטיולים המאורגנים שתציע ארקיע בדרום אמריקה, יהיו זולים במאות דולרים מאלה הקיימים בשוק ובשילוב עם טיסה ישירה ושרות ברמה גבוה אלו יהיו כנראה טיסות מאוד פופולריות.

הכתבה מתוך אתר: passportnet
עוד על ברזיל ודרום אמריקה באתר למטייל.

16.1.06

 

פסטיבל הפנטומימה הבינלאומי בלונדון

פסטיבל הפנטומימה בלונדון הוא הגדול והארוך ביותר בעולם, והוא מאופיין במגוון רחב של הופעות חיות שהשחקנים בהם לא מוציאים מהפה אפילו מילה אחת. המופעים כוללים הופעות קרקס, מופעי בובות ותאטרון ויזואלי. המשתתפים מגיעים מכל רחבי אירופה והמופעים יערכו באולמות הגדולים בעיר וגם במרכזי העיר ובכיכרות.

מתוך אתר מגלים
קראו עוד על בריטניה ועל לונדון באתר למטייל

 

התרעה מפני מפולות ושיטפונות ביפן

הרשויות ביפן הזהירו את התושבים מפני מפולות שלגים, מפולות בוץ ושטפונות ברחבי המדינה, לאחר שחזאים הודיעו כי הם צופים התחממות, במדינה שהוכתה על ידי גל קור ושלגים חריג בעוצמתו. 87 בני אדם נהרגו ברחבי יפן כתוצאה מהקור וסופות השלגים בשבועות האחרונים. כעת קיים חשש כי ההתחממות תביא להפשרת שלגים, מה שיביא בתורו לשטפונות ולמפולות.

מתוך אתר: Walla
קראו עוד על יפן באתר למטייל

 

חדש בפריז: בולאנז'רי לכלבים

ברובע ה-15 בפריז נפתחה לפני כחודש מאפייה מיוחדת להולכים על ארבע. בין המוצרים הנאפים במקום: ביסקוויטים בטעם בייקון ובצורת חתול ועוגיות בצורת פרפר. פריז ידועה כעיר שאוהבת כלבים. 200 אלף הנובחים החיים בה מתקבלים בשמחה בחנויות ובמסעדות.
אז.. בביקור הבא בפריז, אתם מוזמנים לפנק את כלביכם..

מיקום:
Mon bon chien , 12 rue Mademoiselle
מטרו: תחנת Commerce
מתוך אתר: Ynet
קראו עוד על פריז באתר למטייל

15.1.06

 

טיסות ישירות מישראל לארמניה

יעד חדש למטייל הישראלי. לראשונה יתחילו בחודש הבא ב-25.12 טיסות ישירות לירבאן בירת ארמניה. את הטיסות, על בסיס של טיסות סדירות וישירות פעמיים בשבוע, תפעיל חברת התעופה הארמנית, ארמוויה, שלמרות היותה בבעלות פרטית היא נחשבת למוביל הלאומי של ארמניה. אופן סקיי היא נציגת החברה הארמנית בישראל. הסכם בין שתי החברות נחתם בתחילת השבוע, כאשר לישראל הגיע, ארתור זאקאריאן, סגן הנשיא למסחר של ארמניה, וחתם על הסכם עם אופן סקיי. מצד אופן סקיי חתמו על ההסכם הנשיא, אפרים פורטיס, והמנכ``ל, איציק פוזמנטיר. הטיסות יתבצעו במטוסים מדגם איירבוס 320, בהם 145 מקומות. הטיסות לארמניה יהיו בימים חמישי וראשון. זמן הטיסה המשוער: שעתיים ועשר דקות.
מתוך אתר Passportnet

 

בקרוב- מסלול מוטורי חדש בגולן

היום יש שם עדיין מסלול המראה למטוסים, אבל תוך שנה וחצי כבר יטוסו שם מכוניות ואופנועי מירוץ. נא להכיר: מסלול הספורט המוטורי הראשון בישראל, שצפוי לקום בדרום רמת הגולן על תשתית של שדה התעופה פיק.

איש עסקים ישראלי כבר הסכים להשקיע באתר 15 מיליון שקל ולהפוך אותו למסלול ספורט מוטורי לכל דבר, שיערוך כמה מירוצים בשנה, כולל סוף שבוע מרוכז אחד שבו יתקיימו מירוצים בכמה קטגוריות. בינתיים משמש מנחת פיק בעיקר כמתקן הניסוים של חברת אלביט להטסת מטוסים ללא טייס, אבל הכוונה של היזם היא להשתמש במסלול ההמראה כחלק ממסלול המירוצים, להוסיף מסלול נוסף - וגם לבנות טריבונות בשביל קהל הצופים.

מתוך אתר NRG

קראו עוד על ספורט אתגרי באתר למטייל


11.1.06

 

מטפס נותר תלוי שבע שעות על צוק בסקוטלנד

מטפס נותר תלוי בין שמים וארץ על צוק בגובה של 150 מטרים, במשך 7 שעות (ובטמפטורות של מתחת לאפס). הכל התחיל עם שחר, אז יצאו שלושה מטפסים לטרק שהיה אמור להיות קל, באזור רמת קיירנגורמס שבמזרח סקוטלנד. לפתע, מעד אחד מהם ונפל לאחור, לנקיק בעומק 45 מטרים. למזלו של הבחור, הוא היה קשור לחבריו באמצעות כבל בטיחות וכך נמנע ממנו מוות בטוח.

השניים נאחזו במשטח של סלע קרח, בגובה של כ-750 מטרים, כשחברם מתנדנד מתחתם ופנס הראש שלו מאיר בחשיכה. הם צעקו לעברו מפעם לפעם, כדי לוודא שהוא נשאר בחיים. הם הזעיקו עזרה, מטוס החילוץ הגיע לאחר חצות כשסופות שלגים משתוללות באיזור. חצי שעה לאחר שהועלו השלושה למסוק התגברו הסופות ועטפו את ההר כולו.

המטפס שנפל היה שרוי במצב של הלם וגם נפגע ברגלו (זו גם הסיבה שלא הצליח לטפס בחזרה למעלה) ואולם היה זה נס שאף אחד מהם לא נפגע באורח קשה.

(טיימס)

מתוך אתר YNET
עוד מידע על סקוטלנד באתר למטייל.

10.1.06

 

אייר מדריד תפעיל טיסות שכר לישראל

חברת ה-LOW FARE אייר מדריד הודיעה אתמול על כוונתה להפעיל, החל מאפריל 2006, טיסות שכר מדרום אמריקה דרך ספרד לישראל. זוהי תוספת של כ-25,000 מושבים מדרום אמריקה לישראל. החברה עדיין מחכה לאישור רשות התעופה האזרחית של ישראל בכדי להפעיל גם טיסות סדירות. משרד התיירות בישראל פעל להוזלת הטיסות לישראל וממנה וגם להגדיל את כמות החברות הזרות הטסות לארץ והתוצאות נראות בשטח.

החברה מטיסה כמיליון נוסעים מדי שנה בין יעדים באמריקה הלטינית לספרד. לאחרונה, אייר מדריד נכנסה לשוק התעופה הרחב, ומציעה טיסות מוזלות גם ליעדים מחוץ לספרד. מנכ"ל משרד התיירות אלי כהן אומר כי כניסתה של החברה תאפשר פעולות שיווק נמרצות יותר בדרום אמריקה, והיא מהווה נדבך ראשון בפעילות תעשיית התיירות באזור זה. במשרד התיירות מעריכים כי, קיצור זמן הטיסה מדרום אמריקה לארץ והורדת מחיר הטיסה, יביאו לגידול משמעותי במספר התיירים שיגיעו מדרום אמריקה ומספרד. יצויין גם כי קיים גידול משמעותי במספר התיירים המגיע לארץ מאמריקה הלטינית ומספרד בכל שנה.

מתוך אתר NFC.
קראו עוד על ספרד ודרום אמריקה באתר למטייל.

 

חגיגות ה-250 להולדת מוצארט בעיר זלצבורג - אוסטריה

באוסטריה חוגגים את יום הולדתו ה-250 של אחד המלחינים הגדולים בהיסטוריה והידוע ביותר באוסטריה- וולפגנג אמדיאוס מוצארט Wolfgang Amadeus Mozart. מוצארט, שהיה מפורסם עוד בחייו והוערץ כאליל, נחשב לגאון מוסיקה והיצירות שלו מזה זמן רב כבר שייכות לכל העולם ולא רק לאוסטריה- מולדתו.

יום ההולדת המדוייק מתרחש ב-27 לינואר, היום בו נולד מוצארט בשנת 1756 כילד שביעי למשפחת מוצארט - המשפחה המוסיקלית המלכותית. בכל שנה נערך בעיר זלצבורג (אחת הערים הגדולות והיפות באוסטריה) "שבוע מוצארט" - סביב אותו תאריך היסטורי בו נולד המלחין.


צילום: אתי אפללו

חגיגות ה-250 הגדולות ימשכו מעבר לשבוע הרגיל וגם יערכו בערים נוספות באוסטריה (וינה למשל). במסגרת החגיגות יועלו כל הקונצרטים והאופרות וכן המיסות שחיבר מוצארט, ביתו של מוצארט יהי פתוח לציבור הרחב כל הזמן ויהיה שמח. רישמו לפניכם את התאריכים: 20.1-5.2.

מתוך אתר: מגלים ואתר למטייל: פסטיבלים בינואר.
קראו על פסטיבלים וארועי תרבות נוספים באתר למטייל.
פרטים נוספים על חגיגות ה-250 באתר: מוצארט 2006.

9.1.06

 

פרו - פסטיבל בארקיפה

פסטיבל (The Festival de la Sor de Los Angeles y Monteagudo) בארקיפה - פרו. בפסטיבל חוגגים לכבוד הפטרון הקדוש של מנזר סנטה קטלינה שבעיר. החגיגות נערכות במרכז העיר הקולוניאלית היפהפיה, העיר השניה בגודלה בפרו אחרי לימה. העיר ארקיפה ידועה גם בכינויה "העיר הלבנה", בשל הבתים היפהפיים העשויים אבן לבנה.

קראו עוד על הפסטיבל באתר: whatsonwhen
קראו עוד על פרו ודרום אמריקה באתר למטייל

 

מבצע להצלת דולפינים בארה"ב

בארה"ב נערך מבצע להצלת חייהם של דולפינים שניצלו בסופת ההוריקן 'קתרינה'. 16 דולפינים, שחיו בפארק ימי שנהרס במהלך 'קתרינה', כולל כאלה שנסחפו אל מפרץ מקסיקו וניצלו מאוחר יותר, הועברו בטיסה לבאהמס. הדולפינים היו מבדרים את הקהל בקפיצות ובטריקים נוספים, עד שהמקום נפגע קשות על-ידי סופת ההוריקן 'קתרינה'. חלק מהדולפינים הצעירים יותר הועברו לפני הסופה לבריכות של בתי מלון. 8 אחרים הוצאו לים, כאשר מיכל המים שבו התגוררו באושנריום ניזוק. למרות שלדולפינים נמצא מקום זמני במפרץ מסיסיפי, פלורידה, בולטימור וניו-ג'רסי, חששו גורמים רשמיים שמזג האוויר הקר והפירוד ביניהם עלולים לגרום למותם. וכך הוחלט כי הדולפינים יאוחדו מחדש ויחיו בבבריכות באתר הממוקם באי אטלנטיס.
מתוך אתר: www.nfc.co.il
קראו עוד על ארה"ב באתר למטייל

 

מפברואר - ויזה לארה"ב באינטרנט

בשורה לנוסעים לארה"ב: מהחודש הבא לא יצטרכו עוד אזרחים ישראלים לשלוח את טופסי הבקשה לוויזה באמצעות סוכני הנסיעות, ויוכלו לשלוח אותם ישירות מאתר האינטרנט של השגרירות. מאז הקשיחו האמריקנים את מדיניות מתן אשרות הכניסה, נדרשים הנוסעים לארצות הברית להגיש את בקשת הוויזה בתיווך סוכני נסיעות, הגובים עמלה בסך 170 שקלים עד 400 שקל.
מ-1 בפברואר יאפשר אתר האינטרנט של השגרירות לא רק להגיש את הבקשה ישירות, אלא אף לקבוע את מועד הראיון האישי שנדרש כל פונה לעבור לפני קבלת הוויזה. אמנם גם שירות זה יעלה 12 דולר לבקשה, אך מדובר בסכום קטן מהסכום הנדרש כיום.
הראיונות האישיים יתנהלו כרגיל, כאשר רוב תושבי ישראל יגיעו לראיון בשגרירות בתל-אביב, ותושבי ירושלים, בדומה לפלשתינים, יקבלו את השירות בקונסוליה שבמזרח העיר. בשגרירות אומרים כי בכל שנה מוגשות כ-125 אלף בקשות לוויזות של ישראלים, ו-90% מהן נענות בחיוב. בעשרת האחוזים הנותרים נמצאים אנשים החשודים בניסיון להגר לארצות-הברית בניגוד לחוק. עם "קבוצות הסיכון" שהגדירו האמריקנים, נמנים צעירים אחרי צבא שאינם סטודנטים, וכן עולים חדשים ואנשים שבעבר ביצעו עבירות הגירה.
מתוך אתר: walla

 

אוסטרליה: מוות כתוצאה מכרישים ומדוזות

ילדה בת 7 מתה לאחר שנפגעה ממדוזה בשעה ששחתה בחוף בקווינסלנד (צפון אוסטרליה). זמן קצר אחרי שיצאה מהמים, התמוטטה הילדה ופונתה במצב קשה לבית החולים, שם מתה מפצעיה.
(מתוך אתר YNET)
אתמול גם דווח על אישה בשנות העשרים לחייה, שיצאה לצלול באיזור Amity Point בצפון Stradbroke (מזרחית לברייסבין) ומתה לאחר הותקפה ע"י כריש. האישה הוטסה לבית החולים בברייסבן לצורך קבלת טיפול ואולם היא נפטרה מפצעיה.
(מתוך אתר stuff.co.nz)
קראו עוד על אוסטרליה באתר למטייל

8.1.06

 

ניו-יורק מתאוששת: שיא במספר התיירים

התיירות בניו-יורק רשמה שיא של כל הזמנים ב-2005. ראש העיר, מייקל בלומברג אמר כי למעלה מ-41 מיליון בני אדם ביקרו בעיר בשנה שעברה, 8.25 מיליון מהם ביקרו בעיר במהלך חודש דצמבר, תקופת החג, כלומר עלייה של 6% לעומת 2004. התיירים הגיעו בעונת השופינג וההנחות של חג המולד דווקא כאשר דווח על שביתה של עובדי התחבורה הציבורית, אך ככל הנראה נודע להם על כך, כשהם כבר הגיעו לעיר. תפוסת בתי המלון בחודש דצמבר היתה 86%, לעומת 83% ב-2004. מתברר, כי גם המחירים הגבוהים בבתי המלון בניו-יורק אינם מרתיעים את התיירים. המחיר הממוצע למלון בעיר הוא 292 דולר בנובמבר, כשהממוצע הוא לרוב 237 דולרים ללילה. ממוצע של 22 מיליון לילות נמכרו בבתי המלון בעיר ב-2005, כך עולה מנתונים שעליהם דיווחו גורמי תיירות בעיר.
מתוך אתר: nfc
קראו עוד על ניו יורק ועל ארצות הברית באתר למטייל

 

מבצעי חברות התעופה לתקופה הקרובה

סאן דור:
חברת סאן דור מפעילה במהלך חודשי החורף ארבע טיסות שבועיות ל-3 יעדי סקי באירופה - ג'נבה, ורונה ומינכן. טיסות לשלושת היעדים יצאו בשבת, וטיסה נוספת לג'נבה תמריא בימי ראשון. חברת סאן דור מסרה כי במהלך החודשים ינואר עד מרץ 2006, צפויים לטוס עימה 10,500 נוסעים.

קונטיננטל:
קונטיננטל איירליינס חונכת בימים אלה חמישה קווי תעופה חדשים לדרום אמריקה ולאיים הקריביים: מניו ארק (ניו ג'רזי) לליבריה ולקורסאו, מיוסטון (טקסס) לבונאייר (האנטילים ההולנדיים) ולפונטה קאנה (הרפובליקה הדומיניקנית), מנמל התעופה לה גארדיה (ניו יורק) לארובה.

אוסטריאן איירליינס:
חברת אוסטריאן איירליינס מציעה טיסות בקו תל אביב-וינה-תל אביב מחיר מיוחד של 379 דולר, המבצע יהיה בתוקף בין התאריכים 16/01 עד 28/02. בנוסף, מציעה החברה מחירים מיוחדים ליעדים רבים נוספים באירופה וארצות הברית.

בריטיש איירוויס:
בריטיש איירוויז מציעה טיסות ללונדון ב-480 דולר. המבצע יהיה בתוקף בין התאריכים 10/01 עד 26/03. המחיר הינו למינימום שהייה של שלושה ימים ומקסימום שנה, כולל מסים והיטלים, ומותנה ברכישת הכרטיס עד ל-5 בפברואר.
באדיבות אתר YNET

קריאה נוספת באתר למטייל: סקי-סנובורד, דרום אמריקה, האיים הקריביים, אוסטריה ו-אנגליה


 

למרות העליה בהברחות הסמים- מספר הבלשים בנתב"ג במגמת ירידה

מספר הבלשים בנתב"ג הצטמצם לאחרונה בצורה ניכרת, וזאת למרות היותו של השדה, אחד משערי הכניסה המרכזיים להברחת סמים בישראל. ההחלטה על השינוי במערך הפעילות של בלשי המשטרה התקבלה בעקבות העלייה ברמת הפשיעה בישובים במרכז הארץ.

גורם בכיר באגף המכס אמר כי "זה פשוט עצוב לקחת את הבלשים שעומדים בשער הכניסה של ישראל ותפקידם לאתר סמים, ולשלוח אותם במקום זה לחפש גנבים ופורצים ". גורם במטה הארצי מסר כי "יש ימים שאין ולו בלש אחד בטרמינל. זה מצב אבסורדי".

נתב"ג הוא גם בין נמלי התעופה היחידים בעולם שאין בו ציוד אלקטרוני מתוחכם לאיתור סמים. "אנחנו זקוקים למגנומטר לאיתור סמים כפי שנהוג בנמלי תעופה רבים בעולם. אין לנו משקפי מזוודות לאיתור סמים, והגרוע מכל - אין לנו אפילו יחידת כלבנים לאיתור מבריחי סמים", אמר גורם בכיר במכס בנתב"ג.

סגן-ניצב יגאל חדד, דובר מחוז המרכז במשטרה, מסר בתגובה: "שינוי גבולות האחריות של משטרת נתב"ג בוצע משיקולים מבצעיים לאחר ניתוח מעמיק של הנתונים ובמטרה לשפר ולייעל את עבודת המשטרה בגיזרה".

באדיבות אתר NRG


7.1.06

 

מרבית התיירות היוצאת מישראל היא תיירות דילים

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2005 מרבית הישראלים מחפשים ובוחרים חופשות זולות ונופשונים באירופה וביעדי הים התיכון . התייר הישראלי הממוצע מוציא כ-740 דולר על חופשתו (כולל טיסות ולינה). סכום ההוצאה הממוצעת לנסיעה נחשב נמוך במיוחד בהתחשב לעובדה ששכלול הסכומים מאחד בתוכו גם נסיעות העסקים ותיירות הדה-לוקס הנוהגת להוציא בנסיעותיה סכומים של אלפי דולרים על טיסות יקרות ומלונות יקרים. נתוני הלשכה המרכזית מתאימים לנתונים המתקבלים מסוכנויות הנסיעות שעל פיהם כמות הנוסעים שנעזרו בשירותי אתרי האינטרנט לאיתור עסקאות "הרגע האחרון" ודילים מוזלים עלתה ביותר מ-60% במהלך השנה האחרונה.
עוד באותו דו"ח : בשנת 2005 נרשמו- כ3.9 מליון יציאות של ישראלים לחו"ל שהוציאו לצורך נסיעתם 12.8 מליארד שקל .
יעדי הנסיעה הפופלריים ביותר לשנת 2005 : ארה"ב, אנגליה, צרפת, איטליה, גרמניה וכמו כל שנה בשנים האחרונות- תורכיה...

5.1.06

 

שנת 2005 הוגדרה ע"י אנשי התיירות בישראל כ "כשנה מדהימה"

"שנה מדהימה", כך הגדירו השבוע בחברות התיירות את השנה הנוכחית לאור פרסום הדוחות הכספיים לתשעת החודשים הראשונים של השנה של חברות התיירות הנסחרות בבורסה.. המספרים והרווחים פשוט מדברים בעד עצמם, וזה עוד לפני המאזן השנתי הסופי, שאמור להיות הרבה יותר בפלוס, לאור העובדה שהרבעון האחרון השנה יכלול גם את חודש החגים וטיסות מוגברות ליעדי השכר באירופה ,המזרח הרחוק וארה"ב, שהיה השנה מצוין מבחינת חברות התיירות. הרווח הנקי שרשמה חברת נתור בתשעת החודשים הראשונים של השנה עומד על 8,593 מיליון שקל לעומת 2,888 מיליון בשנה שעברה. הרווח שדווחה חברת השטיח המעופף בראשות המנכ``ל, ירון מילר. עומד על 5,042 מיליון שקל לעומת הפסד של 611 אלף שקל בשנה שעברה. חברת איסתא יכולה להתגאות בדו``ח הכספי שלה. החברה בראשות אחישי גל רשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה רווח של 18,050 מיליון שקל לעומת 12,066 מיליון בשנה שעברה. חברת קשרי תעופה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה רווח של 6,178 מיליון שקל לעומת הפסד של 3,905 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מתוך אתר: www.passportnet.co.il